Guest Tuhi Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 Elikkä autossani on 38mm Weberit molemmissa kulmissa, uudet. Ihmetykseni aiheena oli pitkään kaasupolkimen lyhyt liike ja tutkittuani asiaa totesin että eihän se vedä kaasuttimen läppiä puolilleekaan. No asiahan on yksinkertainen, mutta silti en ymmärrä. Sillä kaasuvaijeria ei voi kiristää koska silloin kaasu kantaa ja polkimen puolesta rulla osa on niin ylhäällä kuin mahdollista, mutta polkimen liike on silti hyvin pieni. Pitääkö kaasupolkimen rullaa vaihtaa tai mitä pitäisi tehdä? Quote Link to comment
Barney Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/4349-kaasuvaijerin-liikkeen-pituus/ Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Minkälainen lie vivusto, niissä kun on joitain mahdollisuuksia tavallaan säätöihin. Samoten kaasareihin itseensä on olemassa sellaisia läpän vipuja jotka ovat lyhyempiä -> pienemmällä liikkeellä läpät enemmän auki. Kaasupedaalin vipuun mahtuu poraamaan reiän/kiinnityksen ylemmäs johon vaijerin saa kiinni, mutta sitten se saattaa alkaa aiemmin kuvaellun kaltaisesti hangata suojaputkeen ja mennä poikki nopeemmin. Tämä metodi toimi miulla aikoinaan progeweberin kanssa ihan hienosti. - "Tayco" -vivustossa jossa siis pyöree putki joka tulee kiinni kaasareihin. Näissä voi keskivipuun vaijerin kiinnityskohtaa muuttaa lähemmäs putkea, mutta samalla kulma kasvaa -> ei hyvä. Näppärät askartelee pidemmät vipat tangon päihin. Tämmösessä mie joskus lyhensin sitä keskipalaa pokkaamalla siihen sellaisen ruman taitoksen. - "hexbar" -vivustossa ei taida paljoa säätömahdollisuuksia olla kun osat on valutavaraa eikä niissä taida olla säätöjä / vaihtoehtoisia osien/vaijerin kiinnityspaikkaa. Tavallaan kyllä tälläiselläkin aukee läpät ihan hienosti kun ne tangon päässä olevat vivut ovat aika pitkät. - "geneberg" -vivustoissa (puhallinkoppaan kiinnittyvässä) säätöjä on vaikka kui helkutisti, niissä tavallaan riittää lyhempikin vaijerinliike avaamaan läpät kun niitä erilaisia säätöjä on vähän joka kulmassa. Tämä on ollu aika ylivoimainen vivusto mitä vastaan on tullu - toistaiseksi. - "bellcrank" jaa-a mitähä tää on suomeksi, semmoinen keskeltä runkoon nivelöity T-pala joka on samantyylinen kun T3 / T4 -volsuissa. Tähän en oo paljoa tutustunut, mutta eiköhän tuossakin ole mahdollisuutta siirtää vaijeria lähemmäs sen T-palan akselia Puavo @ www.dwl.fi Quote Link to comment
Guest BugPower Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 38mm weberit empä oo ennen kuullu Quote Link to comment
Lasse Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Oisko ehkä näppihärö ja 36:sia tarkoitetaan? No ei sillä merkitystä ongelman luonteeseen ja luulen, että vastausta tuli tuossa edessä, eli lyhyt on vaijerin liikerata. Ite ostin CB:n vivusto-putsarisarjan jossa tuli kaasareihinkin uudet vivut weberin omien tilalle. Aika arpominen olisi ollut noissa vipusuhteissa ellen valmista olisi hommanut. Quote Link to comment
Guest Tuhi Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 kyllähän nee 36 ovat :) anteeksi ku pimiässä kirjottelin. No ongelma ratkaistu jo omalaatuisen patentin avulla ja auto sutii ja keulii :P Quote Link to comment
Guest BugPower Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 hehe ^^ mitä sielä on pellin alla? :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.