Guest JuccaP Posted March 2, 2007 Posted March 2, 2007 Löytyykö jostain ohjeita vilkkujen korjaamiselle, 111953021B ? Nimittäin toinen vilkku on kuollu tai se ei ainakaan toimi, polttaa sulakkeen aina, kun laittaa vilkun päälle. Akusta suoraan virta vilkulle, ei tapahdu mitään. Onko edessä uuden hankkiminen...? Quote
-tipi- Posted March 2, 2007 Posted March 2, 2007 Puhutaanko nyt vilkusta vai suuntaviitasta? Minkä vuosimallin auto? Jossainhan siellä oikari on jos sulake palaa. Edit: numeron perusteella vissiin vinkkari. Nouseeko se ylös? Jos ei, Vinkkari irti ja testaamaan toimiiko se irti rungosta ollessaan vai maadottaako itse itsensä. Sit vois käämin vastusta verrata siihen toimivaan. jne. Jos oot akusta syöttäny suoraan virtaa, on kyl voinu käämi palaa... Quote
Guest JuccaP Posted March 2, 2007 Posted March 2, 2007 Kyseessä -56 ovaali eli suuntaviitta. Viitta ei nouse. Luultavasti se on mennyt rikki jostain syystä eli elinkaarenpäässä, mutta sen korjaaminen... Taitaapi olla helpompi laittaa ilmoitus, halutaan ostaa toimiva suuntaviitta.... Käyn mittaamassa käämin vastuksen Quote
Guest JuccaP Posted March 2, 2007 Posted March 2, 2007 Ei mittari näyttänyt minkäänlaista elonmerkkiä, verrattuna toimivaan elikkäs rikki mikä rikki...vain korjaaminen Toinen on joskus vaihdettu, koska se näyttää uudemmalta ja siistimmältä kuin tämä rikkinäinen. Harmi vaan, sillä tämä on niitattu versio...joutuu puuhastelemaan Aivan niin kuin olisin joskus nähnyt artikkelin jossain siitä, miten suuntaviittoja korjataan. Pitää käydä luuraamassa arkistoa. Kiitos ! Quote
-tipi- Posted March 3, 2007 Posted March 3, 2007 Ranskalaisilla sivuilla oli joskus ohjeet kuinka muuttaa vinkkari 12 volttiseksi, mutten ole löytänyt niitä enää vähään aikaan. Quote
Marko Posted March 3, 2007 Posted March 3, 2007 Ranskalaisilla sivuilla oli joskus ohjeet kuinka muuttaa vinkkari 12 volttiseksi, mutten ole löytänyt niitä enää vähään aikaan. Käämiä lisää, vanhaan jatko ja sitten vain saman paksuista lankaa. Pystyy laskemaan tarvittavat lisä kierrokset jos tietää rautasydämmen pintaalan ja vanhan käämin kierrokset. Tai sitten purkaa vanhan käämin ja tekee uuden Quote
-tipi- Posted March 3, 2007 Posted March 3, 2007 Siellä oli valmiiks laskettu langan halkasija ja kierrosmäärät. Quote
Guest JuccaP Posted March 4, 2007 Posted March 4, 2007 Mistä löydän ne tiedot kierroslukumääristä? Quote
Marko Posted March 5, 2007 Posted March 5, 2007 Käämistä on lankapoikki. Pura käämiä että saat katkoksen näkyviin ja teet siihen jatkon juottamalla ja ohutta kutistesukkaa päälle ja langat takas nippuun. Kyllä niihin voi jatkon tehdä jos selkeästi poikki. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.