Jump to content

044 magnum plus


Guest BugPower

Recommended Posts

Guest BugPower

eli paljoko noi 044 magnum plus kannet (42*37) saa virtaamaan jos on oikeen kunnon viilarivelho...!

 

ja kertokaas samalla pohjanmaalta kunnon viilaajia jokka tietää viilata loppuun kyseiset kannet? ja paljoko tulee hintaa (noin)

Link to comment
hyi vittu taidan ostaa cnc comp eliminatorit 1914cc:hin suosiosta ;D

virtaa vakiona paljo paree q loppuun viilatut 044

 

Ei muuten virtaa ellei 044:sia tee joku kyläseppä.

 

Kerrottakoon että compitkaan ei ole valmiit, imupuolen virtaus arvoa saatiin suomessa 70hv paremmaksi kun mittauksessa käytettiin 10"patsasta.

 

Hinta työlle osuu tuohon aiemmin mainittuun haarukkaan:-)

 

Em. Compit liikuttelee tätä:

 

http://homepage.mac.com/jyrie/FB5B62A9- ... keltsi.jpg

Link to comment
Guest BugPower

toimiiko compit sitten 1914cc katuajossa?

 

meinaan että jäähtyykö tarpeeks? =)

 

entäs tuo virtaus nopeus vaikka alle 14mm nostolla? mahtaa herätä vasta korkeilla...? :<

Link to comment
toimiiko compit sitten 1914cc katuajossa?

 

meinaan että jäähtyykö tarpeeks? =)

 

entäs tuo virtaus nopeus vaikka alle 14mm nostolla? mahtaa herätä vasta korkeilla...? :<

 

Jäähdytys pintalaa on vähemmän kuin esim. 044 kansissa.

 

Senhän näkee sitten kun kanavat on tehty ja mitattu eri nostoilla.

 

Heräämiseen taas vaikuttaa valittu nokka-akseli.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Jos rakenteilla on hyvä katumoottori 1914 niin ei todellakaan kannata comppeihin uhrata rahoja koska valittu nokka, keinut ja nosto venttiililtä sekä haluttu teho vääntö alue saadaan kadulle huippuhyväksi hyvän viilaajan käsissä 044 magnum plus huomattavasti edullisemmin kuin aihio compit+imusarjat jotka pitää vielä viilata tms.. 044 seetiin menee 44-45mm imuvena ja seetin muotoilu viilauksessa vaikuttaa hurjasti haluttuun toimita alueeseen.

 

Tottahan on jos tehdään kisakonetta 1914 puristuksella 11-15:1 ja laitetaan compit sekä nokka joka tetää lähens 8000 - 10 000rpm siis kaikki koneessa pitää olla sen mukaan niin silloin kannatta Compit tai jos tekee kadulle 9-11 rutulla compit on huiput kun on piiiiiiitkä iskukone.

 

Liiansuuret kanavat, pieni tilavuus, pienet kierrosalueet niin virtaus ja seos sekottuvuus ei oikeen sysää...

 

Streetit ja SF2 jos tollasta kadulle haluaa mutta 044 saa viilattua ehkä paremmiksikin kuin monet kisakannet ajatellen käyttöä ja olemassa olevia käytettäviä osia koska kokonaisuudesta poxerikone syntyy ainakin vapaastihengittävänä.

 

Katsotaan kuinka käy kun nyt yhdet lievät 044 plussat viilailtu ja virtautettu streetturbon Marko Jääskeläisen toimesta kun lähtökohdaksi on haettu hyvin vääntävä katumosa joka on tarkoitettu kestämään ei ylikuumenemaan. Tehoja koitetaan joskus dynota mutta nyt muuta puuhaa joten menee varmasti kauan vielä.

 

Kukin tekee mitä haluaa mutta kannattanee joskus ajatella mitä jotku on jo tehny ja kokeillu.....

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...