Guest Toni I Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 Mistä saa suomesta 44mm brosoleita (KK/aircooled/jne...)? Löytyykö jostain yksikurkkuisia isompia kuin 44mm? Edit:nimi oikeaksi ;-) Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 varmaan löytyy isompia ku 44mm mut eivät ole välttämättä sovellettavissa volkkariin :D Eikö kannata laittaa vaikka vastaavasti 36mm tuplat jo sitte jos isompaa tarttee nurkkiin ku ykskurkkuiset 44mm kuasarit? Vai onko joku must 1 kurkkuisille nurkille? ps. ne on Brosol - merkkiset... Quote Link to comment
Guest Toni I Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 Keskimoottori väkättimeen moottorikompoa suunnittelen. Koneen ulkonäkön takia lähinnä haen noita ykskurkkusia ;-). Kone tulisi olemaan todennäköisesti 2007-2271cc katustroker. Quote Link to comment
Mika Heikola Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Volvo Pentan venekoneissa on näkynyt 44mm 1-kurkkuista pystysolexia. Niitä on joku jokkismies kuplassakin käyttänyt. Ei varmaan helpoimmat valinnat, mutta osuu skaalaan. 48 IDAtkaan ei kauhean pahalta näytä... Quote Link to comment
mite^ Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Äiteen koneessa taitaapi olla 40mm solexit, hyvin on ruokkinut 1650cc konetta jos vertaa hevosiin :) Toisessa on kadronit, kokoa en muista. Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 40mm. läppä pois, sorvilla runko 45mm:n. 45mm. läppä tilalle. Sitten on 45mm. Brosol asennusvalmiina ja edullisesti. Quote Link to comment
Guest Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 kai kurkulle pitaa viela tehda jotain? Jaa kovin pieneksi vakiokurkku Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted December 29, 2007 Share Posted December 29, 2007 Kyllä. Ne muutostyöt kuuluvat pakollisiin säätötöihin, mitä suurempi koneen tilavuus ja käytettävä kierrosluku niin sitä suuremmat kurkut. Jos käytettävä kierrosluku liikkuu 800-3500 välillä riittää hyvinkin std. 30mm. kurkku. Kilpakäyttöön tarkoitetut moottorit ovat eri asia, mutta niissäkään ei ole ollut tarvetta mennä yli 34mm. Lisäksi imusarjat vaikuttavat myös kaasuttimen säätöihin. Uudet JM säännöt vapauttavat ilmaVW:n rakentamista, T1 lohkoon voi rakentaa niin suuritilavuuksisen koneen kuin on mahdollista. Sen jälkeen kaasuttimet menevät mietintään, mutta esim. 40mm. Brosolit virtaavat virtauspenkissä mitattuna yhteensä lähes 200 hp. joka riittää esim. JM käytössä ja silloin koneeseen saa keskialue ja lähtökierros voimaakin paremmin. Quote Link to comment
Guest Toni I Posted December 29, 2007 Share Posted December 29, 2007 Tätäkö sarjaa/kaasaria ei saa suomesta mistään liikkeestä? http://www.empius.com/2006_catalog/empi2006_pg79.html http://www.empius.com/2006_catalog/empi2006_pg80.html Ymmärsinkö oikein Juhan jutuista että 40mm pärjää yli 2L katukoneissakin(<-200hp)? Olen joskus lisäksi kuullut huhun jostain big bore 48mm yksikurkkuisesta. Vai onko noi jotain essonbaari legendoja tai siis nykyään ABC/SSO-baari legendoja ;-P? Quote Link to comment
mite^ Posted December 29, 2007 Share Posted December 29, 2007 Uudet JM säännöt vapauttavat ilmaVW:n rakentamista, T1 lohkoon voi rakentaa niin suuritilavuuksisen koneen kuin on mahdollista.Sen jälkeen kaasuttimet menevät mietintään, mutta esim. 40mm. Brosolit virtaavat virtauspenkissä mitattuna yhteensä lähes 200 hp. joka riittää esim. JM käytössä ja silloin koneeseen saa keskialue ja lähtökierros voimaakin paremmin. Ja eikös kuplaan nyt nykysäännöllä saa laittaan nurkkiin 50mm yksikurkkuiset tai yhden 50mm kaksikurkkuisenkaasuttimen :) Oishan se nakata kuplaan 2.8l 50mm nurkilla. Mutta kenellä varaa laittaa? Tää tais olla joku 40mm, tiivisteitä ei nopeasti saanut muuta kuin keiteleestä. http://www.mms-racing.fi/images/189.jpg Ja tuohan on Solex brosol kadron ot. mitenkä kuvan saa tähän pienennettyä? Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted December 29, 2007 Share Posted December 29, 2007 Toni : kyllä mainitsemiasi kaasaripaketteja saa jos niitä joku tarvitsee, olen myynyt vain mekaanisella ryypyllä olevia "irtokaasuttimia", joita löytyy heti toimitukseen. Kaasuttimien tarve määräytyy käytettävien kierroslukujen mukaan, jos ne ovat 800-4000 ei ole mitään tarvetta laittaa läpältään 40mm. suurempia. Jos k.luvut ovat 800-8000 ( keskimääräinen jatkuvasti yli 6000 ) sitten täytyy miettiä uudelleen jos moottorin tilavuus on yli 2 litraa. JM säännöissä VW:n osalta on vain rajoitus : 1 kpl. tuplakurkuilla max.50mm. läppä - tai tuplat yksikurkkuisena max.50mm. läppä. Lisäselvityksenä : kurkkujen kautta täytyy mennä ilman ja bensa sekoitusta. Kaasuttimien koolla ei ole rajoitusta, esim. 62mm. Terminaattoreita voisi käyttää toinen kurkku käytöstä poistettuna = "edullista". Quote Link to comment
Guest Raggare Posted December 29, 2007 Share Posted December 29, 2007 http://lowbugget.com/Kadron_carb_page.html Quote Link to comment
mite^ Posted December 29, 2007 Share Posted December 29, 2007 Vähän ot. Mutta on tää vw harrastus ihan, näihin vehkeisiin saa mitä vaan jos pätäkkää löytyy toisin kuten esim. jatkeisiin :) Juha minkälainen kaasari pitäis olla jos tekasee 76mm iskulla ja 90.5mm tai 92mm mukeilla olevan jm koneen? Quote Link to comment
Ketsa Posted December 29, 2007 Share Posted December 29, 2007 Koneen ulkonäkön takia lähinnä haen noita ykskurkkusia ;-) Onko suunnitelmissa 100 pisteen ähtäröinti, vai miksi moottorin pitää näyttää roskapönttöluokan voimanlähteeltä? Quote Link to comment
Guest Toni I Posted December 29, 2007 Share Posted December 29, 2007 Koneen ulkonäkön takia lähinnä haen noita ykskurkkusia ;-) Onko suunnitelmissa 100 pisteen ähtäröinti, vai miksi moottorin pitää näyttää roskapönttöluokan voimanlähteeltä? Jotain siihen suuntaan.....Koneen tulisi näyttää pienemmältä ja vaatimattomalta mitä todellisuudessa on. Siihen näkymään ei oikein 48 idat sovi ;-D Quote Link to comment
Ketsa Posted December 29, 2007 Share Posted December 29, 2007 Tee ruiskukone jossa on kaasuläppänä keskipystylortto kromisella ilmanputsarilla :-) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.