Jump to content

kysymyksiä etuakselista ja siihen liittyvää!


Recommended Posts

Posted

voi olla että töötön toiminta heikentyy jos alkuperänen töötti toiminnassa...

Guest Mika Raussi
Posted

Se on kumia se nivel. Piuha maadottaa töötin, eli ei toimi töötti jos on piuha poikki.

Posted

jees.tämäkin asia selvis. kiitos. mikäs kierre siinä varren pultissa on? sais sen irti oli aika perkl tiukassa . jos hakis uuden siihen. vanha kyl menee paikoilleen ,mut pikkasen huulilta jengat mennyt.

Posted

raidetankopää kysymys. eli pitemmän tangon sisäpää on se pää jossa on paikka ohjausvaimentajalle.eikö juu. mistä tunnistaa siitä lyhyemmästä tangosta sisemmän! omassani on ainakin erillainen se toinen pää siinä on sellainen kyhmy alapuolella. eli tilanne on sellainen että ostin halvalla kun sain niin 1kpl sisempi se reikäjuttu ja 2 kpl ulompia. onko nuo ulommat samalla kierteellä?eli sopii molemmille puolille?

edit paketeissa oli tekstit.

n-128/311-415-812c=r-tangon pää ulompi oikea.

n-122/131-415-812=r-tangon pää sisempi oikea.

eli puuttuu tuo vasen ulompi. vissiin pitää tutkia. ja jos joku haluaa selvittää lisää niin täältähän nämä löytyy ja paljon muuta.

http://webcat.zf-trading.com/index.asp? ... GE=top.asp

 

alhaalta saa valita kielen miten lystää ja löytyy aika kattavasti muutkin autot.

Guest Mika Raussi
Posted

Ei niissä mitään kyhmyjä ole. Vasemmanpuoleisessa eli lyhyessä raidetangossa on toisessa päässä peltinen panta pultilla ja toisessa päässä on muutteri. Pidemmässä tangossa taas on sisemmässä päässä kaks mutteria ja ulommassa päässä tommonen panta. Jollen eihan väärin muista, on ne mutterilliset päät vasenkätisellä kierteteellä.

Guest Mika Raussi
Posted

No näitä taitaa sit olla vähän erilaisia. No kunhan on kaks vasankätistä ja kaks oikeakätistä ja yhessä iskarin kiinnike, niin hyfä on.

Posted

eli nyt vaihdettu pitkään akseliin se ohjausvaimennin pää se oli vas.kierteellä ulompi pää oottaa crc:tä ja lämpöä piukassa se taitaa olla oik.kierre?

se lyhyempi toinen pää oli oik kierre vaihdettu ja toinen vas kierre! pitää ostaa sellainen.

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Posted

jaahas kävin kokeilemassa miten se uus "vanha" madaltava etuakseli sinne kuplan keulaan sattuu. vänkärin puolen pultit nätisti läpi 140mm pitkät,pitää olla työstövaraa,kuskin puolella rupes ahistamaan. alimmainen pultti ihan ok ja toinenkin melkein mut ei ihan. taitaa edellisen omistajan pieni ojassa käynti ruveta kostautumaan näin harrastajan näkökulmasta.osto hetkellä oli lokari rutussa ja konttorillakin sanoivat että keula on pikkasen vino. mittasivat etuakselista maahan ja heittoa oli. prkl. tää homma kaatuu syliin . no tuon saa kyllä paikoilleen ku suurennan etuakselin pultin reikiä kyse on siis n.5mm ettei pultti tuu läpi. seuraavaksi ihmettelin ku ylimmän säätöpalan pultti möllöttää runkoa vasten. miten tuota muka pystyy säätämään jos se on sitä peltiluukkua vasten stna. otan kaljan rupes vituttamaan ja rankasti-

Posted

ok.eli se luukku on pikkasen isompi ja soikeempi miulla. voinko jättää sen pois? ja sit vielä kerran kysymys raidetangon päistä onko ulommat oik-kierre ja sisemmät vas-kierre?

Posted

löytyykö keltään noita mittoja tuohon etuakseliin. kaikki mitat kelpaa joita voi ja joutuu hyödyntämään etuakseli remontissa.

mitat206yb1.jpg

tää löytyi hakunappulan takaa saisko millisenä nuo mitat. eli kaikki mitat kelpaa niin raidetankojen pituudet sun muut kuhan ovat keulasta.

  • 1 month later...
Posted

Löytypäs sopiva säie mihin tyhmä kysymys heittää...

 

Eli millä saa yläpallonivelet irti, jotta pääsee vähemmän väljiä sovittamaan paikalleen? Ilmeisesti asiaa kannattaa lähestyä prässillä ja lämmöllä?

 

Ja samalla otetaan vastaan neuvoja uusien asentamiseen oikein jos on jotain erityistä huomioitavaa..

  • 1 month later...
Posted

doddiin.kasaus vaihe menossa.

kysymyksiä=

etuakselin kumit eli niihin tappiloihin jotka tulee korin reiästä läpi. 4 kumia ,2 tasaista laatikko mallista ja 2 sellaista "uu" mallista. kummat tulee akseliin ja kummat korin ja pultin alle!

 

ja sitten olkaakselien rasvatiivisteet. tuli tilattua 2+2 toisessa on pikkasen pitempi huuli ku toisessa,eikö ne pitäisi olla samanlaiset? no kumpi ylös ja kummat alas=?

Posted

jaahas vituiks menee ku lauletaan.

olat paikoillaan ja rupesin laakereita sovittamaan. eipä sovi ei,sisempi laakeri on väljä. vanhaan olkaan kokeilin ja siihen oli sopiva. eli olenko ostanut väärät olat? ostin nämä täältä= Olka-akselit rumpujarruille 66->, hiekkapuh. ja maalattu.

 

eli ovatko nuo epäsopivat meikäläisen käyttöön? vai sopiiko esim :

Etupyörän laakeri sis. T-1 -66 , rullalaakeri

Etupyörän laakeri ulk. T-1 -66 , rullalaakeri

Etupyör.laakeri sis. T-1 66-68=SOPIIKO TÄMÄ?

Etupyörän laakeri sis. T-1 68- =tällä hetkellä nämä...

Etupyörän laakeri ulo. T-1 66- , T-3 66

eli sopiiko tuo 66-68 laakeri norm 4 pultti jarrurumpuun? aapuuva!

 

eipä taida sopia prkl ..... stna .....

Posted

jep juu, nuo 68 ja "uudemmat" laakeri on väljä tuohon....

hmm kait tuo muuten on sopiva ?

 

prkl pitää pitempiä pulttejakin hakea eihän ne lyhyet yllä ohjaussimpukkaa kiinnittämään....prkl

 

edit jos jollakin on mutu tietona mitat laakereille eli etulaakerit

sisä ja ulkohalkaisija 66-68 ja 68 ja uudemmat kiitos.

Posted

sopivat laakerit löytyneet ja asennettu rasvan kera paikoilleen!

 

viikon kysymys: pystyykö ohjausimpukan asentamaan paikoillaan?

pystyy mutta jouduin peltisaksilla leikkaamaan peltiä isommaksi. eli se säätöläpän kohtaa suurensin....

Posted

Eilen laitoin '54:een simpukan paikalleen ilman leikkelyä.

 

Miten leikataan peltiä isommaksi peltisaksilla??? ;oP

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...