Guest Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 Olisi tarkoituksena ehostaa tuo alkuperäinen ruori alkuperäiseen loistoon... Ratissa on halkeamia ja pieniä kolhuja yms. niinkuin yleensä tuppaa olemaan =( Mikä olisi hyvä aine millä täytää koloja? Kestääkö ihan "tavan pakkeli" pidempään kuin maalaukseen asti? Siis ei mutua vaan mielellään kokemusperäistä tietoa kaivataan... Kiitos ja kumarrus! Omassa ratissa samanlaisia halkeamia!!! Quote Link to comment
Barney Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 epoksiliimalla itse korjailin, aralditellä. Quote Link to comment
Barney Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 epoksiliimalla itse korjailin, aralditellä. Quote Link to comment
Kape77 Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 Hartsista ja talkista sekotetaan sellasta paksua mössöä, hiukka kovetinta ja sitä koloihin. Tulee järkyttävän kovaa tavaraa. Koloja voi joissain tapauksissa olla fiksua hiukan isontaa, että saa puuron uppoamaan tarpeeksi syvälle. Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 Kyllä noi ratin restauroijat suosittelee kaikkien halkeamien viilalla puhdistamista. Muuten niissä on vuosien saatossa halkeamiin uponnutta likaa ja rasvaa (käsistä ym..) joka estää hartsin tartuntaa. Ja täyteaine ei saisi olla liian kovaakaan. Ratin "muovi" on hiukan joustavaa joten se halkeaa heti taas jos on liian kovaa täyteainetta. Minä olen käyttänyt tavallista 2k spakkelia. En nyt muista mitä laatua, mutta se oli semmoista joka ei kovetu kivikovaksi. Quote Link to comment
Virtanen Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 http://www.thebugshop.org/bsfqstrg.htm Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 http://www.thebugshop.org/bsfqstrg.htm Tuo linkki oli mullakin aikoinaan "ohjeena" ;) Quote Link to comment
Guest Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 Eiköhän näillä vinkeillä saada ratti takaisin "entiseen loistoonsa" =) Täytyy siihen asti pärjäillä Banjon-kanssa... Quote Link to comment
Recommended Posts