Jump to content

Vedenpoistoreijät ja tulpat niihin


Recommended Posts

Posted

ei kuplassa ole tarvetta veden poistoreikiin....

jos mietit et maton alle jää kosteutta niin mie laitoin kylpyhuoneeseen tarkoitettua muoviritilää kangasmaton alle jää n.5mm irti lattiasta. ei muhi kosteus!

Guest ritariässä
Posted

hiukka offtopic, mut kuplaan tehtaalla asennetut lattioiden ( varsinkin takana) bitumit ovat syöneet monet pellit piloille. bitumit on just silleen asennettu/mitoitettu että lattiapokkausten päästä pääsee kyllä vesi ja paska syvennyspokkausten pohjille, muttei enää pois.

 

jokaiselle vinkiksi jos ostatte/ostitte kuplan jossa on vielä ehyt orkkislattia ja myöskin orkkisbitumit paikallaan. jos bitumipalojen reunustojen lähettyvillä merkkejä ruosteesta, on sitä satavarmasti bitumien alla just lattipokkausten kohdalla yleensä kiroiltavaksi asti.

Posted

Takapenkin alle korin matalimpaan kohtaan o hyvä porata reikä/reiät.

Posted

Jep omasta autosta löytyi bitumien alta mukavasti pintaruostetta, mut onneksi ei ollut menny pahemmaks. Nyt on ruosteet hiottu pois ja happomaalit vedetty pintaan. Saiskohan uudet bitumit laitettua niin tiiviisti ettei vesi enää pääsisi väliin?

 

Minkälaisia tulppia ootte laittanu noihin vedenpoistoreikiin?

Posted

Itse laitoin ns. irrotettavat bitumit eli sellaiset jotka saa myös irti. Eli en liimannut ja lämmittänyt niitä pohjaan vaan jätin suojakelmun päälle. Näin esim. talviseisonnassa ne saa kätevästi irti sieltä ja ei pääse vesi muhimaan niiden alla.

Posted

Hiukan taas ot mutta kertokaa mitä olette tehneet pohjalle ulkopuolelle?

Hiekkapuhallus kun ei ainakaan onnistu jos kori on kiinni, 3:sta eri paikassa josta olen kysynyt? Ei kait sitä rupea Erkkikään hiomaan käsin? IDEOITA?

Guest Mika Raussi
Posted
Itse laitoin ns. irrotettavat bitumit eli sellaiset jotka saa myös irti. Eli en liimannut ja lämmittänyt niitä pohjaan vaan jätin suojakelmun päälle.

No mitäs virkaa se bitumi sitten näin asennettuna siellä toimittaa?

Posted

Kyllähän se jotain noinkin eristää mutta jää sen pohjapellin resonointia eliminoiva vaikutus saavuttamatta mitä kai yleensä tuolla bitumimatolla haetaan..

Posted

Juu sitä se varmaan tekee mutta, tein ison duunin kun poistin vanhat bitumit ja ruosteet jotka niiden alle oli mennyt niin ajattelin että en halua tehdä sitä uudestaan, joten ajattelin aluksi kokeilla näin. Mattoon liimasin sisäpuolelle maton kuvion mukaan äänieristtysmattoa myös ja täytyy sanoa että vaimeni kummasti. Aikaisemman kesän ajelin pelkällä pellillä ilman mitään mattoja. Ja nyt sain lisäksi hommattua paksut kumimatot jotka on tehty kuplaan, Saksasta ja tuntuvat aikas mukavan paksuilta ja hyvälaatuisilta joten kait nekin vielä jotenkin ääntä eristävät.

post-530-13888358880595_thumb.jpg

Posted

Ebaysta 22 egee ja toiset 22 egee himaan Eli 44 kotiin asti. Mutta se oli ebay shopista tarjouskilpa ja oikeesti noi maksaa jotain 48e kuten linkki kertoo+ se 22e himaan. Kannataa kytätä ton bomexin sivuja kun siellä on välillä huutokaupassa noita tuotteita.Eikä pelkästään osta nyt ...

 

http://cgi.ebay.de/VW-KAFER-Gummimatten ... dZViewItem

 

Minä ainakin etsin tuollaisia pitkin ja poikin ja tämä oli ensimmäinen mistä löysin oikeat matot kuplaan...ei löydy Suomen osamyyjiltä kyselyjen mukaan ainakaan....

Posted

Onko kukaan asentanut uusia bitumeja ruosteen poiston jälkeen? Kunnolla lämmittämällä ja tiiviisti paikallee painamalla nuo bitumit voisi saada fiksummin paikalleen ja vettä ei enää pääsisi väliin. Onnistuisko vai onko tuhoon tuomittu yritys?

 

Tuo bitumi kuitenkin mukavasti jämäköittää tuota auton lattiaa...

Posted
jos jotakin haluaa välttämättä auton lattiaan sulattaa niin vanha kunnon kattohuopa on halvempaa=ajaa saman asian. helppo muokata kuumentamalla,

 

Tätä olen joskus menetyksekkäästi itsekin käyttänyt. Bonuksena saa karhean pinnan jossa pysyy matot todella hyvin paikoillaan.

Posted

ffp:n puolella suosittelivat Katelpalin massaa äänieristykseen. On siis periaatteessa nestebitumia (nimike taisi olla K-100). Kuivittuaan ihan bitumimaton veroista. Kattohuovassa kun on se huono puoli, että hiekka irtoaa pinnasta.

 

Tuota massaa kun lämmittää ensin, niin on niin juoksevaa, että voi pensselillä levittää ja saa varmasti tiiviisti kiinni autoon. Alle vaan pitää saada todella hyvä ruosteenestomaali tms.

Posted

Eli voisko tuommoisen massan levittää suoraan esim. happopohjamaalin päälle vai pitäisikö maalata ensin esim. panssarimaalilla?

Posted

ffp:n puolella siitä on aika paljon keskusteltu ja siellä ovat ainakin vetäneet nykyautoihin suoraan hyvin puhdistetulle maalipinnalle. Nykypeleissähän ei kai käytetä mitään "kovia" maaleja vaan kaikki on ainakin vesiliukoisia...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...