Jump to content

CT lohkosto kysymys


Recommended Posts

En muista oliko AS 21 vai AS41, mutta takakannakepaikka oli.

 

Tuollaisia takakannakkeellisia AS-lohkoja mulla jo onkin 2 kpl:tta. Alkoi vaan kiinnostaan tuo CT-lohko, kun siinä olis öljynsuodatin paikka ja sitten heräs ajatus, että koska se on tölkistä, niin oliskohan materiaalikin samaa kuin 4-tyypin lohkossa...

Link to comment
Guest fgronlun
niin as moottorikoodilla olevia lohkoja vai as21/41 valuseoksia..

 

öö..siis joo as moottorikoodilla, mikäs toi valukoodi sitten on ja mitä eroa sillä on?

 

eikö as21 tarkoita että 2% alumiinia ja1%silikoonia

ja taas as41 on sitte 4% alu ja 1 sili...

Link to comment
Guest ritariässä

juu, niinhän noi "raamatut" väittääpi et "ylilämpöö" saksalaisista lohkoista just toi AS21 malli kestäis parhaiten ja muutenkin pysyis runkolaakerilinja parhaiten mitoissaan. jossain myös olen kuullut väitettävä myöhemmin brasiliassa/mexicossa tehtyjen AS41 lohkojen olevan kestoltaan parempia kuin vanhojen made in germany AS21 lohkojen. tiedä sitten mikä on se oikea totuus, mut omien kokemusten mukaan melkoisen kestäviltä 70-luvun AS21 lohkot vaikuttaisivat.

 

amen

Link to comment

Ja AS21 merkintä löytyy myös lohkosta kuskinpuoleisesta puoliskosta vauhtiksen alta

 

Huomaa myös se että hytikkanostajan halkasija on helvatusti pienempi kuin T1 nostajan. Saat boonuksena ongelman, miten saat pystymään T1 viritys nokan nostajan päällä niin ettei ala painamaan nostajaa kulmasta

(öljykalvo menee puhki = nokka töttöröö ja nopeesti)

Link to comment
Huomaa myös se että hytikkanostajan halkasija on helvatusti pienempi kuin T1 nostajan. Saat boonuksena ongelman, miten saat pystymään T1 viritys nokan nostajan päällä niin ettei ala painamaan nostajaa kulmasta

(öljykalvo menee puhki = nokka töttöröö ja nopeesti)

 

Alkaa tuntuun, että saa unohtaa tuon CT-lohkon. Jos kerran materiaali on samaa ja ainoa lisäbonus on öljynsuodatin, niin eiköhän kannata siirtyä kuplan lohkoon + full flow, tai pelkkä suodatinpumppukin ajaisi saman asian kuin CT-lohko. Kaiken lisäksi nuo nostajan pesät pitäis koneistaa sopiviksi T1-nostimille ja jäähypeltien sopivuudessakin tais olla toivomisen varaa.

 

Eli ilmeisesti jos kuplaan haluaa paremman lohkon, niin pistää rahat sitten suoraan alumiinilohkoon.

Link to comment

enkä oo varma et tarvisko sitä öljyn lauhdutinta muokata jotenkin et menee esim dog housen sisään.(ei varsinaista lauhdutinta vaan kiinnitystä)ct lohkossa kun se on makuulla.jotain nopeesti muisteltuna siin ois ollu sovitetavaa??ehkä siihen olis saanu sovitepalat valmiinakin?

 

ka kun en muista!

Link to comment

CT lohkon / ö-jäähyn välissä on korotuspala, jos sen laittaa T1 vako ö-jäähyn ja vakion jäähyttimen jalan väliin, niin tää patentti siirtää jäähytintä vauhtipyörään päin olikose n 3-4cm

 

Siitä en omaa 100% tietoa oliko tuo riittävä siirto vai jääkö vielä vajaaksi.

Mutta jos sulla o kokokone, niin mittaa siitä.

 

Toisaalta se että lohkon hokittaa T1 nostajille maksaa suuruusluokkaa 200-250€, sillä rahalla saa jo kuplan lohkoon vaikka minkälaiset ulkopuoliset öljyn puhistimet ja jäähyttimetkin.

Link to comment
Guest ritariässä

yleensä CT lohkot ajettu loppuun raskaassa tölkkikäytössä, joten siinäkin mielessä ei ideaalein lohko virikoneen aihioksi ellei oikeesti löydy hyväkuntoinen lohko.

Link to comment
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...