jrasi Posted June 17, 2022 Share Posted June 17, 2022 (edited) Tuli tuossa talven aikana rempattua Kuplan kone ja nyt suuttimia mietin. Moottorin resepti: Lähtökohtana 1300 (AB). 87x69 putket ja männät Engle W100 1300 vakiokannet 1600 pässit ja imari, pässit sovitettu kansiin 34 PICT ja sen parina ollut kärkijakaja '75 1600 Palliksesta Vakio putkisto Puristukset on ~8,3-8,5 Jo muutama sata kilometriä on tällä kombolla ajettu, vetää ihan kivasti, mutta ilman seosmittaria menee arvailuksi. Nyt on kaasari kylpemässä, kun yllättäen tyhjäkäyntipuolella tuntuu olevan pientä häikkää. Edited June 17, 2022 by jrasi Quote Link to comment
jrasi Posted June 17, 2022 Author Share Posted June 17, 2022 Vastataan itse itselle, vetoja tuntuu olevan läpi kierrosalueen, toki ylärekisterissä tulee kaasari vastaan, mutta: Varaosa 31 Pictistä löytyi kokeiluun: Pääsuutin vaihtui 125->130 Tyhjäkäynti 55->60 (oli 50, jonka kairasin isommaksi). Quote Link to comment
x-pj Posted June 18, 2022 Share Posted June 18, 2022 Minulla oli sama kaasari 1850 koneessa. Kannet isommilla venoilla ja hyvin virtaava putki. Suurensin pääsuuttimen yhdellä pykälällä. Tyhjäkänti oli vakio. Noilla oli seokset jotakuinkin kohdillaan. Quote Link to comment
jrasi Posted June 21, 2022 Author Share Posted June 21, 2022 Jep, tiputin tyhjäkäynnin takaisin vakioksi, tuntui että kylmällä koneella, kun ryyppy oli pois päältä, alkoi kakomaan pintakaasulla, jos kierrokset pääsi putoamaan. Quote Link to comment
x-pj Posted June 21, 2022 Share Posted June 21, 2022 8 hours ago, jrasi said: Jep, tiputin tyhjäkäynnin takaisin vakioksi, tuntui että kylmällä koneella, kun ryyppy oli pois päältä, alkoi kakomaan pintakaasulla, jos kierrokset pääsi putoamaan. Moottorit on kaikki yksilöitä. Optimaalisesti ei tällaista kokoonpanoa saa säädettyä, kun ei ole omaa kurkkua joka sylinterille. Käytännössä pakko säätää vähän rikkaalle. Sytytysennakon lisäys saattaisi myös korjata tilannetta. Quote Link to comment
jrasi Posted June 22, 2022 Author Share Posted June 22, 2022 13 hours ago, x-pj said: Moottorit on kaikki yksilöitä. Optimaalisesti ei tällaista kokoonpanoa saa säädettyä, kun ei ole omaa kurkkua joka sylinterille. Käytännössä pakko säätää vähän rikkaalle. Sytytysennakon lisäys saattaisi myös korjata tilannetta. Niinhän se menee. Kyllä se kurkkujen lisääminen suunnitelmissa on, mutta pääasia että nyt kone toimii kuitenkin läpi kierrosalueen, ilman flat spotteja, ennen tuota ylärekisterissä puutumista. Tarkoitus olikin rakentaa mukava kruisailukone ja tuntuu että siinä vahingossa onnistuin. Quote Link to comment
hpa Posted June 22, 2022 Share Posted June 22, 2022 Hei.Tutki jakajasta numeron perusteella sen antama sytytysennakko, ei ole välttämättä sellaisenaan sopiva kevyempään autoon. Alipainekello saattaa olla sopimaton. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.