mite^ Posted June 5, 2007 Posted June 5, 2007 Aihe voi olla jo, mutta haulla ei pistänyt silmään, eli: Kun jarruja ilmaa (paine) avaa edestä ilmaruuvin, niin poljin ei mene pohjaan ja välillä ei tule ilmaruuvista nestettä kuin tippa. Takapää toimii ihan moitteettomasti niinkuin pitääkin. Edessä on uudet, jarrusylinterit, kengät, putket, letkut, jarrukenkien jouset ja pääsylinteri. Takana uutta 2 putkea. Uudessa pääsylinterissä oli 2 lähtöä taakse josta toinen tulpattiin (ei vuoda, ja takapää toimii). Kuka voisi kertoa mistä kiikastaa, jarrupolkimen akselia olen koittanu kääntää suuntaan jos toiseen ilman vaikutusta. Täsää nyt olisi vähä jo kiire kun perjantaina pitäisi olla auto kunnossa. Kiitos vinkeistä ja neuvoista jo etukäteen. Quote
nalleolut Posted June 5, 2007 Posted June 5, 2007 hmm kannattaisko aloittaa se ilmaaminen takapäästä kerta sinnekkin on putkia vaihdettu... Quote
-tipi- Posted June 5, 2007 Posted June 5, 2007 Koitahan vielä ruuvata polkimen ja pääsylkän välistä tankoa niin että polkimessa on sentin välys, eli tangon ja pääsylkän välillä n.1mm välys. Jospa vaikka tanko on liian pitkällä, ja paine ei pääse pois takapiiristä, eikä uutta nestettä etupiiriin. Kakspiirisysteemi ilmataan etupiiri ensin, tehtaan ohjeen mukaan. Tosin ei silläkään isoa merkitystä liene, koska niissä sanotaan myös että piirit voi ilmata myös erikseen, jos vain toista on korjattu. Quote
mite^ Posted June 5, 2007 Author Posted June 5, 2007 Tuota tipin ohjetta antoivat myös vauhtipisteestä, pitää siis mennä sitä ruuvailemaan ja kattelemaan. ja ei auta jos ilmaa takaa ensin, koitettu on. Voihan olla että siellä on joku oma pikku moka, mutta eipä ole se sitten silmään iskenyt. Pieni vika paljon rahaa ja aikaa :) Quote
Jorrma Posted June 5, 2007 Posted June 5, 2007 Onko putket oikeissa paikoissa pääsylkyssä? Ylimääräinen liitäntä mikä tulpattu taitaa olla jarruvalon toiselle painekatkaisijalle? Quote
mite^ Posted June 5, 2007 Author Posted June 5, 2007 niin laitoin kuin vanhassakin oli, ja taitaa olla toisen valon anturi. yksi käytössä ja sillä toimii valot komeesti. Säätelin polkimen akselia tuloksitta. oma ja tuttavien ymmärrys ei enää riitä tämän vian paikantamiseen. Quote
mite^ Posted June 5, 2007 Author Posted June 5, 2007 Vasemmat jarrun kun laittaa takajarrupiiriin niin oikea etujarru toimii täydellisesti mutta vasen ei siltikään. Ei vaan ymmärrä?!?! Quote
Guest JuMuS Posted June 6, 2007 Posted June 6, 2007 Itselle kävi joskus siten, että ilmaamattomasta pääsylkästä jumitti muistaakseni etummainen mäntä pohjaan kun jarruja ilmatessa erehdyin polkemaan poljinta liiaksi. Jonkun aikaa tuli tuotakin ihmeteltyä ennenkuin "vian" syy selvisi. Quote
mite^ Posted June 6, 2007 Author Posted June 6, 2007 Mites sitten sait taas männän liikkeelle, ihan koputtelemalla vai miten? Quote
Guest JuMuS Posted June 6, 2007 Posted June 6, 2007 No purkaahan tuo piti. Samalla tuli näppärästi vaihdettua kumitkin siihen. Uuden pääsylkän männät voi tosin olla sen verran herkempiä liikkumaan että oikeanlainen koputtelukin voi asiassa auttaa. Tai sitten ei. Quote
-tipi- Posted June 6, 2007 Posted June 6, 2007 Auttaskohan pohjaan jumineeseen mäntään jos tarjoaa painetta pyörältä päin? Quote
mite^ Posted June 6, 2007 Author Posted June 6, 2007 Joo pitää koittaa. tosiaan kun laitto vasemman jarrun takapiiriin siihen anturin tilalle niin rupesi tuo oikea jarru toimimaan. Viittaa siihe että paine ei riitä molemmille sylintereille tai toinen on viallinen ja lopettaa myös toisen toiminnan? Quote
mite^ Posted June 6, 2007 Author Posted June 6, 2007 Ei näyttänyt vuotavan, molemmat kun ovat uusia. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.