Guest kämy Posted August 25, 2004 Posted August 25, 2004 Sellasta tiedustelisin et miten toimin kun haluan vaihtaa -71 kuplani takajousituksen, siis heiluriakselin sisuskalut? Käykö se noin vain vai voiko tulla ongelmia? Quote
-tipi- Posted August 26, 2004 Posted August 26, 2004 Haluat siis vaihtaa takajouset? Vaihdatko järeämpiin vai miksi moista? Jos jousitus on lässähtänyt, voi sitä nostaa vääntösauvan boorista. Ei siinä purkamisessa mitään ihmeellistä ole. Muistaa vaan että siinä latta-tukivarressa on jousijännitys, ettei jätä näppejään väliin kun sen laukaisee. Quote
Tomppa Posted August 26, 2004 Posted August 26, 2004 Jep, tosta touhusta on ohjeetkin olemassa. Ainakin yhdistyksen palstalla on tekniikkapuolen FAQ:eissa. Quote
Jiibee Posted August 26, 2004 Posted August 26, 2004 Mikähän on sopiva mitta/mittauspisteet jolla voi tarkistaa että jousilatta on menossa alkuperäiselle korkeudelle ennenkuin kampeaa sen paikoilleen? Entäpä mitta jos on madallettu 1 pykälä ulkoboorista? Katsokaas kun homma olisi sellainen että vääntösauvat ja jousilatat ovat molemmat olleet irrallaan ja jousitusta pitäisi alkaa niputtamaan. Quote
Tomppa Posted August 27, 2004 Posted August 27, 2004 Mitta on varmasti tarkasti mainittuna jossain korjauskirjassa, mutta itse olen todennut että n. vakiokorkeuteen päästään kun jousilatta kiinnitettynä vääntösauvaan roikkuu siten, ettei se peitä sauvan sivuposken pultin reikää (alempi, taaempi). Katso PDF:stä kuva jossa kaariasteikolla kytätään asteita. Kuvan alaoikeassa reunassa näkyy pultin reikä. http://fvwa.sitefactory.fi/data/8.pdf Mikään hirvittävän tarkka mittaustapahan tuo ei ole, mutta itse olen saanut persauksen suoraan ja jopa oikealle tasolle tuota kyttäämällä. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.