Jump to content

1500S etupenkit + eriskummallinen lämmitysputki


Recommended Posts

Posted

Nyt kun aloin askartelemaan -64 varianttia katsastukseen, ajattelin ottaa etupenkit pois että nostan matot lattialta ja raaputan styroksimassojen rippeet roskiin samalla lattian putsaten uusia äänieristeitä varten.

 

Vaan enpä enää muista tuleeko penkit etu vai takakautta kiskoilta pois, oliko siellä joku klipsu stoppari tms. Edellisistä kolkkien purkamisista noin 20 vuotta aikaa.

 

Samalla pähkin miten toi penkin selkänojan kippaaminen oikeen vapautuu. En ois pienessä mielessäkään voinu uskoa että moinen mekaniikka-automatiikka on tehtaalta lähteny. Oven saranapuolella vipu joka vapauttaa selkänojan kippimekanismin lukon vaijerin kautya kun oven avaa ja vastaavasti sen lukitsee kun oven painaa kii.  Tätä ei oo 70 lukuisissa tainnu olls ollenkaan? Kaikki edeltävät kolkit kun oli 70-73 mallisia.

 

Toisen ihmetyksen teki akun puolella oleva eristetty noin 30mm putki joka menee keskitunnelissa olevasta lähdöstä oikean kynnyksen sisään menevään haaraan, jonne vaihtimista tulee ilma istuinosan alta. Mikä tämän virka on? Näyttää täysin tehdastekoiselta kaikkineen, keskitunneliin menevä osa kaartuu sormella koittaen etupenkkien väliin mutta en mitään varsinaista ulostuloa keksiny etupäästäkään vielä.

Posted (edited)

Penkit tulee etukautta ulos, alunperin siellä pieni pelliklipsu joka estää penkin pois kiskolta liukumisen, mutta nämä aika usein kadonneet vuosien saatossa.

 

Tuo etuoveen liitettu vaijeriviritys oli alustanumeroon 317 500 000 asti käytössä eli onkos tämä sitten '67 mallivuoden loppuun. Omassa '66 ainakin vielä oli, mutta '68 kolkissa ei sitä enää ollut.

 

Ilmahaarahan pitäisi mennä tuulilasin keskisuuttimelle.

795415.jpg

 

 

BTW tämä pirun kätevä kun kolkkien kanssa touhuaa

https://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/type3_parts_book/

 

Edited by Tanhis
  • Like 2
Posted

No perhana, taskulampun kanssa sitte uus kierros rymyämään. Tuulilasipuhallusta aattelin mutta taitaa mennä mattojen takana ja jäädä ton Asan radion taa se putki etten nähny.  Mullahan olikin tuo opus jo olemassa tiedostoina, taidan printata mappiin talliin kans

Posted
1 hour ago, ovaaliheppu said:

No perhana, taskulampun kanssa sitte uus kierros rymyämään. Tuulilasipuhallusta aattelin mutta taitaa mennä mattojen takana ja jäädä ton Asan radion taa se putki etten nähny.  Mullahan olikin tuo opus jo olemassa tiedostoina, taidan printata mappiin talliin kans

 

20180608_155851.jpg

 

Tuossa esimerkki siittä putkesta T34 ghiassa. Tuon sekottaa aika helposti ritiläkuppien vedenpoistoletkuksi.

  • Like 1
Posted

Siellähän se rööri oli radion ja kaiuttimen takana hattuhyllyn uumenissa, penkitkin sain jo nätisti pois, en muistanu että se oli tossa runkotunnelin sivussa päältä painettava lukitus, rymysin poski lattiaa vasten jokusen tovin.  Mistäs vuosimallista lähtien näissä on ollu 3 pisteturvavöille jenganipat korissa?  

Posted
1 hour ago, ovaaliheppu said:

Siellähän se rööri oli radion ja kaiuttimen takana hattuhyllyn uumenissa, penkitkin sain jo nätisti pois, en muistanu että se oli tossa runkotunnelin sivussa päältä painettava lukitus, rymysin poski lattiaa vasten jokusen tovin.  Mistäs vuosimallista lähtien näissä on ollu 3 pisteturvavöille jenganipat korissa?  

A -tolpassa on ollut ylempi ja runkotunnelissa alempi ilmeisesti tuotannon alusta lähtien, mutta se b-pilarin alapää taisi tulla vasta 70-luvun alussa.

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...