Jump to content

ei starttaa kuumana


Recommended Posts

Posted

Eli ei sama ongelma kuin alla olevassa kyssärissä vaan...eli kaasari 30 pict-2 ja 6 volttia. Kaasari uusi, siis ajaettu noin 2000km. Nos kaasari. Ryyppy kunnossa jne,sytkä myös. Ongelmana: eli ei meinaa startata välillä kuumana. Joutuu sahaamaan aika kauaan ja sittenkin starttaa vain kaasu pohjassa??? Mistä moinen ? Eli mistä johtuu??? Kylmänä kun ryypyn polkasee lähtee aivan joka ainoa kerta ja laakista mutta kuumana joutuu sahaamaan.Kone 1385cc w-100 yms. pientä, jakaja 009 ja kärmes ...

Posted

No uus kaasari, kait senkin pitäs futaa???Voisko noi ongelmat johtua siitä? Siis jos on paskana? Millä sen voi testata jos on?? Mulla on piuha puolalta siihen vedettynä onko oikea paikka ottaa virtaa? Puola on pertronix 6 voltin tehopuola. Tuli tuosta vielä mieleen kun käynnistää kylmänä pölläyttää aika kivasti savua välillä eli olisko tuo solenoidi sittenkin paskana?

Posted

No itselläkin uusi kaasari tosin 12V solenoidilla ja pelasi yleensä kylmänä just mutta kone lämpes niin tyhjäkäynti yms hukassa ja täyskaasulla piti startata. Jousen poisto solenoidista niin nyt pelaa 100%

Posted

Tyhjäkäynti ja kaikki muu on tosi jees ei mitään ongelmaa,ainoastaan välillä joutuu sahaamaan aika kivasti ja lähtee nippa nappa kaasu pohjassa lopulta käyntiin??

 

Mikä sen jousen funktio on siellä solenoidissa??

Posted

Onko sulla vakio bensapumppu vai sähköpumppu?

 

Edit: Jos sähköpumppu => asenna paineensäädin, jos vakiopumppu => tarkasta bensan pinta.

Posted
vakio brassipumppu ja sekin uus

 

Tuo kuumana kaasupohjassa starttauksen tekemään joutuminen viittaisi liialliseen bensaan, jonka taas liian korkea bensan pinta voi aiheuttaa.

Posted
Ota solenoidi irti ja koita esim akkulaturin kanssa kuinka herkästi kilahtaa sisään ku syöttää virtaa

 

jep ja miten herkästi pitäs kilahtaa heti vai onko jokin viive?

Posted
vakio brassipumppu ja sekin uus

 

Tuo kuumana kaasupohjassa starttauksen tekemään joutuminen viittaisi liialliseen bensaan, jonka taas liian korkea bensan pinta voi aiheuttaa.

 

No miten säädän sen oikeaksi?

Posted
Eikös koho paina sitä tappia siinä kiinnityksen alla. Eli sen tapin liikettä.

 

Juu mutta miten tiedän että se on oikea? Siis bensapinta.Yhdessä kaasarissa joka oli kiinni ennen,nikki merkkinen oli ikkuna sitä varten miten solexista saa sen selville?

Posted

Ilman putsari pois, polkaset kaasun kerran pohjaan ja kurkkaat kaasarin kurkusta sisään, että onko ryypyn läppä kiinni vaiko auki.

 

Edit: Ja olikos se niin että sytysvirta piti olla päällä, muuten se ei vedä läppää auki?

Posted
Ilman putsari pois, polkaset kaasun kerran pohjaan ja kurkkaat kaasarin kurkusta sisään, että onko ryypyn läppä kiinni vaiko auki.

 

Edit: Ja olikos se niin että sytysvirta piti olla päällä, muuten se ei vedä läppää auki?

 

Eli miten on? virta päällä vai ei?

Guest Raggare
Posted

hmh, ku koneen lämpö ei oo kytköksissä ryyppyyn, vaan tuohon ryyppyn sähköosaan kulkee virta joka kuumentaa sitä ja läppä aukee

Guest Damien
Posted

Mulla kans saa sahata ihan huolella kunnolla lämmennyttä konetta.

Lähtee tosi vaivalloisesti käymään, kylmänä taas ei tarvitse kuin polkaista kerran kaasua ja näyttää avainta. Tyhjäkäynnit ja kaikki muu toimii hienosti. 6-volttinen, uusi ryypyn vastus, naksahdus kuuluu solenoidista.

Täytyy käyttää mäkistarttia kuumana, vittumaista jos onnistuu sammuttamaan liikennevaloihin :(

Posted

kuinkas kuumasta koneksesta nyt puhutaan? Oireet sopii ylikuumenneeseen moottoriin. (Startti pyorittaa heikosti)

 

Jos startti pyorittaa konetta hyvin, eika silti syty, niin lienee syyta katsoa sytkapuolelle. Kenties venavalykset niin pienet etta kuumana alkaa kantamaan?

 

Jan

Posted

Bensan pinta liian matala..Muistaakseni itselläni oli sama vika....

Guest Damien
Posted
kuinkas kuumasta koneksesta nyt puhutaan? Oireet sopii ylikuumenneeseen moottoriin. (Startti pyorittaa heikosti)

 

Jos startti pyorittaa konetta hyvin, eika silti syty, niin lienee syyta katsoa sytkapuolelle. Kenties venavalykset niin pienet etta kuumana alkaa kantamaan?

 

Jan

 

Kuuma= ajettu maantiellä muutama kymmenen kilometriä.

Startti pyörittää kyllä iloisesti. Venttiilin välykset on tsekattu vasta, oli ihan tikissään.

Täytynee tsekkailla sitä bensan pintaa.

Posted
laittamalla lissää/ottamalla pois rikkoja neulaventtiiilin ja kannen välistä.

 

Jaaha eli miten tämä toimii? Prikkoja pois niin bensapinta nousee?Vai toisinpäin?

Posted
kuinkas kuumasta koneksesta nyt puhutaan? Oireet sopii ylikuumenneeseen moottoriin. (Startti pyorittaa heikosti)

 

Jos startti pyorittaa konetta hyvin, eika silti syty, niin lienee syyta katsoa sytkapuolelle. Kenties venavalykset niin pienet etta kuumana alkaa kantamaan?

 

Jan

 

Kuuma= ajettu maantiellä muutama kymmenen kilometriä.

Startti pyörittää kyllä iloisesti. Venttiilin välykset on tsekattu vasta, oli ihan tikissään.

Täytynee tsekkailla sitä bensan pintaa.

 

Juu ei mullakaan kone mitenkään ihmeen kuuma tarvitse olla, öljyt 70-80 astetta ja jo rupeaa tekemään tuota. Ja startti pyörittää myöskin iloisesti. Ja venat tsekattu myöskin äskettäin ja uudestaan jokin aika sitten.Eli eilen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...