Jump to content

Jarruista


Recommended Posts

Aihe voi olla jo, mutta haulla ei pistänyt silmään, eli:

Kun jarruja ilmaa (paine) avaa edestä ilmaruuvin, niin poljin ei mene pohjaan ja välillä ei tule ilmaruuvista nestettä kuin tippa. Takapää toimii ihan moitteettomasti niinkuin pitääkin. Edessä on uudet, jarrusylinterit, kengät, putket, letkut, jarrukenkien jouset ja pääsylinteri. Takana uutta 2 putkea. Uudessa pääsylinterissä oli 2 lähtöä taakse josta toinen tulpattiin (ei vuoda, ja takapää toimii). Kuka voisi kertoa mistä kiikastaa, jarrupolkimen akselia olen koittanu kääntää suuntaan jos toiseen ilman vaikutusta. Täsää nyt olisi vähä jo kiire kun perjantaina pitäisi olla auto kunnossa. Kiitos vinkeistä ja neuvoista jo etukäteen.

Link to comment

Koitahan vielä ruuvata polkimen ja pääsylkän välistä tankoa niin että polkimessa on sentin välys, eli tangon ja pääsylkän välillä n.1mm välys. Jospa vaikka tanko on liian pitkällä, ja paine ei pääse pois takapiiristä, eikä uutta nestettä etupiiriin.

 

Kakspiirisysteemi ilmataan etupiiri ensin, tehtaan ohjeen mukaan. Tosin ei silläkään isoa merkitystä liene, koska niissä sanotaan myös että piirit voi ilmata myös erikseen, jos vain toista on korjattu.

Link to comment

Tuota tipin ohjetta antoivat myös vauhtipisteestä, pitää siis mennä sitä ruuvailemaan ja kattelemaan. ja ei auta jos ilmaa takaa ensin, koitettu on. Voihan olla että siellä on joku oma pikku moka, mutta eipä ole se sitten silmään iskenyt. Pieni vika paljon rahaa ja aikaa :)

Link to comment

niin laitoin kuin vanhassakin oli, ja taitaa olla toisen valon anturi. yksi käytössä ja sillä toimii valot komeesti. Säätelin polkimen akselia tuloksitta. oma ja tuttavien ymmärrys ei enää riitä tämän vian paikantamiseen.

Link to comment
Guest JuMuS

Itselle kävi joskus siten, että ilmaamattomasta pääsylkästä jumitti muistaakseni etummainen mäntä pohjaan kun jarruja ilmatessa erehdyin polkemaan poljinta liiaksi. Jonkun aikaa tuli tuotakin ihmeteltyä ennenkuin "vian" syy selvisi.

Link to comment
Guest JuMuS

No purkaahan tuo piti. Samalla tuli näppärästi vaihdettua kumitkin siihen. Uuden pääsylkän männät voi tosin olla sen verran herkempiä liikkumaan että oikeanlainen koputtelukin voi asiassa auttaa. Tai sitten ei.

Link to comment

Joo pitää koittaa. tosiaan kun laitto vasemman jarrun takapiiriin siihen anturin tilalle niin rupesi tuo oikea jarru toimimaan. Viittaa siihe että paine ei riitä molemmille sylintereille tai toinen on viallinen ja lopettaa myös toisen toiminnan?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...