Guest jarsat Posted October 21, 2007 Posted October 21, 2007 kone ilmeisesti h-lohko laturinjalan alapuolella merkintä H ja numerosarja. ensinnäkin onko aihio passeli vai tuleeko lohkon vaihto? lohko ilmeisesti yhdellä öp-venttiilillä? pinnapultit 10mm josta seuraa kysymys mikä on 92 ja 94 mm sylinteriputkien ulkohalkaisijat? sais vähän mittailtua kuinka paljon joutuu koneistaan. aikomuksena olis rakentaa paketti: 92/94 männät w-120 nokka 200mm kevennetty vauhtis nurkat kiitokset etukäteen vastaajille ja vinkkejä otetaan tottakai ilomielin vastaan. Quote
P_Valtonen Posted October 21, 2007 Posted October 21, 2007 Jos on kunnostettu lohko, niin H voi olla myös 2öp lohko. 1öp lohkon jäähyttimen kanssa joutuu hieman askartelemaan, mutta saa siihen DG jäähyn menemään erikoistiivistein. 92/94 koneistukset katto sitten vasta kun putki setti on tallissasi, ota siitä mitat. Ja muista se että94 putki on abaut 1,6mm pidempi kuin muut putket. Quote
vwagen Posted October 21, 2007 Posted October 21, 2007 -66-69 H kampikammiot yhdellä venttiilillä,-70 kahdella,samoin muutkin,D,F jne. Quote
Guest jarsat Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 juu koneistukset sitten kun osat paikalla tallissa ulkohalkasija kysymys vaan sillä et kummat tilata ja kuinka paljon jää varaa pinnapultteihin. mitenkäs toi 1.6 mm ero vaikuttaa muihin osiin? ilmeisesti ainakin työntötangot pitemmät. koneessa doghouse puhallin mut ehkä tarkotuksena jättää pois ja laittaa erillinen öljynlauhdutin. Quote
metake Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 koneessa doghouse puhallin mut ehkä tarkotuksena jättää pois ja laittaa erillinen öljynlauhdutin. Älä jätä pois, asenna mieluummin toinen lisäksi, jos haluut. Jos siinä koneessa on DH-jäähy, niin todennäköisesti siinä on 2-ÖP venttiiliä ja isot öljykanavat (tämän näkee öljykanavan tulpasta koneen päässä, virranjakajan alla, 8mm tulppa = pienet kanavat, 10mm tulppa = isot kanavat). Laitata lohkoon casesaverit 8 mm pinnapulteille niin jää enempi tilaa sylintereille. Quote
Guest jarsat Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 jos jättää dogin ja sen puhallinkopan niin olikos sillon tilan ahtautta nurkkien kanssa? tänään purettu ajankuluksi kone ja pohjasta löytyi vaan yksi öp-venttiili. olin unohtanut koko casesaverit. täytyypi laitattaa. :) :) Quote
metake Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 jos jättää dogin ja sen puhallinkopan niin olikos sillon tilan ahtautta nurkkien kanssa? Yleensä on, mutta ei se johdu DH:sta vaan kopan muodosta ja siihen ei auta DH:n poisto. Jotkut imusarjat mahtuu oleen normikopan kanssa, joissain tapauksissa (kuten mulla) pitää koppaa kaventaa tai vaihtaa tällaiseen: http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=969 Quote
Guest jarsat Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 jep. tuli kirjotus/ajatus katkos. tottakai puhallinkoppa on se joka ahistaa. kuinkas se pyttyjen pituus ero vaikuttaako muihin kun työntötankoihin? muuten alkaa visio oleen päässä valmis (toivottavasti ) :) Quote
P_Valtonen Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 Laitata lohkoon casesaverit 8 mm pinnapulteille niin jää enempi tilaa sylintereille. Mitä se lisätila auttaa? kuinkas se pyttyjen pituus ero vaikuttaako muihin kun työntötankoihin? Kun lohkoon painetaan suurempi reikä 94 putkelle, pitää oikasta putkenvastin pinta lohkosta. Tää oikasulastu otetaan 1,6mm paksusena. Ei tää oo tän monimutkasempaa.... Quote
Guest jarsat Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 okei täytyypi muistaa toi 1.6 mm. pikkuhiljaa oppii aina jotain uutta. nih nyt aloitettu koneen purkamisella joten kevääseen vielä onneksi aikaa niin kerkiää tekeen koneen lisäksi vielä korin korjaukset. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.