UltraVW Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 Eli ei sama ongelma kuin alla olevassa kyssärissä vaan...eli kaasari 30 pict-2 ja 6 volttia. Kaasari uusi, siis ajaettu noin 2000km. Nos kaasari. Ryyppy kunnossa jne,sytkä myös. Ongelmana: eli ei meinaa startata välillä kuumana. Joutuu sahaamaan aika kauaan ja sittenkin starttaa vain kaasu pohjassa??? Mistä moinen ? Eli mistä johtuu??? Kylmänä kun ryypyn polkasee lähtee aivan joka ainoa kerta ja laakista mutta kuumana joutuu sahaamaan.Kone 1385cc w-100 yms. pientä, jakaja 009 ja kärmes ... Quote Link to comment
UltraVW Posted June 18, 2007 Author Share Posted June 18, 2007 No uus kaasari, kait senkin pitäs futaa???Voisko noi ongelmat johtua siitä? Siis jos on paskana? Millä sen voi testata jos on?? Mulla on piuha puolalta siihen vedettynä onko oikea paikka ottaa virtaa? Puola on pertronix 6 voltin tehopuola. Tuli tuosta vielä mieleen kun käynnistää kylmänä pölläyttää aika kivasti savua välillä eli olisko tuo solenoidi sittenkin paskana? Quote Link to comment
-MITO- Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 No itselläkin uusi kaasari tosin 12V solenoidilla ja pelasi yleensä kylmänä just mutta kone lämpes niin tyhjäkäynti yms hukassa ja täyskaasulla piti startata. Jousen poisto solenoidista niin nyt pelaa 100% Quote Link to comment
UltraVW Posted June 18, 2007 Author Share Posted June 18, 2007 Tyhjäkäynti ja kaikki muu on tosi jees ei mitään ongelmaa,ainoastaan välillä joutuu sahaamaan aika kivasti ja lähtee nippa nappa kaasu pohjassa lopulta käyntiin?? Mikä sen jousen funktio on siellä solenoidissa?? Quote Link to comment
-MITO- Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 Sulkea se piiri kun virta katkaistaan. Ei oo kyllä mitään jälkikäyntiä ilmennyt. Quote Link to comment
metake Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 Onko sulla vakio bensapumppu vai sähköpumppu? Edit: Jos sähköpumppu => asenna paineensäädin, jos vakiopumppu => tarkasta bensan pinta. Quote Link to comment
UltraVW Posted June 18, 2007 Author Share Posted June 18, 2007 Ok täytyypä kokeilla auttaako tuo,omituista vain että uus kaasari ja tuo ei toimi kuin 2000km??? Quote Link to comment
UltraVW Posted June 18, 2007 Author Share Posted June 18, 2007 vakio brassipumppu ja sekin uus Quote Link to comment
-MITO- Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 Ota solenoidi irti ja koita esim akkulaturin kanssa kuinka herkästi kilahtaa sisään ku syöttää virtaa Quote Link to comment
UltraVW Posted June 18, 2007 Author Share Posted June 18, 2007 Ok täytyy tsekata tuokin eli bensapinta. Kertokaa miten se tehdään ja miten sen pitäisi olla? Quote Link to comment
metake Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 vakio brassipumppu ja sekin uus Tuo kuumana kaasupohjassa starttauksen tekemään joutuminen viittaisi liialliseen bensaan, jonka taas liian korkea bensan pinta voi aiheuttaa. Quote Link to comment
UltraVW Posted June 18, 2007 Author Share Posted June 18, 2007 Ota solenoidi irti ja koita esim akkulaturin kanssa kuinka herkästi kilahtaa sisään ku syöttää virtaa jep ja miten herkästi pitäs kilahtaa heti vai onko jokin viive? Quote Link to comment
-MITO- Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 Heti. Tossa omassa uudessa jakso aluks iha nätisti 6v:llä aukee mutta sitten väsähti. Quote Link to comment
UltraVW Posted June 18, 2007 Author Share Posted June 18, 2007 vakio brassipumppu ja sekin uus Tuo kuumana kaasupohjassa starttauksen tekemään joutuminen viittaisi liialliseen bensaan, jonka taas liian korkea bensan pinta voi aiheuttaa. No miten säädän sen oikeaksi? Quote Link to comment
-MITO- Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 Eikös koho paina sitä tappia siinä kiinnityksen alla. Eli sen tapin liikettä. Quote Link to comment
metake Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 http://www.youtube.com/watch?v=XOxxS1EMphU En tiedä onko noissa ohjeita bensan pinnan säätämiseen, mutta jotain muuta kuitenkin. Kannattaa myös tarkastaa, ettei ryyppy jostain syystä mene päälle kuumana, se vois aiheuttaa kanssa kyseistä oiretta. Quote Link to comment
UltraVW Posted June 18, 2007 Author Share Posted June 18, 2007 Eikös koho paina sitä tappia siinä kiinnityksen alla. Eli sen tapin liikettä. Juu mutta miten tiedän että se on oikea? Siis bensapinta.Yhdessä kaasarissa joka oli kiinni ennen,nikki merkkinen oli ikkuna sitä varten miten solexista saa sen selville? Quote Link to comment
Sakke Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 laittamalla lissää/ottamalla pois rikkoja neulaventtiiilin ja kannen välistä. Quote Link to comment
UltraVW Posted June 18, 2007 Author Share Posted June 18, 2007 http://www.youtube.com/watch?v=KWdZSr7x81w En tiedä onko noissa ohjeita bensan pinnan säätämiseen, mutta jotain muuta kuitenkin. Kannattaa myös tarkastaa, ettei ryyppy jostain syystä mene päälle kuumana, se vois aiheuttaa kanssa kyseistä oiretta. Toi oli mullakin mielessä täytyypä testata tuokin Quote Link to comment
UltraVW Posted June 18, 2007 Author Share Posted June 18, 2007 Tuli taas mieleen että miten tuonkin testaan järkevästi???? Quote Link to comment
metake Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 Ilman putsari pois, polkaset kaasun kerran pohjaan ja kurkkaat kaasarin kurkusta sisään, että onko ryypyn läppä kiinni vaiko auki. Edit: Ja olikos se niin että sytysvirta piti olla päällä, muuten se ei vedä läppää auki? Quote Link to comment
UltraVW Posted June 18, 2007 Author Share Posted June 18, 2007 Ilman putsari pois, polkaset kaasun kerran pohjaan ja kurkkaat kaasarin kurkusta sisään, että onko ryypyn läppä kiinni vaiko auki. Edit: Ja olikos se niin että sytysvirta piti olla päällä, muuten se ei vedä läppää auki? Eli miten on? virta päällä vai ei? Quote Link to comment
Sakke Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 virta päällä. ja huom siinä on sitten viive ennenku läppä aukeaa jos kylmänä kokeilee. Quote Link to comment
UltraVW Posted June 18, 2007 Author Share Posted June 18, 2007 Pitäs nyt varmaan testata kuumana ettei oo ryyppy päällä? Quote Link to comment
Guest Raggare Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 hmh, ku koneen lämpö ei oo kytköksissä ryyppyyn, vaan tuohon ryyppyn sähköosaan kulkee virta joka kuumentaa sitä ja läppä aukee Quote Link to comment
Guest Damien Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Mulla kans saa sahata ihan huolella kunnolla lämmennyttä konetta. Lähtee tosi vaivalloisesti käymään, kylmänä taas ei tarvitse kuin polkaista kerran kaasua ja näyttää avainta. Tyhjäkäynnit ja kaikki muu toimii hienosti. 6-volttinen, uusi ryypyn vastus, naksahdus kuuluu solenoidista. Täytyy käyttää mäkistarttia kuumana, vittumaista jos onnistuu sammuttamaan liikennevaloihin :( Quote Link to comment
Guest Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 kuinkas kuumasta koneksesta nyt puhutaan? Oireet sopii ylikuumenneeseen moottoriin. (Startti pyorittaa heikosti) Jos startti pyorittaa konetta hyvin, eika silti syty, niin lienee syyta katsoa sytkapuolelle. Kenties venavalykset niin pienet etta kuumana alkaa kantamaan? Jan Quote Link to comment
Guest Apex Posted June 22, 2007 Share Posted June 22, 2007 Bensan pinta liian matala..Muistaakseni itselläni oli sama vika.... Quote Link to comment
Guest Damien Posted June 24, 2007 Share Posted June 24, 2007 kuinkas kuumasta koneksesta nyt puhutaan? Oireet sopii ylikuumenneeseen moottoriin. (Startti pyorittaa heikosti) Jos startti pyorittaa konetta hyvin, eika silti syty, niin lienee syyta katsoa sytkapuolelle. Kenties venavalykset niin pienet etta kuumana alkaa kantamaan? Jan Kuuma= ajettu maantiellä muutama kymmenen kilometriä. Startti pyörittää kyllä iloisesti. Venttiilin välykset on tsekattu vasta, oli ihan tikissään. Täytynee tsekkailla sitä bensan pintaa. Quote Link to comment
UltraVW Posted June 25, 2007 Author Share Posted June 25, 2007 laittamalla lissää/ottamalla pois rikkoja neulaventtiiilin ja kannen välistä. Jaaha eli miten tämä toimii? Prikkoja pois niin bensapinta nousee?Vai toisinpäin? Quote Link to comment
UltraVW Posted June 25, 2007 Author Share Posted June 25, 2007 kuinkas kuumasta koneksesta nyt puhutaan? Oireet sopii ylikuumenneeseen moottoriin. (Startti pyorittaa heikosti) Jos startti pyorittaa konetta hyvin, eika silti syty, niin lienee syyta katsoa sytkapuolelle. Kenties venavalykset niin pienet etta kuumana alkaa kantamaan? Jan Kuuma= ajettu maantiellä muutama kymmenen kilometriä. Startti pyörittää kyllä iloisesti. Venttiilin välykset on tsekattu vasta, oli ihan tikissään. Täytynee tsekkailla sitä bensan pintaa. Juu ei mullakaan kone mitenkään ihmeen kuuma tarvitse olla, öljyt 70-80 astetta ja jo rupeaa tekemään tuota. Ja startti pyörittää myöskin iloisesti. Ja venat tsekattu myöskin äskettäin ja uudestaan jokin aika sitten.Eli eilen. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.