Jump to content

34PICT suuttimet 87x69:n kanssa


Recommended Posts

Posted (edited)

Tuli tuossa talven aikana rempattua Kuplan kone ja nyt suuttimia mietin.

Moottorin resepti:
Lähtökohtana 1300 (AB).
87x69 putket ja männät
Engle W100
1300 vakiokannet
1600 pässit ja imari, pässit sovitettu kansiin
34 PICT ja sen parina ollut kärkijakaja '75 1600 Palliksesta
Vakio putkisto
Puristukset on ~8,3-8,5

Jo muutama sata kilometriä on tällä kombolla ajettu, vetää ihan kivasti, mutta ilman seosmittaria menee arvailuksi.

Nyt on kaasari kylpemässä, kun yllättäen tyhjäkäyntipuolella tuntuu olevan pientä häikkää.
 

Edited by jrasi
Posted

Vastataan itse itselle, vetoja tuntuu olevan läpi kierrosalueen, toki ylärekisterissä tulee kaasari vastaan, mutta:


Varaosa 31 Pictistä löytyi kokeiluun:

 

Pääsuutin vaihtui 125->130

Tyhjäkäynti 55->60 (oli 50, jonka kairasin isommaksi).

 

Posted

Minulla oli sama kaasari 1850 koneessa. Kannet isommilla venoilla ja hyvin virtaava putki. Suurensin pääsuuttimen yhdellä pykälällä. Tyhjäkänti oli vakio. Noilla oli seokset jotakuinkin kohdillaan.

Posted

Jep, tiputin tyhjäkäynnin takaisin vakioksi, tuntui että kylmällä koneella, kun ryyppy oli pois päältä, alkoi kakomaan pintakaasulla, jos kierrokset pääsi putoamaan.

Posted
8 hours ago, jrasi said:

Jep, tiputin tyhjäkäynnin takaisin vakioksi, tuntui että kylmällä koneella, kun ryyppy oli pois päältä, alkoi kakomaan pintakaasulla, jos kierrokset pääsi putoamaan.

Moottorit on kaikki yksilöitä. Optimaalisesti ei tällaista kokoonpanoa saa säädettyä, kun ei ole omaa kurkkua joka sylinterille. Käytännössä pakko säätää vähän rikkaalle. Sytytysennakon lisäys saattaisi myös korjata tilannetta.

Posted
13 hours ago, x-pj said:

Moottorit on kaikki yksilöitä. Optimaalisesti ei tällaista kokoonpanoa saa säädettyä, kun ei ole omaa kurkkua joka sylinterille. Käytännössä pakko säätää vähän rikkaalle. Sytytysennakon lisäys saattaisi myös korjata tilannetta.

 

Niinhän se menee. Kyllä se kurkkujen lisääminen suunnitelmissa on, mutta pääasia että nyt kone toimii kuitenkin läpi kierrosalueen, ilman flat spotteja, ennen tuota ylärekisterissä puutumista. Tarkoitus olikin rakentaa mukava kruisailukone ja tuntuu että siinä vahingossa onnistuin.

Posted

Hei.Tutki jakajasta numeron perusteella sen antama sytytysennakko, ei ole välttämättä sellaisenaan sopiva kevyempään autoon. Alipainekello saattaa olla sopimaton.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...