MESIKÄMMEN Posted June 3, 2007 Share Posted June 3, 2007 Vasemmanpuoleisessa eturummussa ( kupla -65 ) olivat jarrut jumittuneet talviseisonnan aikana. Jarrut tuli korjattua ja samalla vaihdettua hyllystä uudet kengät. Puuha jäi kuitenkin kesken kahdesta syystä. Etunavan lukitusmutterista ( ulompi ) päättivät kierteet irtautua itse mutterista ja rasvatuubi oli puristeltu tyhjäksi aiemmissa ramonteissa. Mutterin lainasin -63 projektistani, mutta jossain vaihessa tuollaisen uuden tarvitsisin. Mistä mahtaisi löytyä? ( Vasemmanpuoleinen kierre ) Toinen kysymys. Mitä rasvaa tuonne etunavan laakereihin ja rasvakuppiin oikeasti kuuluu laittaa? Quote Link to comment
-MITO- Posted June 3, 2007 Share Posted June 3, 2007 4197-96 2.00 Kpl Etunavan mutteri T-1 -65, vas HotCars Tommosta monitoimivaseliinia tms itse olen aina noihin laakereihin laittanut. Molybdeenivaseliini lienee oikein tuote kuplan laakeriin. Quote Link to comment
-tipi- Posted June 3, 2007 Share Posted June 3, 2007 KK:sta saa kans muttereita. Quote Link to comment
Fileas Posted June 3, 2007 Share Posted June 3, 2007 SKF laakerirasvaa oon truuttaillu ;) ihan Motonet/ tarvikeliike kamaa Nimike Numero Hinta Saldo Laakerirasva SKF 0,2L putkilo 60-6093 6.95 ??? Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted June 4, 2007 Author Share Posted June 4, 2007 Laakerit rasvailtu ja jarrut edestä rempattu. Tuossa hieman aiemmin olin melko varma, että vasemman etujarrun jumittumisen olisi aiheuttanut tuohon nurkkaan vuonna -88 vaihtamani jarruletkun umpeen turpoaminen. Näin ei kuitenkaan ollut käynyt vaan kyseessä oli vain männän kiinni jämähtäminen. Quote Link to comment
Guest veewee Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 Aihetta sivuten: Minulla takapyörän navasta tihkuu öljyä vanteelle. -Jarrut jumittanut: Vaihdettu jumissa ollut sylinteri. Toimi muutaman viikon. -Mutterin sokka poikennut. Laakeri löystynyt. Uusittu sokka ja laakeri kiristetty. Toimii viikon. -Jarrut jumittaa taas ja öljyä tihkuu taas vanteelle. S¤%TANA!!! Eli onko mahdollisesti käynyt niin, että jarruletku perstunut ja sen takia jumittaa pyörää ja sitten akselin O-rengas poikennut tai vaurioitunt kuumuudesta. Eikös tuolla laakerisysteemisä kuitenkin ollut joku o-rengas vai kaksikin??? Vai mikä V%ttu siellä voi olla? Quote Link to comment
-MITO- Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 Alle 5€ maksaa takapyörän tiivistesarja joka sisältää uuden stefan ja o renkaan ja sokan ja paperitiivisteet. Vaihtoonkaan tuskin 20 min kauempaa menee joten ei kauhea vika vielä ole ;) Quote Link to comment
Guest veewee Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 Tuo jumittaminen vaan mietityttää. Quote Link to comment
-tipi- Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 Vai mikä V%ttu siellä voi olla? Minkä ikänen on jarruletku(t)? Ei ois eka kerta kun on letku turvonnut umpeen ja jumittaa jarruja päälle. Nimim. BiF05 kolme letkua tukossa ja käsärillä kotia. Quote Link to comment
Guest veewee Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 Minkä ikänen on jarruletku(t)? Only God knows Quote Link to comment
Guest Raggare Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 paskimmat metrilakut kestää jopa puolisen vuotta, sit talviseisonnassa umpee :D Quote Link to comment
Guest Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 Vai mikä V%ttu siellä voi olla? Minkä ikänen on jarruletku(t)? Ei ois eka kerta kun on letku turvonnut umpeen ja jumittaa jarruja päälle. Nimim. BiF05 kolme letkua tukossa ja käsärillä kotia. Tää on just yksi syy miksi harrastevehkeissä kandee käyttää silikonijarrunesteitä. DOT.5. Ei turvota kumeja. Veden kertymättömyys on toinen hyvä syy. Quote Link to comment
Recommended Posts