Guest ville.kumpunen Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 Auto kiihtyy ok ykkössel ja kakkosella, kolmosta tupaan ja vauhtia n 60km/h ja kaasu pohjaan niin veto katkeaa ja kone huutaa....samaa tekee sitten myös nelosella ja esim isompaan ylämäkeen ajaessa ei meinaa kuuppeli päästä huipulle. Onkos kytkin nasahtamassa vaiko jtn muuta...? Tattista taasen viisaammat... Quote Link to comment
Airaksa Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 kyllähän tuo kytkimen loppumiselta vahvasti vaikuttaa,rupee luistamaan kun vääntöä tarvitaan enemmän.Pitäs kyllä olla jo palaneen katkua ilmassa kun pääsee mäen päälle.. Quote Link to comment
Guest Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 kytkimelta, noh, haiskahtaa, sano :) Pitais tosiaan tunkea jo nenuun karyt. Jan Quote Link to comment
Guest ville.kumpunen Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 No kun tuntus taas ettei haise ollenkaan...vai oisko hajuaisti kadonnu kuplalla ajamisesta ;) Quote Link to comment
Guest timokupla Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 Meillä oli samaa ongelmaa, ajeltiin sillä kusi sukassa vuoden päivät. Pitkät ylämäet piti ottaa varovasti, jos oli vähänkään lastia. Joku sfefa sieltä vuoti öljyä kytkinlevyihin. Itse en korjannut, en tiedä tarkemmin mikä sfeta. Vika tuli, kun jarrutin bussipysäkille huomatessani takana viiden auton letkan. Pysäkiltä lähtiessäni kytkin alkoi luistamaan ja bensa-asemalle jarruttaessani takana oli 50m oljyvana.. Quote Link to comment
Guest ville.kumpunen Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 Eli jos tuota öljyä vuotaa niin tiputtaa sitten sitä reilummin maahankin? Kampiakselin stefa? Quote Link to comment
Guest timokupla Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 Eli jos tuota öljyä vuotaa niin tiputtaa sitten sitä reilummin maahankin? Sen kertajarrutuksen jälkeen tuli ainoan kerran reilusti, mutta sen jälkeen parkkipaikalla on aina ollu semmoinen parin tipan perusreviirijälki. Ei se silleen isommin vuotanu, kun ei joutunu äkkijarrutustilanteeseen. Oliskohan se kampiakselin stefa(?) Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 Eli jos tuota öljyä vuotaa niin tiputtaa sitten sitä reilummin maahankin? Kampiakselin stefa? Juurikin tuoltahan se kytkinkoppaan ja levylle vuotaa. Voi tietysti tulla joku tippa kytkinakselin stefaltakin lootan puolelta, mutta sieltä asti paksu laatikkoöljy tuskin levylle asti kulkeutuu. Ei tuu välttämättä paljoa öljyä ulos vaikka levy kastuukin, vauhtipyörä heittää aika hyvin pienenkin vuodon ympäri koppaa ja lopulta levylle. Itsellä tosin taannoin vuoti aika reilustikin mutta silti ei mennyt kytkimelle, voi mennä niinkin päin. Öljyinen kytkin ei varmaan haise luistaessaan, mutta stefa ja levy menee vaihtoon. Quote Link to comment
Guest ville.kumpunen Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 Eli levy menee vaihtoon joka tapauksessa? Quote Link to comment
Guest timokupla Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 Eli levy menee vaihtoon joka tapauksessa? Kyllä ne öljyiset levyt kannattaa vaihtaa, luottohuoltomiehemme vaihtoi ne sen ihmeemmin kyselemättä. Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 Eli levy menee vaihtoon joka tapauksessa? Öljyyntyneitä massalevyjä olen kuullut elvytetyn "paistamalla" eli kuumentamalla uunissa jolloin öljy nousee ainakin osittain levyn pintaan ja voidaan pyyhkiä pois, samoin vain vähän öljyä saaneesta levystä voidaan sorvata pintaa vähän pois ja saada puhdas pinta esiin. Vakiolevyt on kuitenkin niin halpoja ettei juuri kannata kikkailla kun silti on todennnäköistä ettei tuu hyvä ja levy on lyhytikäisempi. Kone siis irti ja jos näyttää että on vauhtipyörän takaa öljyinen niin asetelma + vauhtis irti, kampiakselin stefa pois ja uusi stefa tarkkaavaisesti ja huolellisesti asentaen paikalleen. Sit rojut takaisin uudella kytkinlevyllä höystettynä, kone konttiin ja kovaa ajoa. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 Tähän vielä kannattaa lisätä että tarkastaa vauhtipyörän kaulan, se ei saa olla rokamilla koska se syö uudenkin stefan nopeammin. Sitä voi kiillottaa itsekin vaikka tavallisella kiillotustahnalla. Jos ihan ruosteessa (tuskin), voipi sipasta hiekkapaperillakin ja sitten viimeistellä tahnan kera. Stefa on myös hyvä öljytä huolella ennenkuin vauhtiksen asentaa paikalleen, ettei se joudu ensimetrejään pyörimään kuivana. Puavo @ www.dwl.fi Quote Link to comment
Guest ville.kumpunen Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 Nyt on kytkinpaketti tilattu+ tiviste... Pieniä kauhunhetkiä mahtui tällekin reissulle... 200m ennen nimeltä mainitsematonta suuren varaosaketjun myymälän pihaa alkoi bensa tuoksahtaa, pihalla meinas taju lähteä ... Eikun kuuppelista äkkiä virrat pois ja konehuoneelle...kappas kappas oli lähtenyt bensaletku kaasarista irti ja konehuone AIVAN MÄRKÄ bentsiinistä...no, onneks ei kärähtänyt koko laitos ;))) Quote Link to comment
Art_Zi Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 ittellä teki saman...toisesta nurkkakaasarista lähti putki kaasarista(se mihin letku tulee kiinni) letkuineen irti..kiva vana tuli perässä sen 50m ennen ku sammu. alko itteäki kieltämättä jänittään. nyt on liiman kans kii se putki, pitäs pysyä. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 kannattaa niihin klemmareihin laittaa vaikka rautalangalla joku varmistus ni ei lähe ihan yhtä äkäseen letkut ja nipat kävelee :D Quote Link to comment
Guest timokupla Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 Ja 2kg jauhesammutin (hyväksytty) messiin. Jos se auto palaa, niin siinä saattaa palaa samalla muutakin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.