Guest redcougar Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Hankin tuossa kirpun ajatuksena nakata kuplasta kone siihen. Nyt projekti on siinä vaiheessa että kuplast on kone irti, ja huomasin että ainakin painelaakerit ovat erilaiset kirpussa ja kuplassa. Liitteenä kuvat, meneekö tuo kone suoraan kirppuun vai tarviiko vaintaa nuo laakerit tmv? Quote Link to comment
ozone Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Jos laakerit on erilaiset on kytkinhaarukkakin erilainen. Vaihda painelaakeri uuteen samanlaiseen kun kone on kerran irti ja kytkiasetelma painelaakerille sopivaan malliin. Quote Link to comment
Guest redcougar Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Pohdin tässä asiaa hieman ja tein vertauksia Hot Carsin sivujen kuviin. Ja heräsi pari kysymystä lisää.. Tuo moottorin asetelma taitaa olla 200mm kytkinasetelma '71 ja eteenpäin? Ainoa suuri ero on tuo holkki/pusla keskellä. Ja kirpun laakeri taitaa olla kanssa '71 ja eteenpäin mallia? Ja sitten taas kuplan laakeri on vanhaa mallia? Eli 1+1= eikö tuon asetelman pitäisi käydä suoraan tuohon kirpun perään? Ja olettaen että olen päätellyt oikein, miten tuo on toiminut tähän asti, jos asetelma ja laakeri ovat "eri paria"? Quote Link to comment
Guest Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Ei parane sotkea osia keskenään eikä pähkäillä turhia. Kuvassa näkyvä paineastelma on -70 asti. Jos laakerit on erilaiset on kytkinhaarukkakin erilainen. Vaihda painelaakeri uuteen samanlaiseen kun kone on kerran irti ja kytkiasetelma painelaakerille sopivaan malliin. Quote Link to comment
Guest redcougar Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Ok, kiitokset infosta. Eli osakauppaan mars. Quote Link to comment
Guest HanttaP Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Että onko tuo kirpun startti sopiva tulevaan moottoriin? Paineasetelma vaihdettava jos haluaa, tai voi tuon levyjousessa olevan renkaan särkeä taitavasti vaikka isolla taltalla ja lekalla, alasin hyvä olla alla eikä hakata moottorissa kiinni ollessa. Quote Link to comment
Racing Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Asetelmasta keskiprikka pois ja kone kiinni bolt on kirppuun,mikäli vauhtipyörien hammasluvut vaan täsmää samoihin. (71- laatikko sulla on joten siellä PITÄS olla 12V oikea startti). Ei tarvitse mennä osakauppaan välttämättä ainakaan. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.