tijula Posted June 17 Posted June 17 Alkoi kuulua tuossa 1303:ssa terävissä kuopissa sellainen paukahdus jostakin oikealta takaa. Tarkemmin tutkittuani huomasin takalokasuojan sisällä IRS-tukivarren ja korin välisen pultin olevan löysällä ja kori tukivarteen nähden pääsi kuopissa liikkumaan ja kolahtamaan toisiaan vasten. Tuossa korin ja tukivarren välissä pitäisi ilmeisesti olla jokin kumityyny. Miten paksu kumi sinne kuuluu ja minkä laatuinen. Miten tuon tukivarren ja korin saa "raotettua" toisistaan, jotta sinne väliin saa asennettua uuden kumityynyn. Kumityynyjä on kai kaikkiaan neljässä kiinnityskohdassa, kahdessa per auton puoli. Quote
ovaaliheppu Posted June 17 Posted June 17 (edited) Eli puhut nyt korin ja pohjalevyn välisistä neliökumipaloista jotka ovat tuossa sisälokarin reunalla, sekä takapenkin alla olevan pultin alla suoraan vääntösauvaputken päällä? En heti hahmota muuta kohtaa, koska tukivarsi ei ole korissa itsessään kiinni mistään kohtaa. IRS tukivarsi on vaihteiston päästä kumipuslalla sekä ulkopäästä vääntosauvan päästä kahdella kumilla jousilatan molemmin puolin kii Jos kyse kuvassa olevasta kohdasta, länttäät sinne vaikka korialuslevyjä tarvittavan määrän että saat pultin fiksusti tiukalle, en muista paksuutta tuolle kumille, ne on aika pehmeitä olleet, ja vuosien mittaan tursuavat välistä lähes pois, jos halkeavat vanhuuttaan. taisin jostain 6 vai 8mm kumilevystä leikata viimeks lätkät tuohon kon korin nostin päälle. saat nostettua koria hieman esim kammeten sorkkaraudalla tuosta iskunvaimentimen ypälään kohdalla olevasta reiästä iskaria vasten, tai kaveri nostaa helmasta takaa. Toki syytä löysätä nuo molemmin puolin, sekä takapenkin alta nurkista että jopa pohjalevyn takapäässä olevia hieman + muutamaa kynnyskotelosta jos on hankalan tuntuinen nostella. uskoisin että sorkkaraudalla saat tuosta sen verran eloa että väliin saa tungettua sopivasti tilkettä ja pultin tiukalle Edited June 17 by ovaaliheppu Quote
tijula Posted June 17 Author Posted June 17 Kiitos vastauksesta ja tarkennuksesta. Juurikin tuosta kuvassa olevasta kohdasta on kysymys. Pultissa oli tosiaankin noin 2mm löysää, jonka sai sormin kierrettyä sormin tiukemmalle. Jostakin luin, että tuolla välissä kuuluisi olla kumia ja myöskin pultin kannan (prikan) alla. Pultin ympärillä lisäksi holkki, joka on sen verran lyhyt, että sallii noiden kumityynyjen joustoliikkeen. Quote
ovaaliheppu Posted June 17 Posted June 17 Joo, noin 70 lukusissa ainakin on, en oo satavarma 50 lukusista ja 60 alkupuolelta, mutu jäänyt kuplia purkaessa että ei oo holkkia, vaan kumi vaan siellä pohjalevyn ja korin välissä, tai sitte kaikissa mitä oon repinyt auki, on jo joskus poisteltu osia välistä, epäilen koska noita on purettu useita kymmeniä, joista vaan muutama nelipulttinen, joissa muistan kumien olleen molemmin puolin. Viisaammat korjatkoon jos mielikuvani asian suhteen on harhainen 🙂 Quote
ovaaliheppu Posted June 21 Posted June 21 (edited) Joo, 70-lukuisissa noin (67-> ainakin) en varaosakirjoja varastolaatikoista löytäny ku 61 asti, jossa ei vielä ollut kuin alempi, ei myöskään holkkia. Kumi 6mm paksu ja osanumero 111899119. Sulla lienee osanumero 111899115A olettaakseni. Mutta tolla numerolla löytyykin sitten 10/12/17mm paksuja reprokumeja markkinoilta. Myös 111899117B ja tuolla 111899119B-> (ilmeisesti tämä -71 asti alapuolella) numerolla löytyy kyllä pikkusen mitä sattuu paksuutta miltäkin toimittajalta Voi olla helpompi vaan mitata rako, laittaa pari milliä lisää ja leipoa sen mukaan uudet kumit väliin Briteissä tarjotaan toi 111898115KIT, sarjana pultteineen holkkeineen, kumit näyttää paksuilta Edited June 21 by ovaaliheppu 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.