Jump to content

Laatikoiden sopivuudesta


Guest Hessu

Recommended Posts

Täälläkin kun pyörii kaikenmaailman pellepelottomat, jotka on asentanu vaikka minkälaisia moottoreita kuplien perään, niin mites toisinpäin.

 

Kaikkihan on mahdollista kun vaan jaksaa tehdä. Mutta onko tietoa minkä merkkinen etumoottorisen takavetoisen vaihdelaatikko sopisi mahdollisimman vähällä vaivalla VW:n moottorin perään?

Kytkinkoppa-adapterin tekohan ei ole iso homma. Luulis että pahempi rasti olis sovittaa vauhtipyöräkytkinpaketti vaihteistonakselille?

 

Homma on vasta ajatusasteella, joten kaikki vaihtoehdot on yhtä hyviä.

Link to comment

Jaa, tää tais olla liian paha.

No vähän toisin päin sitten, että sais selvyyttä. Kun ootte laittanu volkkarin lodjun jatkeeks muita moottoreita. Mitäs kytkinlevyä ja/tai vauhtipyörää ootte käyttäny?

Link to comment

Hakunapin takaa monta keskustelua josta selviää mitä kytkintä vesirivikoneisissa kuplissa käytetään.

 

Pitkittäiskoneisen, esim. passatin lootan sovittelu teoriassa mahdollista. Mikään ei mene helposti.

Link to comment

Onks Passatteja takavetosia?

 

Toihan on äkkiseltään hyvä idea toi 924/944 laatikko. Oonko ymmärtäny oikein, että noissa on toi vaihteisto idealtaan sama kiun takamoottorisissa?

Eli tasauspyörästö on vaihteistossa? Ja koko paketti takana. Kytkin kumminkin vauhtipyörässä. Kardaani siinä välissä??

Link to comment
Onks Passatteja takavetosia?

 

Ei, nelivetoisia on.

 

Toihan on äkkiseltään hyvä idea toi 924/944 laatikko. Oonko ymmärtäny oikein, että noissa on toi vaihteisto idealtaan sama kiun takamoottorisissa?

Eli tasauspyörästö on vaihteistossa? Ja koko paketti takana. Kytkin kumminkin vauhtipyörässä. Kardaani siinä välissä??

 

Eikös kuplan oman laatikon pysty sössimään tasauspyörastöllä niin, että vaihdekaavioksi tulee 1 eteen + 4 taakse? Silloinhan tuolla sais samanlaisen etu-/keskimoottorikonversion kuin tuolla porsaan askilla?

Link to comment

Joo, mul tuli just röökillä ollessa mieleen toi sama juttu kun metakella.

Täytyy sulatella asiaa. Harkitsemisen arvoinen.

 

Keskimoottorisuus ei ole tässä tapauksessa mahdollista, mutta volsunmotti eteen, kardaani tukilaakereilla väliin ja väärinpäin oleva volkkarin laatikko taakse....

Link to comment
Guest Hannu Mattila

Onks nyt tulossa siis joku etumoottorinen takavetoauto kuplan koneella?

Eli kardaaniauto niinkus jokkismiähet sanoo.. :D

 

EDIT:valaisu tulikin sillä aikaa kun kirjoitin viestiä

 

Kyllähän siihen varmasti kaikki laatikot saa sopimaan, Volvon ja Toyotan laatikoihin sais jopa välityksiä..

Bemarin Getrag, tms.

Link to comment
Guest Hannu Mattila
Keskimoottorisuus ei ole tässä tapauksessa mahdollista, mutta volsunmotti eteen, kardaani tukilaakereilla väliin ja väärinpäin oleva volkkarin laatikko taakse....

 

340/360 Volvossahan on laatikko siellä takana, käytä sitä.

 

Tarttee sitte vaan tasapainoituttaa se kardaani huolella, ja tehdä mieluummin kardaanitunneli vaikka 3mm levystä, ihan oman turvallisuuden vuoksi..

Link to comment
Onks nyt tulossa siis joku etumoottorinen takavetoauto kuplan koneella?

Eli kardaaniauto niinkus jokkismiähet sanoo.. :D

 

EDIT:valaisu tulikin sillä aikaa kun kirjoitin viestiä

 

Kyllähän siihen varmasti kaikki laatikot saa sopimaan, Volvon ja Toyotan laatikoihin sais jopa välityksiä..

Bemarin Getrag, tms.

 

Joo sellasta suunnittelen. Ja tokihan kaiken saa sopimaan, mutta ajatus oli että jos sattuis olee joku lodju, mikä menis vähällä vaivalla.

 

Jaa noissa Volvoissa on laatikko takana. Se olikin yllättävä tieto!

Link to comment

Kiitti Hebster. Sullahan ideat juoksee. Toi dummy laatikon käyttö on myös hyvä idea. Ihan kuin ruotsalaisten tekemissä trikeissä.

Runkoautona ei vaan olis volkkari. Äkkiseltään ongelmana on että mun tapauksessa ns. kardaanissa pitäis olla nivelet. Eli motti pitää saada sen verran korkealle. Ja niin kovaa pyörivässä kardaanissa ei taida nivelet toimia.

Eli kampiakselilinja ja perän/vaihteiston voimansisäänmenoakselin linja ei voi olla sama. Jos ymmärsit yhtään mitä yritän selostaa.

 

ps.Tai ehkä ne voikin. Täytyy sulatella. Tää on onneksi pitkän tähtäimen suunnitelma.

 

Onks toi hajotuskuva porschen kardaanin suojaputkesta?

Link to comment

Röökillä käynti kannattaa. Tuli taas mieleen. Eikös vaihteistojen välityssuhde ole yleensä sellanen, että isommalla vaihteella välitys on suora. Eli kardaani pyörii samaa nopeutta kuin moottori?

 

Jos näin, niin kyllä se nivelakseli vois kestääkin....

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...