Guest Mikko Posted March 6, 2004 Share Posted March 6, 2004 Muistelen joskus wanhassa pölhölässä nähneeni, että jollakin oli nettiin skannattuna laikka-avon lupahakemus tms. Muistanko väärin? Jos en, mistä tai keneltä se löytyy? Searchilla en saanu mitään vastausta... Aihettahan on vatvottu ties kuinka kauan ja huolella, mutta nyt kun infoa tarvis, en enää löydä ko. keskusteluja. Quote Link to comment
Ketsa Posted March 6, 2004 Share Posted March 6, 2004 Se netissä skannattuna ollut hakemuksen raakaluonnos oli mun tekosia. Kaikki paprut meni auton mukana joitakin vuosia sitten ja uusi omistaja oli tuon skannannut ja pistänyt nettiin. Muistaakseni kuvat oli jollain sivustolla johon väki saa lähettää autovinkkejä... Mutta toikin hakemus oli tehty 90-luvun alkupuoliskolla ja pykälät ja lupien hakumenettely on heittäny vahvasti häränpyllyä sen jälkeen. Seuraavilla pykälät täyttämällä selviää nykyään pelkällä muutoskatsastuksella: 5. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton korin muuttaminen vastaamaan mallisarjaan kuuluvaa avoautoversiota seuraavin edellytyksin: a) kori ja mahdollinen runko tai pohjalevy muutetaan kaikilta osin vastaamaan avoautoversiota; tällöin umpi- ja avoautoversioiden teknisistä eroista on esitettävä luotettava selvitys; b) tuulilasinkehys vastaa lujuudeltaan avoautoversion tuulilasinkehystä; jollei tätä voida osoittaa tai jos avoautoversiossa on ollut turvakaari, turvakaari on asennettava myös muutettuun autoon, jolloin turvakaaren on oltava alkuperäisen tai 24 §:ssä säädetyn mukainen; ja c) etuistuimen reunimmaisilla istumapaikoilla tulee olla kolmipisteturvavyöt ja muilla istumapaikoilla vähintään lantiovyöt; jos autossa on ollut kolmipisteturvavyöt myös takaistuimella, sellaiset tulee olla myös muutetussa autossa. Quote Link to comment
Guest Mikko Posted March 6, 2004 Share Posted March 6, 2004 Selvä. Kaveri jolla on amme työn alla, tulee ilahtumaan tiedosta. Quote Link to comment
Guest Posted March 6, 2004 Share Posted March 6, 2004 Moikka, puhutteko kenties tästä? http://www.geocities.com/janbugger/vert.jpg Ko. luvilla tehty auto on mulla, leimattu type 4 padalla. Niuhoja setiä, prosentteja tuli rutkasti. Mutta ei liikaa :) Säännökset on sittemmin vissiin tiukentuneet. En lupaa että noilla enää menee läpi. Nuo luvat meni umpeen samana vuonna kun omani katsastin. Kottero oli aika ruvella kun kurvasin konttorille, pakko oli todella karulla keskeneräisellä mennä että kerkes saamaan kilvet. En ehtiny spreijata ovia ja luukkuja samaan väriin kopan kanssa, joten niistäkin rokottivat prosentit, paskiaiset. Jan Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 8, 2004 Share Posted March 8, 2004 Katsokaa täältä: (Näitä te varmaan ajattelitte) http://koti.mbnet.fi/~skote/kori.htm Scrollaa alas otsikkoon Avokupla muutoksia: Rätin kehikko Pitkittäispalkit Poikittaispalkit ja kylkivahvistukset Jalkatilan vahvikkeet Tuulilasinkehys Quote Link to comment
Ketsa Posted March 8, 2004 Share Posted March 8, 2004 Just. Noi on niitä meitsin vanhoja tekeleitä. Quote Link to comment
Guest ARTO Posted March 8, 2004 Share Posted March 8, 2004 ihan vaan väliaikatietona kerron,et 1303 orkkikset kynnysvahvikkeet painaa 12,5kg zipale. siis se osa joka kulkee kynnyskotelon alla. Quote Link to comment
Guest ana wastapuu Posted March 8, 2004 Share Posted March 8, 2004 Pitkittäsivahvike ns. Z-jäykenne pitää olla etuakseliin kiinnitettynä. Näissähän on mennyt aika monta eri viritystä läpi. Mutta multa vaadittiin akselikiinnitys. Madallettuna etupää oli vaarallisen matala... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.