Guest Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 Eli tuollaiseen tulevaan 90,5mm putkilla, vakio iskulla ja "putsatuilla" kansilla ja 284 nokalla varustettuun pataan pitäisi saada himpun lisää ö-jäähyä. Aiemmilla 88mm putkilla ö-lämmöt nousi pitkään moottoritieajoa päästellessä melkein 120c (monen inhoamilla 5W50llä), joskus jopa himpun ylikin. Kumma kyllä vauroita ei tullut 50tkm matkalla juurikaan ja pata pelasi varsin luotettavasti viimeistä kesää lukuunottamatta...eri juttu se mitä itse rikotaan... Eli meinasin käyttää jo olemassa olevaa ehjää 26mm Schadek suodatinpumppua ja lisätä tuohon eteen vain 3-4:lta tulevan jäähdytysilman ohjainpellin. Sitten se kysymys arvon raadille, käyttääkkö lisäkennolle öljynkiertoon ulosotolle: 1. http://www.hotcars.net/Prod/pict-o/5122-2.jpg 2. http://www.hotcars.net/Prod/pict-o/5121-10.jpg vai tyytyäkkö: 3. http://www.machine7.com/section.php?xSec=134 ? ja minne se lisäkenno kannattaa sijoittaa? Quote Link to comment
-MITO- Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 Riittäiskö tohon pelkkä T4 jäähytorni orkkiksen tilalle+fullflow? Ei tarvis letkuja vedellä keulille. Ja toi lisäöljypohja vielä ni ois jo tilavuutta ja jäähdytyspinta-alaa.. Quote Link to comment
Guest Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 Minkäs näköinen kapistus tuo T4 jäähdytin on? Quote Link to comment
Guest Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 Ei tuommoinen tarvitse mitaan ylimaaraista jaahdytinta normaaliliikenteessa. Lisaoljypohjaakaan ei tartte ellei aio ajella hillittomia G voimia mutkassa. Type 4 coolerin voi laittaa puhallinkoppaan vakion paikalle. leventaa sitten vaan joudevasti puhallinkopan pelteja siina ymparilla etta paksumpi jaahdytin mahtuu ja ilma virtaa esteetta reunimmaisillekin kennoille. Tommosilla spekseilla voi ajaa ilman mitaan lisajaahdytyksia noin 100kmh matkavauhtia vakiolaatikolla. Oljynlammot pitaisi pysya alle 100C, oljypohjasta mitattuna. Jos tuo paketti ylikuumenee, niin siina on jotain vikaa. Ala piilota vikaa lisaamalla oljynjaahdytysta. Ei se vika silla mihinkaan katoa. muutamia mahdollisia aiheuttajia: Sytytyksen ajoitus Puristussuhde liian korkea (tai liian matalaoktaaninen bensa) Puristussuhde aivan liian matala (Epatodennakoista) Laiha polttoaineseos (tupla) kaasareiden synkronointi pielessa Ilmanohjauspelteja ja/tai tiiviste puuttuu konehuoneesta ja kuumaa ilmaa paasee koneen alta flektille Konehuoneeseen ei ole tarjolla raitista ilmaa tarpeeksi (Umpinainen konepelti esimerkiksi) pakoputkisto aivan liian ahdistava (vakiomallinen ei tohon koneeseen kay) jotain roskaa puhaltimessa tai jaahdytysrivoissa 88 putkisetti on kuuluisa monista ongelmistaan, lampolaajeneminen ja muodonmuutokset on rajumpia kuin paksumpiseinamaisilla 90.5 putkilla joten ylikuumeneminen on todennakoisempaa. Pyorea manta ei tykkaa heilua soikeassa ja tynnyrimaisessa sylinterissa, toiselta reunalta puhaltaa palokaasuja kampikammioon ja toisella puolella mantaa kitka ja kiinnileikkautumisriski kasvaa ja paikat kuumenee. jan Quote Link to comment
Guest Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 Pari näistä ongelman mahdollisista aiheuttajista onkin poistumassa, putket ja takatiiviste. Mistä löytyisi noita T4 jäähyjä kohtuu hintaan? Quote Link to comment
-MITO- Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 Taitaa olla uudet 100e hintaluokassa. Quote Link to comment
Guest Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 Mikä putiikki näitä myy? Quote Link to comment
-MITO- Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 Aircooled ja Keiteleen Kone ainakin. Quote Link to comment
Guest veewee Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 Tuossa kuvia laajennetusta koirankopista. Myös ne pellit pitää laajentaa, jotka vie kuuman ilman jäähyltä ulkoilmaan Quote Link to comment
Racing Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 Samanlainen toteutus mulla kun veeweellä ja TOIMII. Öljymäärän lisäys lisäöljypohjan Lue gene berg avulla ei myöskään pahitteeksi ole. Quote Link to comment
Guest Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 Onko muuten noista "Super Tin" pelleistä huomattavaa hyötyä? Quote Link to comment
NO H2O Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 No hei... Jos mulla on 1641 pata, baby delsseillä, virinokalla, kärmespesällä ja full flow jossa suodatin letkujen päässä (vaikkapa loksun alla raittiissa ilmassa), kaikki pellit paikallaan ja orkkis jäähdytin koneen päällä koirankopissa niin tarvitsenko silloin erillistä kennoa enää mihinkään? Olivatko nuo aikaisemmat viestit tulkittavissa niin etten tarvitsisi? Quote Link to comment
-MITO- Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 Jos kaikki koneessa kunnossa niin et tarvi. Quote Link to comment
mick Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 Aiemmilla 88mm putkilla ö-lämmöt nousi pitkään moottoritieajoa päästellessä melkein 120c (monen inhoamilla 5W50llä), joskus jopa himpun ylikin. Tiedustelin asiaa joskus suoraan Nesteeltä, kun itsellänikin oli öljynlämmöt 120 astetta. Tuli vastaus: "Moottoriöljyn lämpötila 120 °C ei ole öljyn kannalta vielä paha, mutta normaalin ylärajoilla. " Kyse siis vain öljystä(Ja Nesteen 20W50 öljystä tarkalleen), moottorin osien yms kestävyydestä sitten en tiedä... Onhan tuo motti kestänyt kesän ajot hyvin :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.