nalleolut Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 mikä virka tuolla simpukan bakeliitissa olevalla maajohdolla on? puuttuuko katsatusetä jos se puuttuu tai on poikki? Quote Link to comment
Guest Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 voi olla että töötön toiminta heikentyy jos alkuperänen töötti toiminnassa... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Se on kumia se nivel. Piuha maadottaa töötin, eli ei toimi töötti jos on piuha poikki. Quote Link to comment
nalleolut Posted November 8, 2006 Author Share Posted November 8, 2006 jees.tämäkin asia selvis. kiitos. mikäs kierre siinä varren pultissa on? sais sen irti oli aika perkl tiukassa . jos hakis uuden siihen. vanha kyl menee paikoilleen ,mut pikkasen huulilta jengat mennyt. Quote Link to comment
nalleolut Posted November 8, 2006 Author Share Posted November 8, 2006 raidetankopää kysymys. eli pitemmän tangon sisäpää on se pää jossa on paikka ohjausvaimentajalle.eikö juu. mistä tunnistaa siitä lyhyemmästä tangosta sisemmän! omassani on ainakin erillainen se toinen pää siinä on sellainen kyhmy alapuolella. eli tilanne on sellainen että ostin halvalla kun sain niin 1kpl sisempi se reikäjuttu ja 2 kpl ulompia. onko nuo ulommat samalla kierteellä?eli sopii molemmille puolille? edit paketeissa oli tekstit. n-128/311-415-812c=r-tangon pää ulompi oikea. n-122/131-415-812=r-tangon pää sisempi oikea. eli puuttuu tuo vasen ulompi. vissiin pitää tutkia. ja jos joku haluaa selvittää lisää niin täältähän nämä löytyy ja paljon muuta. http://webcat.zf-trading.com/index.asp? ... GE=top.asp alhaalta saa valita kielen miten lystää ja löytyy aika kattavasti muutkin autot. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Ei niissä mitään kyhmyjä ole. Vasemmanpuoleisessa eli lyhyessä raidetangossa on toisessa päässä peltinen panta pultilla ja toisessa päässä on muutteri. Pidemmässä tangossa taas on sisemmässä päässä kaks mutteria ja ulommassa päässä tommonen panta. Jollen eihan väärin muista, on ne mutterilliset päät vasenkätisellä kierteteellä. Quote Link to comment
nalleolut Posted November 8, 2006 Author Share Posted November 8, 2006 jees mitä lie aftermarket kamaa sitten lieneekään... noh tutkitaan. Quote Link to comment
nalleolut Posted November 8, 2006 Author Share Posted November 8, 2006 tutkittu: pitempi akseli. toinen pää mutteri1kpl ja toinenpää panta+pultti. lyhyempi akseli.molemmat päät panta+pultti Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 No näitä taitaa sit olla vähän erilaisia. No kunhan on kaks vasankätistä ja kaks oikeakätistä ja yhessä iskarin kiinnike, niin hyfä on. Quote Link to comment
nalleolut Posted November 8, 2006 Author Share Posted November 8, 2006 heh näinpä. jatketaan harjoituksia... Quote Link to comment
nalleolut Posted November 14, 2006 Author Share Posted November 14, 2006 eli nyt vaihdettu pitkään akseliin se ohjausvaimennin pää se oli vas.kierteellä ulompi pää oottaa crc:tä ja lämpöä piukassa se taitaa olla oik.kierre? se lyhyempi toinen pää oli oik kierre vaihdettu ja toinen vas kierre! pitää ostaa sellainen. Quote Link to comment
nalleolut Posted November 22, 2006 Author Share Posted November 22, 2006 voiko olkavarret nykäsitä pois paikoiltaan molemmilta puolilta ilman pelkoa että jousilatat menee sekaisin tai tippuu pois paikoiltaan? Quote Link to comment
nalleolut Posted November 22, 2006 Author Share Posted November 22, 2006 kiitos. kevenee etuakseli pikkasen. Quote Link to comment
Sakke Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 Kuhan muistat pitää keskipultin kiinni. Quote Link to comment
nalleolut Posted November 22, 2006 Author Share Posted November 22, 2006 jep,vaihdan puolen kerrallaan niin ei tuu ongelmaa... tosin tuo nyt mikään ongelma ole... Quote Link to comment
nalleolut Posted December 5, 2006 Author Share Posted December 5, 2006 jaahas kävin kokeilemassa miten se uus "vanha" madaltava etuakseli sinne kuplan keulaan sattuu. vänkärin puolen pultit nätisti läpi 140mm pitkät,pitää olla työstövaraa,kuskin puolella rupes ahistamaan. alimmainen pultti ihan ok ja toinenkin melkein mut ei ihan. taitaa edellisen omistajan pieni ojassa käynti ruveta kostautumaan näin harrastajan näkökulmasta.osto hetkellä oli lokari rutussa ja konttorillakin sanoivat että keula on pikkasen vino. mittasivat etuakselista maahan ja heittoa oli. prkl. tää homma kaatuu syliin . no tuon saa kyllä paikoilleen ku suurennan etuakselin pultin reikiä kyse on siis n.5mm ettei pultti tuu läpi. seuraavaksi ihmettelin ku ylimmän säätöpalan pultti möllöttää runkoa vasten. miten tuota muka pystyy säätämään jos se on sitä peltiluukkua vasten stna. otan kaljan rupes vituttamaan ja rankasti- Quote Link to comment
-MITO- Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Nooh keulapalan vaihto sit seuraavaks ;-) Quote Link to comment
nalleolut Posted December 5, 2006 Author Share Posted December 5, 2006 vattu poraan isommat reiät. mutta laittakaas kuva keskeltä akselia miten muilla on se ylempi säätöpala. Quote Link to comment
nalleolut Posted December 5, 2006 Author Share Posted December 5, 2006 ok.eli se luukku on pikkasen isompi ja soikeempi miulla. voinko jättää sen pois? ja sit vielä kerran kysymys raidetangon päistä onko ulommat oik-kierre ja sisemmät vas-kierre? Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 onko ulommat oik-kierre ja sisemmät vas-kierre? Niinhän se tais olla. Jos meinaat kavennella akselia, ja lyhentää raidetankoja, niin kierre oli muistaakseni 1.5 x 14 Quote Link to comment
nalleolut Posted December 5, 2006 Author Share Posted December 5, 2006 heh ehkä tulevaisuudessa.laitetaan tuo kierrehomma korvan taakse muhimaan. tarvii tilata tuo vääränkätinen pää se johon ei tuu ohjausvaimentajaa kiinni. Quote Link to comment
nalleolut Posted December 5, 2006 Author Share Posted December 5, 2006 löytyykö keltään noita mittoja tuohon etuakseliin. kaikki mitat kelpaa joita voi ja joutuu hyödyntämään etuakseli remontissa. tää löytyi hakunappulan takaa saisko millisenä nuo mitat. eli kaikki mitat kelpaa niin raidetankojen pituudet sun muut kuhan ovat keulasta. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 No eiks ne nyt voi muuttaa tuumista millisiks? Quote Link to comment
nalleolut Posted December 5, 2006 Author Share Posted December 5, 2006 anna palaa. ja kerro loputkin mitat. korjaamokäsikirjasta ei löytynyt sitä olen selannut 2tuntia. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 http://fi.wikipedia.org/wiki/Tuuma Ei miulla mitän mittoja ole. Mut tossa kuvassahan noita näyttäs olevan. Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 tossa olis pohjalevyn mittoja. Quote Link to comment
nalleolut Posted December 5, 2006 Author Share Posted December 5, 2006 kiitos sepi kuvasta mutta siinä on vaan 1 ainoa mitta joka auttaa. kyllä jossakin ja jollakin on mitat kunnolla etuakselin tienoilta. Quote Link to comment
Guest Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 Löytypäs sopiva säie mihin tyhmä kysymys heittää... Eli millä saa yläpallonivelet irti, jotta pääsee vähemmän väljiä sovittamaan paikalleen? Ilmeisesti asiaa kannattaa lähestyä prässillä ja lämmöllä? Ja samalla otetaan vastaan neuvoja uusien asentamiseen oikein jos on jotain erityistä huomioitavaa.. Quote Link to comment
nalleolut Posted January 12, 2007 Author Share Posted January 12, 2007 irti ne lähtee ku avaa sen mutterin...heh irti irti niin prässiä tai raussin opetus videon tapaan hitsaamalla! uusi asennetaan merkit kohdakkain1 Quote Link to comment
nalleolut Posted March 6, 2007 Author Share Posted March 6, 2007 doddiin.kasaus vaihe menossa. kysymyksiä= etuakselin kumit eli niihin tappiloihin jotka tulee korin reiästä läpi. 4 kumia ,2 tasaista laatikko mallista ja 2 sellaista "uu" mallista. kummat tulee akseliin ja kummat korin ja pultin alle! ja sitten olkaakselien rasvatiivisteet. tuli tilattua 2+2 toisessa on pikkasen pitempi huuli ku toisessa,eikö ne pitäisi olla samanlaiset? no kumpi ylös ja kummat alas=? Quote Link to comment
-tipi- Posted March 6, 2007 Share Posted March 6, 2007 Nää taitaa myydä U-mallista ylempänä kumina: http://www.wolfsburgwest.com/cart/Detai ... 111899123A Quote Link to comment
nalleolut Posted March 6, 2007 Author Share Posted March 6, 2007 juuri tuollaiset on ne toiset. eli ne tulisi siihen pulttien alle ja niiden peltilipareiden jonka läpi akseli tapit tulee! ja ne paksut laatikot akselin ja niiden lipareiden väliin jeah lähen asentamaan.... jos olis kupla pyörillä ennen ilta saunaa,vois loppu loman ottaa viinaa.. eli nää olisi ne akslin ja "korin" väliset http://www.wolfsburgwest.com/cart/Detai ... =111899115 Quote Link to comment
nalleolut Posted March 6, 2007 Author Share Posted March 6, 2007 jaahas vituiks menee ku lauletaan. olat paikoillaan ja rupesin laakereita sovittamaan. eipä sovi ei,sisempi laakeri on väljä. vanhaan olkaan kokeilin ja siihen oli sopiva. eli olenko ostanut väärät olat? ostin nämä täältä= Olka-akselit rumpujarruille 66->, hiekkapuh. ja maalattu. eli ovatko nuo epäsopivat meikäläisen käyttöön? vai sopiiko esim : Etupyörän laakeri sis. T-1 -66 , rullalaakeri Etupyörän laakeri ulk. T-1 -66 , rullalaakeri Etupyör.laakeri sis. T-1 66-68=SOPIIKO TÄMÄ? Etupyörän laakeri sis. T-1 68- =tällä hetkellä nämä... Etupyörän laakeri ulo. T-1 66- , T-3 66 eli sopiiko tuo 66-68 laakeri norm 4 pultti jarrurumpuun? aapuuva! eipä taida sopia prkl ..... stna ..... Quote Link to comment
-tipi- Posted March 6, 2007 Share Posted March 6, 2007 Ota mitat ja käy laakerikaupasta kysymässä. Ei tarvi tilailla ja ootella viikkoo. Quote Link to comment
nalleolut Posted March 6, 2007 Author Share Posted March 6, 2007 jep juu, nuo 68 ja "uudemmat" laakeri on väljä tuohon.... hmm kait tuo muuten on sopiva ? prkl pitää pitempiä pulttejakin hakea eihän ne lyhyet yllä ohjaussimpukkaa kiinnittämään....prkl edit jos jollakin on mutu tietona mitat laakereille eli etulaakerit sisä ja ulkohalkaisija 66-68 ja 68 ja uudemmat kiitos. Quote Link to comment
nalleolut Posted March 6, 2007 Author Share Posted March 6, 2007 ulkomitta on sama, 66-68 on sisämitta 27mm ja 68- 29mm lähden huomenna hakemaan laakerit. kiitos asiantuntija neuvosta. Quote Link to comment
nalleolut Posted March 7, 2007 Author Share Posted March 7, 2007 sopivat laakerit löytyneet ja asennettu rasvan kera paikoilleen! viikon kysymys: pystyykö ohjausimpukan asentamaan paikoillaan? pystyy mutta jouduin peltisaksilla leikkaamaan peltiä isommaksi. eli se säätöläpän kohtaa suurensin.... Quote Link to comment
-tipi- Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Eilen laitoin '54:een simpukan paikalleen ilman leikkelyä. Miten leikataan peltiä isommaksi peltisaksilla??? ;oP Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.