Jump to content

Nitromors


Recommended Posts

Hyvä aine, en ole alustamassaan kokellu, mutta ole esim. mottoripyörän pulveripolttomaalatut vanteet putsannut maaleista ko. aineella, ja lähti hienosti. Jos alustamassat poistaisin niin, ensin mekaanisesti ja loput morsella, muuten voi ainetta menna paljon.

 

Varusteet: hengityssuojain(suositeltavaa), kumihanskat, pesseli, sieni, metallilasta, puulasta.

Link to comment
Miten lähtee kyseisellä aineella esim. alustamassat?

Kertokaa käyttövinkkejä/ohjeita/varoituksia.

Ei ole tullut koskaan kokeiltua massaan, mutta luulis lähtevän.

Voi olla että joutuu aika paljon laittamaan, jos on paksu kerros.

Ja varoitukseksi, kirvelee paljaalla kädellä :)

Link to comment
Guest ¤DumCoP¤

Minäkin olen käyttänyt kyseistä ainetta, toimii hyvin! *viimeisimmällä kerralla koitin varoa aineen joutumista massaa (menihän sitä sinnekkin) hyvin tuntu lähtevän kuplimaan massakin..

 

-Eetu-

Link to comment

Juu joo kiitoksia vinkeistä. Pullo ostettu ja tarkoitus olis pohjaan kokeilla. Suurin osa massoista jo pois kuumapainepesurilla. Mutta jotain siellä varmaan vielä on. Mites on, jostain luin että elmu kelmu parantaa aineen tehoa??? Eli aine pintaan ja elmu kelmua päälle?? Miten kauan aineen pitää antaa vaikuttaa? Ja käykö huuhtelu painepesurilla?

Link to comment
Guest Toheltaja

ÖÖ, itse olen kysellyt tuosta pulverimaalarilta että millä pulveroinnin saa pois. Ei lähde millään tunnetulla maalinpoistoaineella eikä liuottimella. Hiilihappojääpesulla lähtee joistakin materiaaleista, muuten mekaanisesti poistamalla, eli puhaltamalla (todella hidasta) tai hiomalla.

 

Enkä saanut nitromorsilla, en nelikemian tököteillä edes tuota pintaa pulverimaalatuista vanteista himmeeks. Jarrunestekään ei tee mitään vaikka kuinka liottaa. Epäilen kujis että sulla ei ole pulverimaalattuja vanteita käsittelyssä siis ollut :) Monissa pyörissä on jotain muovityyppistä vastaavaa maalipinnoitetta, mutta sehän irtoaa liki leseenä kun kulmasta alun saa...

 

Itse olen liuottanut massat polttoöljyllä tms. rätin kanssa. Kun muutamaan kertaan kastelee, lähtee kivasti irti.

Link to comment
Guest TiKi

Polttoöljyä tms. tarkoittaa käytännössä, ett diiseliä saa huoltiksilta noin 1,31 euroo litralta ja jo yhellä litralla liottaa aika paljon massa.

Link to comment
ÖÖ, itse olen kysellyt tuosta pulverimaalarilta että millä pulveroinnin saa pois. Ei lähde millään tunnetulla maalinpoistoaineella eikä liuottimella. Hiilihappojääpesulla lähtee joistakin materiaaleista, muuten mekaanisesti poistamalla, eli puhaltamalla (todella hidasta) tai hiomalla.

 

Enkä saanut nitromorsilla, en nelikemian tököteillä edes tuota pintaa pulverimaalatuista vanteista himmeeks. Jarrunestekään ei tee mitään vaikka kuinka liottaa. Epäilen kujis että sulla ei ole pulverimaalattuja vanteita käsittelyssä siis ollut :) Monissa pyörissä on jotain myovityyppistä vastaavaa maalipinnoitetta, mutta sehän irtoaa liki leseenä kun kulmasta alun saa...

 

Itse olen liuottanut massat polttoöljyllä tms. rätin kanssa. Kun muutamaan kertaan kastelee, lähtee kivasti irti.

 

Komppaan tätä. Ei lähde.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...