ovaaliheppu Posted July 28, 2023 Posted July 28, 2023 Nappasin eilen tuosta kesäkuu -64 valmistetusta koslasta jarrut auki koska yllättäen eivät ole elossa 20 vuoden seisonnan jäljiltä. Kurkin hieman tarjontaa eikä hirveesti almuja anneta uusien osien suhteen näköjään 61-64 autoihin. Sylkyt ainakin jumissa, tosin ne ei muuten näytä ollenkaan pahalta, kengät näyttää myös uusilta, takana toki öljy jo imeytynyt kitkapintaan. Eteen onkin pari satsia nosseja irtopintoja joten kengät ei oo ongelma. Käykö eteen 22.2mm sylkkyyn suoraan uudempien kuplien vastaavista sylkyistä tiivisteet, ja tai tarvittaessa myös männät? Taakse sentään tais löytyä 23.8mm sylkkyä, mutta onko lie mitat samat kuin vanhemmassa? noissakin mainostetaan 8/64-7/65 jonka jälkeen pieneni 22.2mm kokoon Pitänee laittaa likoomaan nuo sylinterit ja prässätä männät ulos parin viikon päästä niin näkee missä kunnossa seinämät ovat Quote
Tanhis Posted July 28, 2023 Posted July 28, 2023 Itse nyt pariin autoon jo löytänyt nos sylinterit eteen kun noita ei tosiaan saa uusituotantona. Ja näitähän luonnollisesti oli myös aika montaa eri versiota. 27849 20.64mm 27850 to 221 974 22.2mm 222 975 to 483 592 22.2mm 315 000001 to 315220883 22.2mm https://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/type3_parts_book/Type_3_Parts_Book_Group_6_Wheels_Brakes.pdf Kannattaa kysäistä turun jarruosasta onnistuisiko kunnostus kun heillä ilmeisesti löytyy kykyä porata ylikokoon ja löytää ylikoko mäntä. Tietty eka kannattaa prässätä rasvaprässin kanssa ne männät ekaksi ulos ja tutkia missä kunnossa oikeasti ovat. Täällä turinaa omasta sylinteripähkäilystä. Quote
ovaaliheppu Posted July 28, 2023 Author Posted July 28, 2023 Juu huomasinkin että aika tiuhaan vaihtunut noi sylinterit, oma menee just tolle valmistenumerovälille 222 975 to 483 592 22.2mm Aika monesta autosta menee tiivisteet toki ristiin tai pienellä muutoksilla, nykyään ei vaan oikeen mittadatan kanssa tai selkeillä kuvilla löydä mitään, 95% kiinalaista bulkkimyyntiä, ja varaosamyyjillä heitetty vanhat varaosakirjat keräykseen :D Quote
Tanhis Posted July 28, 2023 Posted July 28, 2023 2 hours ago, ovaaliheppu said: Juu huomasinkin että aika tiuhaan vaihtunut noi sylinterit, oma menee just tolle valmistenumerovälille 222 975 to 483 592 22.2mm Aika monesta autosta menee tiivisteet toki ristiin tai pienellä muutoksilla, nykyään ei vaan oikeen mittadatan kanssa tai selkeillä kuvilla löydä mitään, 95% kiinalaista bulkkimyyntiä, ja varaosamyyjillä heitetty vanhat varaosakirjat keräykseen :D Juu aika hiljaista löytää enää mitään tietoa varaosamyyjiltäkään jos siellä pöydän alla ei ole sitä kymmeniä vuosia tummunutta vanhaa kataloogia. BTW Tipi oli tuolla minun topicissa kommentoinut että kuplan 22.2 mma olisi käypäset kolkkiin. Quote
ovaaliheppu Posted July 29, 2023 Author Posted July 29, 2023 (edited) Männät prässätty ulos, etuset lähti aika nätisti, eipä nuo lie ois ikinä jumittanu jos ois voideltu asennuksen yhteydessä, mäntä hapettunu pulleeks sylkyssä. Äkkiseltään silmäiltynä menee putsaamalla ja takaisin kasaan. Toinen takasylkyn runko ainakin moro, joku kääntäny rasvanipan ilmausruuvin reikään ja jenga pilalla + sain vahingossa männän laesta toisen kenkäuran reunan poikki, hemmetin haurasta kamaa noi männät. Pukataan ny samalla 2 piirisylkkä, uudet putket ja letkutkin samalla Jos jollakulla on tuollainen ->7/64 käyvä 23.8mm sylkky käytettynä jouten, saa sellaista toki tarjota. Mitä lie eroa on 8/64 tullut noihin, siitä eteenpäin käy saman kokoinen 1303 sylkky, joita kaupoissa hyllyissä 🤔 Jahas, amerikan foorumi kertoo että -64 kenkäura ollut kapeempi ja -65 eteenpäin hieman leveämpi ainakin 22.2mm malleissa, eli muissa ku farkussa, muuten sama osa 311 611 061 B ja C. Oiskohan 361611061 ja 361611061A numerolla oleva 23.8 kokenyt myös saman muutoksen urassa eikä muuta Edited July 29, 2023 by ovaaliheppu Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.