Jump to content

kuplan välityksistä


Guest juuso77

Recommended Posts

Guest juuso77

kertokaas aloittelevalle harrastajalle mikä olis helpoin/edullinen tapa saada 1&2 vaihde lähemmäs 3&4 vaihdetta?Kannattaako lyhentää 3&4 vaihteet ja harventaa perää vai millä noi välitykset sais hyviksi katukäyttöön niin ettei kone huuda kovin lujaa normaalis matkanopeudes.Renkaat tulee olemaan noin 245/60/15 tai mitkä ny sattuu 8,5*15 vanteelle löytymään.

Link to comment
Guest ritariässä

miksi 3/4 vaihteet lähemmäs toisaan? tekemässä katukilpuria jolla nopein suorite varttimaililla tärkein vai? mikäs perä sulla nyt taikka mitkä koneen kierrokset esim satkun vauhdissa. ainakin tulevat renkaat on pyörintäkehältään huomattavasti vakioita pidemmät jotka osaltaan pidentää välitystä. kuplan vaihteistojahan on usealla perävälityksellä, samoin itse vaihdeiden välityksissä on myös pieni eroja.

Link to comment
Guest juuso77

Vaihteito on -72 vakio välityksistä en osaa vielä sanoa kun ei oo ollu auki perän näkee lähiaikoina kun sinne laitetaan super diffi.Tarkoitus olis siis saada 1&2 lähemmäs 3&4 vaihteita ja katu käyttöön tämä tulee.Koneen kierroksista en tiedä kun en ole koskaan autolla ajanu.Onko helpompaa/halvempaa ratastaa vain 1&2 pidemmiksi vai lyhentää 3&4 ja harventaa perää?Tämä tehdään kylläkin vasta ens talven aikana kun ei aika ja rahat riitä enää tälle kesälle kun sais sen tehtyä korilta ja mootorilta vamiiksi tietäis vain mitä osia sinne kannattais alkaa kyselemään.

Link to comment

Jos auto tulee normaaliin katukäyttöön, mutta halutaan matka-ajoon matalammat kierrokset, niin melkeinpä laittaisin 3,875 perän. Jos halutaan kuitenkin silloin tällöin kiihdyttää ripeästi niin kolmosta voisi lyhentään lähemmäksi kakkosta. Kolmosella pääsee silti moottoritienopeutta ja enempäähän ei kadulla kiihdytellä, joten nelonen sitten vain matka-ajoa varten.

 

Vai ymmärsinkö ollenkaan tavoitetta?

 

Jos taas tähdätään varttimailille, niin sitten olis hyvä olla pohjatietona moottorin teho ja vääntökäyrät.

 

t. Mika

Link to comment

1 & 2 rattaat on pahin muuttaa kun parin toinen ratas on kiinteä osa akselia, eli siis hampaat on kiinni suoraan akselissa.

 

Tarvit siis uuden akselin ja 1&2 rattaat, niiden muuttamiseen.

 

3&4 on helpompaa muuttaa, kun molemmat rattaat ovat irtonaiset.

 

Mutta olisi kyllä syytä ennen välityksien muuttamista selvittää auton käyttötarkoitus, moottorin teho ja kierrosalue.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...