Jump to content

Vauhtipyörän tiiviste


Recommended Posts

Remontti alkaa olemaan siinä pisteessä että pitäs laittaa vauhtipyörä paikalleen. Vanhassa kokoonpanossa kaikki oli vuotanut kuin seula ja o-rengas oli miten sattuu. Huomasin vain että tuo vauhtipyörä ei mun mielestä ole o-rengas-mallia. Varmistan täällä asiaa. Tossa on syvennys kyllä, mutta eikö se paikka sille o renkaalle ole syvemmällä lähempänä tapinreikiä?

 

Kone on tehty joskus uusiksi lie millä osilla. Onko kampiakseleissa eroja eli onko erikseen o rengas mallia ja ei o o-rengas mallia?20230128_170707.thumb.jpg.5cf5b26524049c01dfa8395a5776d8a9.jpg

 

Laitan ton kuvan tohon, eli kuuluuko tuohon o-rengas vai jokin paperitiiviste. Voiko paperitiivisteen korvata massalla?

 

1302 -71 

 

 

20230128_172535.jpg

Link to comment

Kampiakselia kahdella eri päällä, kuten kahta erilaista vauhtipyörän kiinnitystä myös. Äkkiseltään tuhnuisin silmin kännykän näytöltä näkisin, että kampiakseli on uudempaa o-rengasmallia ja vauhtis taasen vanhempaa paperitiivistemallia. Vanha vauhtis menee kyllä uudempaan kampeen mutta ei suositeltava vaihtoehto. Toisinpäin ei mene ilman jomman kumman koneistamista

Link to comment
46 minutes ago, ovaaliheppu said:

Kampiakselia kahdella eri päällä, kuten kahta erilaista vauhtipyörän kiinnitystä myös. Äkkiseltään tuhnuisin silmin kännykän näytöltä näkisin, että kampiakseli on uudempaa o-rengasmallia ja vauhtis taasen vanhempaa paperitiivistemallia. Vanha vauhtis menee kyllä uudempaan kampeen mutta ei suositeltava vaihtoehto. Toisinpäin ei mene ilman jomman kumman koneistamista

Okei. Osaatko kertoa että miten pystyisin varmistamaan tuon kampuran että kumpi se on?

 

Mitä haittavaikutuksia on tai voi olla jos käyttää vanhempaa vauhtipyörää uudemmassa kampurassa?

 

Tossa on varaosapuljun sivulta kuva vauhtipyörästä jossa on ura o- renkaalle ja tollanen tuo mun pyörä ei ainakaan ole.

Screenshot_20230128_205847_Chrome.jpg

Link to comment

Vanhempi vauhtipyörä toimii hyvin uudemman kampiakselin kanssa. Unohdat paperitiivisteen ja sivelet kampiakselin päähän kevyesti tiivisteliimaa. Jos et saa päittäisvälystä kohdalleen vaan se jää lian tiukaksi, niin laitat peltisen tiivisteen väliin. Ja muista että stefa asennetaan vasta sen jälkeen kun päittäisen säätölevyt on paikallaan.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
1 hour ago, metake said:

Vanhempi vauhtipyörä toimii hyvin uudemman kampiakselin kanssa. Unohdat paperitiivisteen ja sivelet kampiakselin päähän kevyesti tiivisteliimaa. Jos et saa päittäisvälystä kohdalleen vaan se jää lian tiukaksi, niin laitat peltisen tiivisteen väliin. Ja muista että stefa asennetaan vasta sen jälkeen kun päittäisen säätölevyt on paikallaan.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

Jep, tossa oli tosiaan jo stefa paikallaan ja katoin välyksen kohdilleen kun eipä käynyt mielessäkään että onkin jokin vanhempi vauhtis mihin ei menekään toi o rengas.

 

Revin jo eilen tallilta lähtiessä stefan mäkeen kun tiesin että vaihtoon menee kuitenkin kun välystä pitää säätää jos kampiakselin päähän tulee liimaa/paperia/peltiä

 

Kiitos vastauksista. Pitää kokeilla myöhemmin uusiksi.

  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...