metake Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 Onko CT-lohkon materiaali magnesiumia niinkuin T1:n koneessa vai alumiinia niinkuin T4 koneessa? Onko CT-lohkossa takakannattimen paikkaa? Quote
Guest Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 ellen ihan lepikkoon muista niin samaa materiaalia kuin kuplan lohko,ja takakannake paikka on. 1kpl joskus omistaneena ct lohkollisen tölkkipakukoneen. Quote
P_Valtonen Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 En muista oliko AS 21 vai AS41, mutta takakannakepaikka oli. Quote
metake Posted February 21, 2007 Author Posted February 21, 2007 En muista oliko AS 21 vai AS41, mutta takakannakepaikka oli. Tuollaisia takakannakkeellisia AS-lohkoja mulla jo onkin 2 kpl:tta. Alkoi vaan kiinnostaan tuo CT-lohko, kun siinä olis öljynsuodatin paikka ja sitten heräs ajatus, että koska se on tölkistä, niin oliskohan materiaalikin samaa kuin 4-tyypin lohkossa... Quote
Guest Raggare Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 niin as moottorikoodilla olevia lohkoja vai as21/41 valuseoksia.. no ct on kuitenki nettitiedon perusteella samaa magnesiummitälie rupuvalua Quote
metake Posted February 21, 2007 Author Posted February 21, 2007 niin as moottorikoodilla olevia lohkoja vai as21/41 valuseoksia.. öö..siis joo as moottorikoodilla, mikäs toi valukoodi sitten on ja mitä eroa sillä on? Quote
Guest fgronlun Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 niin as moottorikoodilla olevia lohkoja vai as21/41 valuseoksia.. öö..siis joo as moottorikoodilla, mikäs toi valukoodi sitten on ja mitä eroa sillä on? eikö as21 tarkoita että 2% alumiinia ja1%silikoonia ja taas as41 on sitte 4% alu ja 1 sili... Quote
Guest Raggare Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 öö olikse niin että as21 oli 2% alumiinii ja as41 sit 4%, eli as41 on "joustavampi", mikä ei välttämättä nyt oo se paras juttu tietty ja vielä on vanha as41 sitten as21 ja uudet as41.. puuh. gene setäki turissu aiheesta Quote
Guest ritariässä Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 juu, niinhän noi "raamatut" väittääpi et "ylilämpöö" saksalaisista lohkoista just toi AS21 malli kestäis parhaiten ja muutenkin pysyis runkolaakerilinja parhaiten mitoissaan. jossain myös olen kuullut väitettävä myöhemmin brasiliassa/mexicossa tehtyjen AS41 lohkojen olevan kestoltaan parempia kuin vanhojen made in germany AS21 lohkojen. tiedä sitten mikä on se oikea totuus, mut omien kokemusten mukaan melkoisen kestäviltä 70-luvun AS21 lohkot vaikuttaisivat. amen Quote
metake Posted February 22, 2007 Author Posted February 22, 2007 Mistäs tuon AS21/AS41 lohkon sitten tunnistaa? Quote
Guest Raggare Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 "öljypohjan" kyljessä on merkintä Quote
P_Valtonen Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Ja AS21 merkintä löytyy myös lohkosta kuskinpuoleisesta puoliskosta vauhtiksen alta Huomaa myös se että hytikkanostajan halkasija on helvatusti pienempi kuin T1 nostajan. Saat boonuksena ongelman, miten saat pystymään T1 viritys nokan nostajan päällä niin ettei ala painamaan nostajaa kulmasta (öljykalvo menee puhki = nokka töttöröö ja nopeesti) Quote
metake Posted February 23, 2007 Author Posted February 23, 2007 Huomaa myös se että hytikkanostajan halkasija on helvatusti pienempi kuin T1 nostajan. Saat boonuksena ongelman, miten saat pystymään T1 viritys nokan nostajan päällä niin ettei ala painamaan nostajaa kulmasta (öljykalvo menee puhki = nokka töttöröö ja nopeesti) Alkaa tuntuun, että saa unohtaa tuon CT-lohkon. Jos kerran materiaali on samaa ja ainoa lisäbonus on öljynsuodatin, niin eiköhän kannata siirtyä kuplan lohkoon + full flow, tai pelkkä suodatinpumppukin ajaisi saman asian kuin CT-lohko. Kaiken lisäksi nuo nostajan pesät pitäis koneistaa sopiviksi T1-nostimille ja jäähypeltien sopivuudessakin tais olla toivomisen varaa. Eli ilmeisesti jos kuplaan haluaa paremman lohkon, niin pistää rahat sitten suoraan alumiinilohkoon. Quote
metake Posted February 23, 2007 Author Posted February 23, 2007 AS21 merkithän sieltä löytyi. Ja VW/AUDI? Quote
Guest Posted February 23, 2007 Posted February 23, 2007 enkä oo varma et tarvisko sitä öljyn lauhdutinta muokata jotenkin et menee esim dog housen sisään.(ei varsinaista lauhdutinta vaan kiinnitystä)ct lohkossa kun se on makuulla.jotain nopeesti muisteltuna siin ois ollu sovitetavaa??ehkä siihen olis saanu sovitepalat valmiinakin? ka kun en muista! Quote
P_Valtonen Posted February 24, 2007 Posted February 24, 2007 CT lohkon / ö-jäähyn välissä on korotuspala, jos sen laittaa T1 vako ö-jäähyn ja vakion jäähyttimen jalan väliin, niin tää patentti siirtää jäähytintä vauhtipyörään päin olikose n 3-4cm Siitä en omaa 100% tietoa oliko tuo riittävä siirto vai jääkö vielä vajaaksi. Mutta jos sulla o kokokone, niin mittaa siitä. Toisaalta se että lohkon hokittaa T1 nostajille maksaa suuruusluokkaa 200-250€, sillä rahalla saa jo kuplan lohkoon vaikka minkälaiset ulkopuoliset öljyn puhistimet ja jäähyttimetkin. Quote
Guest ritariässä Posted February 24, 2007 Posted February 24, 2007 yleensä CT lohkot ajettu loppuun raskaassa tölkkikäytössä, joten siinäkin mielessä ei ideaalein lohko virikoneen aihioksi ellei oikeesti löydy hyväkuntoinen lohko. Quote
vwagen Posted October 1, 2008 Posted October 1, 2008 Öljynjäähdyttimen kiinnitys on sama mutta paikka ei,on taaempana eli lähempänä puhallinta/hihnapyörää. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.