Jump to content

-72 kuplan bensamittariongelma


Recommended Posts

Joop...Mukava olla taas täällä.Meni muutama vuosi,etten ollut kuplisti,mutta nyt taas!Itse asiassa kupla ei ole minun,talvihoidossa minulla.Olen pikkurempat koittanut tehdä omistajalle,joka ei jummarra tekniikan päälle enempi ku minäkään.

Bensamittari sekoili jo viime kesänä (välillä näytti täyttä vajaalla tankilla,valehteli muutenkin)ja nyt se meni kokonaan pimeeksi.

Ostin uuden alkuperäisen anturan tankkiin,kun kuulin että se näissä menee.Vika vain jatkuu...

Mittarissa ei näy vilaustakaan viisarista,mihis se män?

Pirun hankalassa paikassa alkaa etsiä vikaa...selkävaivainen kun olen.

Jostain vanhasta keskustelusta luin,että vois olla itse bensamittarissa vika,tai stabilisaattorissa.Molemmille puolille stab.tulee virta.

Tankille menevän johdon vaihdoin uuteen.Sulake on ehjä.Kun ois Ilomantsissa joku,joka ymmärtää näiden päälle ja pystyis tekemäänkin jotain nokkapellin alla...

Lähteekö mittaristo irti kabiinin puolelle vai nokkapellin alle?Haynesin teeite-kirjassa on huonohko kuva,jonka mukaan mittaristo on kahdella ruuvilla kiinni.Johtokaaoskin vielä kiusana. 

Uusi stabilisaattori,eikä mittarikaan ole kalliit,joten uudet on hyvä vaihtoehto, jollei ole joku simppeli häikkä.

 

Olis kiva laittaa vanhus ehjänä talviunille,joten jeesatkaa,KIITOS.

Link to comment

Bensamittari parilla ruuvilla kiinni, ne auki ja nostaa ylös niin saa pelkän bensamittarin irti. En nyt satavarmasti muista mahtuuko mittari paikallaan ulos, mutta kannattaa kokeilla.

 

Itse mittaristo lähtee etuluukun puolelle, kaksi ruuvia löysälle (ei tarvitse irti asti) pyöräyttää vastapäivään ja vetää ulos.

IMG_2115.jpeg

IMG_2114.jpeg

Edited by peruskallio
  • Like 1
Link to comment

Me taisteltiin juuri -72 kuplan bensamittarin kanssa myös. Uusittiin osia eikä toimi. Ratkaisu oli maadotus. Laitettiin uudella erillisellä johdolla maadotus auton runkoon niin heti lähti toimimaan. Laita uudesta tankin anturista maadoitusjohto auton runkoon. 

  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...