Guest Posted March 20, 2007 Share Posted March 20, 2007 Moi, Yritin tässä herätellä kuplaa parin kuukauden seisonnan jälkeen ja törmäsin tällaiseen ongelmaan... pelkääjän puolen takapyörä on jumissa. Ajattelin ensin,että olis jarru hirttänyt siltä puolen kiinni, mutta kun tunkkasin auton ilmaan niin pyörää pystyy hivenen liikuttamaan (laatikon mekaaninen välys luultavasti). Jarru ei siis ollut vian syy. Vetari näyttäisi liikkuvan pyörää liikutettaessa, joten ongelma varmaankin piilee laatikossa... Auto on seissut kylmässä tallissa ja ennen seisontaa vaihteisto toimi ongelmitta. Kysymys kuuluu,että mikä voisi moisen ongelman aiheuttaa? Ei taida auttaa muu kuin laatikon tiputus ja avaus tai uuden hankinta? Laatikko on -74:sta 1303S:stä. Quote Link to comment
DOODAH Posted March 20, 2007 Share Posted March 20, 2007 Ota vetari laatikon päästä irti ja koita uudestaan. Quote Link to comment
Guest Posted March 20, 2007 Share Posted March 20, 2007 Kokeillaan... Mistä arvelet tämän ongelman aiheutuvan? Quote Link to comment
DOODAH Posted March 20, 2007 Share Posted March 20, 2007 Kummaa olis, jos seisonta rikkois askin. Laita takapää pukeille ja aja vaihteet läpi tuon vetarin irrottamisen jälkeen. Jos jostain syystä homma ei onnistu pitää miettiä lisää. Siis tolla vaihteitten läpi ajamisella pitäis selvitä, että rummussa se hämminki kuitenkin on. Quote Link to comment
metake Posted March 20, 2007 Share Posted March 20, 2007 Kuinka paljon pyörää pystyy liikuttamaan? Myös jarrukengissä saattaa olla sen verran välystä (etenkin jos vain toinen kenkä on juminut) että pyörä liikahtaa aavistuksen. Quote Link to comment
Guest Posted March 20, 2007 Share Posted March 20, 2007 Se minuakin kummastuttaa,että seisonta olis laatikon rikkonut... Pitää vielä rumpu aukaista varalle ennenkuin vetarin tiputtaa. Meinasin aamulla aamulla ennen töitä tehdäkkin sen, mutta jäi haaveeksi kun sattui avain menemään paskaksi pulttia vääntäessä. :) Quote Link to comment
-MITO- Posted March 20, 2007 Share Posted March 20, 2007 Jarrukenkä jos roikkuu niin pyörii puolikierrosta ok ja sitten kahnaa kiinni. Quote Link to comment
Guest Posted March 20, 2007 Share Posted March 20, 2007 Jarrukenkä jos roikkuu niin pyörii puolikierrosta ok ja sitten kahnaa kiinni. Liikkuu pikemmin noin puoli senttiä. Quote Link to comment
mahti Posted March 20, 2007 Share Posted March 20, 2007 no koitapa napata parin kilon moskalla rumpuun/vanteeseen, luulis irtoovan kengät rummusta. Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 selviskö tämä? Quote Link to comment
Guest Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 selviskö tämä? En ole kerennyt jatkamaan hommia tämän ongelman parissa. Nyt illalla tai viimeistään viikonloppuna kokeilen uudelleen. Ilmoittelen miten kävi. Quote Link to comment
Guest Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 melkein väitän jarrukenkien ruostuneen jumiin rumpuun,jos kerta noin pieni liike(5mm) ei se loota seisomalla tolleen hajoo! eiku onnee peliin ja uutta jarrukenkää pahimmassa tapauksessa,eiköhän se sillä tokene Quote Link to comment
Guest Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 melkein väitän jarrukenkien ruostuneen jumiin rumpuun,jos kerta noin pieni liike(5mm) ei se loota seisomalla tolleen hajoo! eiku onnee peliin ja uutta jarrukenkää pahimmassa tapauksessa,eiköhän se sillä tokene Huomenna ollaan toivottavasti viisaampia... pitäis alkaa saamaan kiesi lämpimään jotta sais työt tehtyä ja auton vapuksi ajoon. Quote Link to comment
Guest Posted March 27, 2007 Share Posted March 27, 2007 Asia sitten selvisi... Oli jarrukengät ruostuneet rumpuun kiinni. Kiitoksia kaikille syytä veikanneille :). Quote Link to comment
Guest Posted March 28, 2007 Share Posted March 28, 2007 Ongelmat jatkuvat... Eli ajoin auton ongelmitta talliin ja illalla kun meni hommia aloittelemaan ja yritin autoa pois tallista peruuttaa niin vaihteiden vaihto ei onnistunut. En saa edes vaihdetta vapaalle vaan näyttäisi olevan ehkä ykkönen päällä. Tarkistin jo sieltä takapenkin huoltoluukusta,että siellä on kaikki OK, joten ongelma on varmaankin vaihdelaatikon päässä. Mistä siis aloittaa ihmettely? Quote Link to comment
Guest Posted March 28, 2007 Share Posted March 28, 2007 Tarkista myös vaihdekepin kiinnitys, siinäkin on säätö. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.