mick Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 Kuinka asennetaan etuluukun ja konepellin tiivisteet oikeaoppisesti? Joskus repästy irti, enkä muista ollenkaan mitepäin ne edes oli... Uudet tiivisteet odottaa pöydällä asennusta. Pyörittelin niitä hetken aikaa, ja luulen tietäväni jo mitenpäin ne mahdollisesti tulee, mutta vielä on kiinnitystekniikka hukassa. Pitäisikö ne tiivisteet jotenkin liu´uttaa paikalleen, vai työntää vain kohdastaan pellissä olevaan uraan? Vai avata uraa jollain, esim meisselillä ja tiiviste väliin ja kumivasaralla paukuttaa ura takas kiinni? Tuleeko väliin liimaa? Quote Link to comment
Geronimo Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 Ite käytin muistaaksein fairya vai olikohan jotain rasvaa... Liuttamalla se meni, toki joutu puutikulla putsaileen hieman. Quote Link to comment
Kape77 Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 Itse raottelin sieltä täältä talttameisselillä, rasvaa väliin, tökin tiivisteen paikalleen ja paukuttelin pellin takas alas. Hyvä tuli. Vedon määrä kabiinissa väheni dramaattisesti... Quote Link to comment
Virtanen Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 Ei mitään raotuksia tai paukutteluja, vaan liukastetta ja työnnetään päästä sisään. Ei kannata silti venyttää kumia, tahtoo ajan mittaan alkaa halkeilla. Quote Link to comment
-MITO- Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 Menee joo maali ja se pelti v*tuiks jos raottelee ja paukuttaa. Quote Link to comment
mick Posted April 2, 2007 Author Share Posted April 2, 2007 Aloitanko tiivisteen laitoin toisesta laidasta, vaiko keskeltä molempiin suuntiin? Quote Link to comment
Kape77 Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 Oma oli ainakin niin läjässä, ettei ollut minkään valtakunnan mahdollisuuksia saada ujutettua tiivistettä paikoilleen, yritin niin aluksi... Eikä pelti mitenkään siitä kärsinyt kun varovasti raotin ja paukuttelin takas. Itse alotin laittamalla (etuluukku) ensin yläkulmat, niiden väli ja siitä alas puoli kerrallaan... Quote Link to comment
Guest Poppius Posted October 28, 2009 Share Posted October 28, 2009 Nostetaas vanhaa... Eli miten se kumilirpake, mikä on moottorin takapellin ja korin väliä tiivistämässä on kiinni? Saako semmosta uutta jostain ja onko paha homma vaihtaa... Tossa vielä kuva selventämään asiaa. http://www.aijaa.com/v.php?i=5161482.jpg Juu, on vähän vielä muutakin hommaa tiedossa... =) Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 se on tommosessa C-profiilin mallisessa peltikiskossa joka on pistehitsattu koppaan. Nostelet tuota tiivaria niin näät sen alapuolelta kans, yläpuoli samanlainen kiskon osalta. Toi on kans pujoteltavaa tavaraa, ja liukasteena saippuaa tai valkovaseliinia niin menee kivasti. Lähtee yleensä ihan vetämällä irti jos ei tiivari ole ihan koppuraksi paistunut... Quote Link to comment
Guest Poppius Posted October 30, 2009 Share Posted October 30, 2009 Saakos tätä konehuoneen tiivistettä jostain uutena ihan metritavarana? Vai onko jonkinlainen sarja olemassa? Quote Link to comment
-AP- Posted October 30, 2009 Share Posted October 30, 2009 Tiivisteitä löytyy valmiina paloina muutamalla eurolla kaikista ilma-VW:n osia myyvistä putiikeista. KuusVitosessa takareunan tiiviste on kakshuulinen, pelti tulee sinne väliin, etummainen ykshuulinen. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.