mikan Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 Olihan se mielenkiintoinen pätkä ja mietin, että omat porttaukset on varmaan mennyt pieleen. Samoin ruiskumoottorissa olisi voinut suuttimen paikkaa ja asentoa miettiä vielä hieman paremmin, niin polttoaine osuisi oikeaan kohtaan kanavassa. Kanavat oli kyllä videossa jouhevia, kun ei ollut venttiilin vartta ja ohjuria häiritsemässä virtausta. Ohessa kuva mun harrastevehkeen imukanavan ja pakokanavan poikkileikkauksesta. Tehtaan jäljiltä pakokanava näyttää kyllä varsinaiselta pullon kaulalta. Quote Link to comment
wp Posted March 2, 2021 Author Share Posted March 2, 2021 11 hours ago, mikan said: Olihan se mielenkiintoinen pätkä ja mietin, että omat porttaukset on varmaan mennyt pieleen. Samoin ruiskumoottorissa olisi voinut suuttimen paikkaa ja asentoa miettiä vielä hieman paremmin, niin polttoaine osuisi oikeaan kohtaan kanavassa. Kanavat oli kyllä videossa jouhevia, kun ei ollut venttiilin vartta ja ohjuria häiritsemässä virtausta. Ohessa kuva mun harrastevehkeen imukanavan ja pakokanavan poikkileikkauksesta. Tehtaan jäljiltä pakokanava näyttää kyllä varsinaiselta pullon kaulalta. Näyttää ihan yhtä haastavalta kuin Volvon vinokoneen kanavat, venttili on onneksi kallistettu kanaviin nähden oikeaan suuntaan. Kuvahaku paljasti Datsuniksi ?....yksi parhaita vanhan liiton kansia oli L- moottorin SSS- malli joka tehtaan jäljiltä hengitti muistaakseni noin 170hv, 42mm venttiilistä. Quote Link to comment
mikan Posted March 3, 2021 Share Posted March 3, 2021 Datsunihan se on, mutta A-moottori. Pakokanavan osalta tietysti ohjurin ympärillä oleva materiaali hieman hämää tuossa kuvassa, kun leikkaus on tehty keskeltä kanavaa. Mutta on se kieltämättä ahdas. Pakokanavaa siksi työstinkin hieman enemmän ja imupuolta ainoastaan siistin ja ohjurin ympäriltä muotoilin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.