ovaaliheppu Posted April 14 Posted April 14 Nyt kun aloin askartelemaan -64 varianttia katsastukseen, ajattelin ottaa etupenkit pois että nostan matot lattialta ja raaputan styroksimassojen rippeet roskiin samalla lattian putsaten uusia äänieristeitä varten. Vaan enpä enää muista tuleeko penkit etu vai takakautta kiskoilta pois, oliko siellä joku klipsu stoppari tms. Edellisistä kolkkien purkamisista noin 20 vuotta aikaa. Samalla pähkin miten toi penkin selkänojan kippaaminen oikeen vapautuu. En ois pienessä mielessäkään voinu uskoa että moinen mekaniikka-automatiikka on tehtaalta lähteny. Oven saranapuolella vipu joka vapauttaa selkänojan kippimekanismin lukon vaijerin kautya kun oven avaa ja vastaavasti sen lukitsee kun oven painaa kii. Tätä ei oo 70 lukuisissa tainnu olls ollenkaan? Kaikki edeltävät kolkit kun oli 70-73 mallisia. Toisen ihmetyksen teki akun puolella oleva eristetty noin 30mm putki joka menee keskitunnelissa olevasta lähdöstä oikean kynnyksen sisään menevään haaraan, jonne vaihtimista tulee ilma istuinosan alta. Mikä tämän virka on? Näyttää täysin tehdastekoiselta kaikkineen, keskitunneliin menevä osa kaartuu sormella koittaen etupenkkien väliin mutta en mitään varsinaista ulostuloa keksiny etupäästäkään vielä. Quote
Tanhis Posted April 14 Posted April 14 (edited) Penkit tulee etukautta ulos, alunperin siellä pieni pelliklipsu joka estää penkin pois kiskolta liukumisen, mutta nämä aika usein kadonneet vuosien saatossa. Tuo etuoveen liitettu vaijeriviritys oli alustanumeroon 317 500 000 asti käytössä eli onkos tämä sitten '67 mallivuoden loppuun. Omassa '66 ainakin vielä oli, mutta '68 kolkissa ei sitä enää ollut. Ilmahaarahan pitäisi mennä tuulilasin keskisuuttimelle. BTW tämä pirun kätevä kun kolkkien kanssa touhuaa https://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/type3_parts_book/ Edited April 14 by Tanhis 2 Quote
ovaaliheppu Posted April 14 Author Posted April 14 No perhana, taskulampun kanssa sitte uus kierros rymyämään. Tuulilasipuhallusta aattelin mutta taitaa mennä mattojen takana ja jäädä ton Asan radion taa se putki etten nähny. Mullahan olikin tuo opus jo olemassa tiedostoina, taidan printata mappiin talliin kans Quote
Tanhis Posted April 14 Posted April 14 1 hour ago, ovaaliheppu said: No perhana, taskulampun kanssa sitte uus kierros rymyämään. Tuulilasipuhallusta aattelin mutta taitaa mennä mattojen takana ja jäädä ton Asan radion taa se putki etten nähny. Mullahan olikin tuo opus jo olemassa tiedostoina, taidan printata mappiin talliin kans Tuossa esimerkki siittä putkesta T34 ghiassa. Tuon sekottaa aika helposti ritiläkuppien vedenpoistoletkuksi. 1 Quote
ovaaliheppu Posted April 16 Author Posted April 16 Siellähän se rööri oli radion ja kaiuttimen takana hattuhyllyn uumenissa, penkitkin sain jo nätisti pois, en muistanu että se oli tossa runkotunnelin sivussa päältä painettava lukitus, rymysin poski lattiaa vasten jokusen tovin. Mistäs vuosimallista lähtien näissä on ollu 3 pisteturvavöille jenganipat korissa? Quote
Tanhis Posted April 16 Posted April 16 1 hour ago, ovaaliheppu said: Siellähän se rööri oli radion ja kaiuttimen takana hattuhyllyn uumenissa, penkitkin sain jo nätisti pois, en muistanu että se oli tossa runkotunnelin sivussa päältä painettava lukitus, rymysin poski lattiaa vasten jokusen tovin. Mistäs vuosimallista lähtien näissä on ollu 3 pisteturvavöille jenganipat korissa? A -tolpassa on ollut ylempi ja runkotunnelissa alempi ilmeisesti tuotannon alusta lähtien, mutta se b-pilarin alapää taisi tulla vasta 70-luvun alussa. 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.