Essi Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 Lasikuituflippikeula vastaan peltinen vastaava. Makaavalamppuisesta Kuplasta on kysymys. Onko kukaan vaakannut lasikuituflippiä ja alkuperäisistä osista yhdeksi hitsattua peltiflippiä? Onko lasikuitu paljonkin kevyempi? Missä painoluokassa pyöritään, kun aikaisemmin en ole lasikuidun kanssa puuhannut. (Lasikuitu kuuluu veneisiin) Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 Jos on läyhäkkä kilpa-auton flippi niin varmasti on kevyempi, mutta sit jos katuautoon on tehty jämäkkä flippi kuidusta, niin se onkin jo helposti jopa peltistä painavampi. Quote Link to comment
Essi Posted March 22, 2007 Author Share Posted March 22, 2007 Juu race-henkistä katuautoa tässä ollaan rakentamassa.. Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 toi mun flippi on jonkun kiihdyttimen vanha, ja painaa varmaan saman verran kun normi etuluukku. Quote Link to comment
Essi Posted March 22, 2007 Author Share Posted March 22, 2007 OK. Pitää laittaa lasikuituflippi hakuun, tai sitten keventää kuljettajaa parikymmentä kiloa.:) Quote Link to comment
-MITO- Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 Joo tommonen flippi ois jees. Hankintalistalle :) Quote Link to comment
Lasse Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 Joskus vuonna yks ja kaks soviteltiin yhteen potilaaseen ameriikan kuituflippiä ja se oli ihan muotopuoli. Oli aika savotta saada se edes siedettävästi sopimaan. Quote Link to comment
Guest Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 Ne ameriikan autojen kuituosat mitä oon nähny on jostain syystä melkeen aina ihan muotopuolia. Uusissaki konepeittojen skuupit vähintään asennettuna vinksallaan ja reunat niin hauraita ettei sellasenaan kesää kestä. Vissii ameriikkalaisiin kaikki pitää tehä suurpiirteisesti? Hinnat on kovat mutta sit toisaalta miks edes tehä kunnolla kun ei siitä ylimäärästä haluta maksaa? Noissa lasikuituosissa on aina kyllä sovittamisensa, varsinki jos jotain flippiä kokematon menee istuttelemaan niin helpolla silpasee ylimäärästä eikä helpolla enää sen jälkeen istu. Lisäksi lasikuituosat kutistuu perushartsilla myös hieman mikä aiheuttaa lisätyötä sovitteluun. Jos oikeen tukevan "peltikovan" haluaa niin ei siitä kovin paljoa kevyempi tule, mutta tossa kuplan keulassa on onneksi sen verran hyvin muotoja jotka tukevat jolloin ohuempikin osa pysyy kohtalaisesti kuosissaan. Vertailun vuoksi itsellä on koko auton kori lasikuitua kovalla ainevahvuudella ja eikä tuo koko laite paina yhtään kuplaa vähemmän. Tosin osaa on aika paljon, pelkkä pulkkamainen kori olisi kyllä keveympi. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.