Jump to content

Takajoisituksen fixaus..?


Guest kämy

Recommended Posts

Haluat siis vaihtaa takajouset? Vaihdatko järeämpiin vai miksi moista? Jos jousitus on lässähtänyt, voi sitä nostaa vääntösauvan boorista. Ei siinä purkamisessa mitään ihmeellistä ole. Muistaa vaan että siinä latta-tukivarressa on jousijännitys, ettei jätä näppejään väliin kun sen laukaisee.

Link to comment

Mikähän on sopiva mitta/mittauspisteet jolla voi tarkistaa että jousilatta on menossa alkuperäiselle korkeudelle ennenkuin kampeaa sen paikoilleen? Entäpä mitta jos on madallettu 1 pykälä ulkoboorista? Katsokaas kun homma olisi sellainen että vääntösauvat ja jousilatat ovat molemmat olleet irrallaan ja jousitusta pitäisi alkaa niputtamaan.

Link to comment

Mitta on varmasti tarkasti mainittuna jossain korjauskirjassa, mutta itse olen todennut että n. vakiokorkeuteen päästään kun jousilatta kiinnitettynä vääntösauvaan roikkuu siten, ettei se peitä sauvan sivuposken pultin reikää (alempi, taaempi).

 

Katso PDF:stä kuva jossa kaariasteikolla kytätään asteita. Kuvan alaoikeassa reunassa näkyy pultin reikä.

 

http://fvwa.sitefactory.fi/data/8.pdf

 

Mikään hirvittävän tarkka mittaustapahan tuo ei ole, mutta itse olen saanut persauksen suoraan ja jopa oikealle tasolle tuota kyttäämällä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...