Dalton Posted April 8, 2007 Share Posted April 8, 2007 Mihin kohdalle olette poranneet vedenpoistoreijät kuplan lattiaan ja minkälaiset tulpat olette laittaneet reikiin? Quote Link to comment
nalleolut Posted April 8, 2007 Share Posted April 8, 2007 ei kuplassa ole tarvetta veden poistoreikiin.... jos mietit et maton alle jää kosteutta niin mie laitoin kylpyhuoneeseen tarkoitettua muoviritilää kangasmaton alle jää n.5mm irti lattiasta. ei muhi kosteus! Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted April 8, 2007 Share Posted April 8, 2007 hiukka offtopic, mut kuplaan tehtaalla asennetut lattioiden ( varsinkin takana) bitumit ovat syöneet monet pellit piloille. bitumit on just silleen asennettu/mitoitettu että lattiapokkausten päästä pääsee kyllä vesi ja paska syvennyspokkausten pohjille, muttei enää pois. jokaiselle vinkiksi jos ostatte/ostitte kuplan jossa on vielä ehyt orkkislattia ja myöskin orkkisbitumit paikallaan. jos bitumipalojen reunustojen lähettyvillä merkkejä ruosteesta, on sitä satavarmasti bitumien alla just lattipokkausten kohdalla yleensä kiroiltavaksi asti. Quote Link to comment
Guest Posted April 8, 2007 Share Posted April 8, 2007 Takapenkin alle korin matalimpaan kohtaan o hyvä porata reikä/reiät. Quote Link to comment
Dalton Posted April 8, 2007 Author Share Posted April 8, 2007 Jep omasta autosta löytyi bitumien alta mukavasti pintaruostetta, mut onneksi ei ollut menny pahemmaks. Nyt on ruosteet hiottu pois ja happomaalit vedetty pintaan. Saiskohan uudet bitumit laitettua niin tiiviisti ettei vesi enää pääsisi väliin? Minkälaisia tulppia ootte laittanu noihin vedenpoistoreikiin? Quote Link to comment
UltraVW Posted April 8, 2007 Share Posted April 8, 2007 Itse laitoin ns. irrotettavat bitumit eli sellaiset jotka saa myös irti. Eli en liimannut ja lämmittänyt niitä pohjaan vaan jätin suojakelmun päälle. Näin esim. talviseisonnassa ne saa kätevästi irti sieltä ja ei pääse vesi muhimaan niiden alla. Quote Link to comment
UltraVW Posted April 8, 2007 Share Posted April 8, 2007 Hiukan taas ot mutta kertokaa mitä olette tehneet pohjalle ulkopuolelle? Hiekkapuhallus kun ei ainakaan onnistu jos kori on kiinni, 3:sta eri paikassa josta olen kysynyt? Ei kait sitä rupea Erkkikään hiomaan käsin? IDEOITA? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted April 8, 2007 Share Posted April 8, 2007 Itse laitoin ns. irrotettavat bitumit eli sellaiset jotka saa myös irti. Eli en liimannut ja lämmittänyt niitä pohjaan vaan jätin suojakelmun päälle. No mitäs virkaa se bitumi sitten näin asennettuna siellä toimittaa? Quote Link to comment
UltraVW Posted April 8, 2007 Share Posted April 8, 2007 Kait se jotenkin ääntä eristää???Ainakin omassa on toiminut jotenkuten jees Quote Link to comment
Guest Posted April 8, 2007 Share Posted April 8, 2007 Kyllähän se jotain noinkin eristää mutta jää sen pohjapellin resonointia eliminoiva vaikutus saavuttamatta mitä kai yleensä tuolla bitumimatolla haetaan.. Quote Link to comment
UltraVW Posted April 8, 2007 Share Posted April 8, 2007 Juu sitä se varmaan tekee mutta, tein ison duunin kun poistin vanhat bitumit ja ruosteet jotka niiden alle oli mennyt niin ajattelin että en halua tehdä sitä uudestaan, joten ajattelin aluksi kokeilla näin. Mattoon liimasin sisäpuolelle maton kuvion mukaan äänieristtysmattoa myös ja täytyy sanoa että vaimeni kummasti. Aikaisemman kesän ajelin pelkällä pellillä ilman mitään mattoja. Ja nyt sain lisäksi hommattua paksut kumimatot jotka on tehty kuplaan, Saksasta ja tuntuvat aikas mukavan paksuilta ja hyvälaatuisilta joten kait nekin vielä jotenkin ääntä eristävät. Quote Link to comment
Guest scurri Posted April 8, 2007 Share Posted April 8, 2007 paljonks noi matot makso? Quote Link to comment
UltraVW Posted April 8, 2007 Share Posted April 8, 2007 Ebaysta 22 egee ja toiset 22 egee himaan Eli 44 kotiin asti. Mutta se oli ebay shopista tarjouskilpa ja oikeesti noi maksaa jotain 48e kuten linkki kertoo+ se 22e himaan. Kannataa kytätä ton bomexin sivuja kun siellä on välillä huutokaupassa noita tuotteita.Eikä pelkästään osta nyt ... http://cgi.ebay.de/VW-KAFER-Gummimatten ... dZViewItem Minä ainakin etsin tuollaisia pitkin ja poikin ja tämä oli ensimmäinen mistä löysin oikeat matot kuplaan...ei löydy Suomen osamyyjiltä kyselyjen mukaan ainakaan.... Quote Link to comment
Dalton Posted April 10, 2007 Author Share Posted April 10, 2007 Onko kukaan asentanut uusia bitumeja ruosteen poiston jälkeen? Kunnolla lämmittämällä ja tiiviisti paikallee painamalla nuo bitumit voisi saada fiksummin paikalleen ja vettä ei enää pääsisi väliin. Onnistuisko vai onko tuhoon tuomittu yritys? Tuo bitumi kuitenkin mukavasti jämäköittää tuota auton lattiaa... Quote Link to comment
nalleolut Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 jos jotakin haluaa välttämättä auton lattiaan sulattaa niin vanha kunnon kattohuopa on halvempaa=ajaa saman asian. helppo muokata kuumentamalla, Quote Link to comment
metake Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 jos jotakin haluaa välttämättä auton lattiaan sulattaa niin vanha kunnon kattohuopa on halvempaa=ajaa saman asian. helppo muokata kuumentamalla, Tätä olen joskus menetyksekkäästi itsekin käyttänyt. Bonuksena saa karhean pinnan jossa pysyy matot todella hyvin paikoillaan. Quote Link to comment
Guest Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 ffp:n puolella suosittelivat Katelpalin massaa äänieristykseen. On siis periaatteessa nestebitumia (nimike taisi olla K-100). Kuivittuaan ihan bitumimaton veroista. Kattohuovassa kun on se huono puoli, että hiekka irtoaa pinnasta. Tuota massaa kun lämmittää ensin, niin on niin juoksevaa, että voi pensselillä levittää ja saa varmasti tiiviisti kiinni autoon. Alle vaan pitää saada todella hyvä ruosteenestomaali tms. Quote Link to comment
Dalton Posted April 10, 2007 Author Share Posted April 10, 2007 Eli voisko tuommoisen massan levittää suoraan esim. happopohjamaalin päälle vai pitäisikö maalata ensin esim. panssarimaalilla? Quote Link to comment
Guest Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 ffp:n puolella siitä on aika paljon keskusteltu ja siellä ovat ainakin vetäneet nykyautoihin suoraan hyvin puhdistetulle maalipinnalle. Nykypeleissähän ei kai käytetä mitään "kovia" maaleja vaan kaikki on ainakin vesiliukoisia... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.