multanen Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 Pallokeulan lipo vakio T1 1600 alkoi käymään tyhjäkäyntiä sen verran epätasaisesti että huomaa. Muuten toimii hyvin. Ajettu 10 vuotta, ehkä 40tkm remontin jälkeen. Kovaa ajoa ilman ympäryspeltejä ja termostaatin läppiä... Välillä kärrykin perässä... Kolmos-sylinterissä on puristuspaineet 4 bar, muissa yli 10,5. Paineilma tuntuisi vuotavan lähinnä öljytilaan (ohivuoto "mittaus"). Kun pikkasen laittaa öljyä tulpanreiästä niin puristuspaineet nousee n. 6 bariin. Huohottaakin ehkä enemmän tyhjäkäynnillä. Olisko männänrenkaat poikki vai mikä lienee. Varsinainen kysymys onkin että mitä tapahtuu kun jatkan ajamista vielä pari vuotta tällä? Tuleekohan täystuho? En viitsisi nyt avata kun on muuta mukavaa tekemistä ja samalla pitäs laittaa koko kone uusiksi. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 sää oot paistannu kolmosen männän... Puhallinpellit aina kaikki joka ikistä peltiä myöten paikoilleen termostaattien kanssa. Muuten tulee ongelmia ennemmin tai myöhemmin! Quote Link to comment
Guest Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 ilman ymparyspelteja? siis konehuoneesta moottorin ymparilta puuttuu pellit, eli sielta nakyy esteetta maahan asti? tuohan on jo itsessaan tappotuomio. Siihen paalle viela raskas kuorma alitehoiselle koneelle vedettavaksi... ai ai ai. Konehuoneen pellit on siella hyvasta syysta, ne estaa kuuman ilman nousemista koneen alta ylos konehuoneeseen ja jaahdytyspuhaltimelle. Et voi jaahdyttaa konetta kuumalla ilmalla. Moottori ylikuumenee jos pelkastaan jos tiivisteet noiden ymparyspeltien ja korin valista puuttuu tai niissa on rakoja. Puhumattakaan jos pellit puuttuu kokonaan. Siella on joko mannanrenkaat antautunu tai venttiilit palaneet ylikuumenemisen johdosta. Kones irti ja kansi plus pytyt pois, kattoo mika siel on vikana. kannen voi vieda koneistamoon mitattavaksi, ne varmaan halvalla hioo venttiilit tiiviiksi sitten samalla. mannanrenkaat voi vaihtaa ja hoonata sylinterit kevyesti, kylla se vakio kayttokoneeseen on ihan jees ratkaisu jos ei viela halua kunnon remonttia tehda. mannasta on myos saattanut murtua paloja irti, joka aiheuttaa vuotoja renkaiden ohi. Sit tarttee jo uuden mannan. Jan Quote Link to comment
multanen Posted October 7, 2007 Author Share Posted October 7, 2007 ...Joo kyllä kolmospytyssä näytti aika huonolta. Onko tää vakio Mahle 85.5 ? Jos ostas vain yhden sylinterin+männän, joku ilmeisesti myy? Nelosessa tais näkyä hoonausjäljetkin vielä 45 tkm jälkeen. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 7, 2007 Share Posted October 7, 2007 .Jos ostas vain yhden sylinterin+männän, joku ilmeisesti myy? Mulla olis käytetty 85,5 valu mäntylä tapilla ja ilman renkaita 5€/kpl + postikulut *** Toisaalta uusi 85,5 valunen putki/mäntä sarja maksaa n 130€ Putken hinnaksi on muodostunut abaut 10-15€/kpl (ainakin 94mm ja 92mm) Jotan pelkät männät (4kpl) olis tän matikan mukaan 130-(4*10) = 90€ Joten 1kpl mäntiä renkaineet tappineen sokkineen maksaa 22,5€ ??? Sitä taas kuka myy yksittäisen männän terveestä sarjasta ja toisaalta pitääkö ko firma em hinnottelua, en tiedä. . . . Quote Link to comment
multanen Posted October 8, 2007 Author Share Posted October 8, 2007 Autossa on muuten doghouse koppa ja ropeli on vain 30 mm leveä. Puhaltimen imupuolella on 5 mm isompi rako... Eli eikös tässä pitäisi olla 35 mm puhallin? Quote Link to comment
metake Posted October 8, 2007 Share Posted October 8, 2007 Valtosella kohta ylimääräisenä 4 kpl:tta käytettyjä kuoppapäisiä mäntiä, vois joku sopia niistä tuon kärsineen tilalle. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.