Jump to content

44mm brosolit?


Guest Toni I

Recommended Posts

Guest Toheltaja

varmaan löytyy isompia ku 44mm mut eivät ole välttämättä sovellettavissa volkkariin :D Eikö kannata laittaa vaikka vastaavasti 36mm tuplat jo sitte jos isompaa tarttee nurkkiin ku ykskurkkuiset 44mm kuasarit? Vai onko joku must 1 kurkkuisille nurkille?

 

ps. ne on Brosol - merkkiset...

Link to comment
Guest Keiteleen Kone

Kyllä.

Ne muutostyöt kuuluvat pakollisiin säätötöihin, mitä suurempi koneen tilavuus ja käytettävä kierrosluku niin sitä suuremmat kurkut.

Jos käytettävä kierrosluku liikkuu 800-3500 välillä riittää hyvinkin std. 30mm. kurkku.

Kilpakäyttöön tarkoitetut moottorit ovat eri asia, mutta niissäkään ei ole ollut tarvetta mennä yli 34mm.

Lisäksi imusarjat vaikuttavat myös kaasuttimen säätöihin.

 

Uudet JM säännöt vapauttavat ilmaVW:n rakentamista, T1 lohkoon voi rakentaa niin suuritilavuuksisen koneen kuin on mahdollista.

Sen jälkeen kaasuttimet menevät mietintään, mutta esim. 40mm. Brosolit virtaavat virtauspenkissä mitattuna yhteensä lähes 200 hp. joka riittää esim. JM käytössä ja silloin koneeseen saa keskialue ja lähtökierros voimaakin paremmin.

Link to comment

Tätäkö sarjaa/kaasaria ei saa suomesta mistään liikkeestä?

 

http://www.empius.com/2006_catalog/empi2006_pg79.html

http://www.empius.com/2006_catalog/empi2006_pg80.html

 

Ymmärsinkö oikein Juhan jutuista että 40mm pärjää yli 2L katukoneissakin(<-200hp)?

 

Olen joskus lisäksi kuullut huhun jostain big bore 48mm yksikurkkuisesta. Vai onko noi jotain essonbaari legendoja tai siis nykyään ABC/SSO-baari legendoja ;-P?

Link to comment
Uudet JM säännöt vapauttavat ilmaVW:n rakentamista, T1 lohkoon voi rakentaa niin suuritilavuuksisen koneen kuin on mahdollista.

Sen jälkeen kaasuttimet menevät mietintään, mutta esim. 40mm. Brosolit virtaavat virtauspenkissä mitattuna yhteensä lähes 200 hp. joka riittää esim. JM käytössä ja silloin koneeseen saa keskialue ja lähtökierros voimaakin paremmin.

 

Ja eikös kuplaan nyt nykysäännöllä saa laittaan nurkkiin 50mm yksikurkkuiset tai yhden 50mm kaksikurkkuisenkaasuttimen :) Oishan se nakata kuplaan 2.8l 50mm nurkilla. Mutta kenellä varaa laittaa?

 

Tää tais olla joku 40mm, tiivisteitä ei nopeasti saanut muuta kuin keiteleestä.

http://www.mms-racing.fi/images/189.jpg

Ja tuohan on Solex brosol kadron

 

ot. mitenkä kuvan saa tähän pienennettyä?

Link to comment
Guest Keiteleen Kone

Toni : kyllä mainitsemiasi kaasaripaketteja saa jos niitä joku tarvitsee, olen myynyt vain mekaanisella ryypyllä olevia "irtokaasuttimia", joita löytyy heti toimitukseen.

Kaasuttimien tarve määräytyy käytettävien kierroslukujen mukaan, jos ne ovat 800-4000 ei ole mitään tarvetta laittaa läpältään 40mm. suurempia.

Jos k.luvut ovat 800-8000 ( keskimääräinen jatkuvasti yli 6000 ) sitten täytyy miettiä uudelleen jos moottorin tilavuus on yli 2 litraa.

 

JM säännöissä VW:n osalta on vain rajoitus : 1 kpl. tuplakurkuilla max.50mm. läppä - tai tuplat yksikurkkuisena max.50mm. läppä.

Lisäselvityksenä : kurkkujen kautta täytyy mennä ilman ja bensa sekoitusta.

Kaasuttimien koolla ei ole rajoitusta, esim. 62mm. Terminaattoreita voisi käyttää toinen kurkku käytöstä poistettuna = "edullista".

Link to comment
Koneen ulkonäkön takia lähinnä haen noita ykskurkkusia ;-)

 

Onko suunnitelmissa 100 pisteen ähtäröinti, vai miksi moottorin pitää näyttää roskapönttöluokan voimanlähteeltä?

Jotain siihen suuntaan.....Koneen tulisi näyttää pienemmältä ja vaatimattomalta mitä todellisuudessa on. Siihen näkymään ei oikein 48 idat sovi ;-D

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...