Volkkariukko Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 Doppelin pohja(osittain) maalattu 2komponentti maalia. Minkälaista alustamassa kannattaisi "vetää" päälle? Temadur on vedetty pohjaan. Quote Link to comment
Racing Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 Jos tarkoitus talvella ajaa niin peräöljyn+Tervan ja kotelonsuojan sekoitusta,terva pitää tavaran kiinni pellissä ja öljy hoitaa paikkoja,myös pintaruosteiset paikat suojaa. Kesäautoon ei välttämättä kannata jos "näyttelypeliä" tekee,mutta käyttöpelissä toimii. Ja itse koteloihin taas pelkkää kotelosuojaa. Quote Link to comment
Volkkariukko Posted January 31, 2008 Author Share Posted January 31, 2008 Talvella ei ole tarkoitus ajaa,onhan ne kaikki "lämpöputket" jo viety sulattamoon=) Sitä Temadur on " vedetty" neljä kerta+kaksi kerta pohjamaali. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 jos oot pohjat puhaltannu, vetänny teollisuuspohjamaalit ja temadurin, et tartte ikinä kesäajossa mitään sinne pohjaan. Koteloihin öljyä, ei vahaa. Öljy valuu saumoihin yms paremmin kuin vaha, joka jää pinnalle, ja vanhoihin pullottaviin saumoihin jää helposti kosteuspesäkkeet. Jos pohjat on tehty inertalla, niin öljy ei tule läpi siitä, muista pohjamaaleista en mee takuuseen. Motoristit maalaa hitsatut ja modatut bensatankit ja öljytankit sisältä inertalla, kun se kuivuttuaan pitää bensaa ja öljyä, uskokaa tai älkää. Maalasin hiljattain yhden huokoisen tankin kans molemmin puolin puhalluksen jälkeen inertalla, nyt siellä on ollu 2 viikkoa bensaa, vielä ei tihku... Quote Link to comment
Volkkariukko Posted January 31, 2008 Author Share Posted January 31, 2008 Pohjat tehty inertalla(pohjamaali). Minkälaista öljyä? Koteloöljy? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 no vaikka sekin. Pellavapohjaisia o ite vedelty... Quote Link to comment
Guest Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Koteloöljy? itse olen laittanut teräketjuöljyä ja sen verran kotelosuojaa(hieman alle 50%) ettei teräketjuöljy haise,se kun haisee suurinpiirtein kissankuselle... ryömii tosi hyvin koteloissa ja ei jää mahdollisen ruosteen päälle niinkun pelkkä kotelosuoja-aine tekee.koteloihin kuitenkin lähes poikkeuksetta jää johonkin ruostetta,ainakin saumoihin Quote Link to comment
Guest veewee Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Motoristit maalaa hitsatut ja modatut bensatankit ja öljytankit sisältä inertalla, kun se kuivuttuaan pitää bensaa ja öljyä, uskokaa tai älkää. Meikäläisen tuntemat motoristit on onneksi sen verran taitavia peltiseppiä, että bensa pysyy sisällä ilman inertaakin... Quote Link to comment
Racing Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Koteloöljy? itse olen laittanut teräketjuöljyä ja sen verran kotelosuojaa(hieman alle 50%) ettei teräketjuöljy haise,se kun haisee suurinpiirtein kissankuselle... ryömii tosi hyvin koteloissa ja ei jää mahdollisen ruosteen päälle niinkun pelkkä kotelosuoja-aine tekee.koteloihin kuitenkin lähes poikkeuksetta jää johonkin ruostetta,ainakin saumoihin Eikö se nyt kuitenkin ole hyväksi ett se ohut tunkeutuva öljy jää siihen pintaruosteen päälle ja imeytyy siihen. Parempi niin kuin paljaana se ruoste siellä kotelossa. Quote Link to comment
mikan Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 Motoristit maalaa hitsatut ja modatut bensatankit ja öljytankit sisältä inertalla, kun se kuivuttuaan pitää bensaa ja öljyä, uskokaa tai älkää. Meikäläisen tuntemat motoristit on onneksi sen verran taitavia peltiseppiä, että bensa pysyy sisällä ilman inertaakin... Ajatus varmaan onkin, että tankki ei ruostu sisältä. t. Mika Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 eee vaan tukkii ne pienet huokoset joista bensa tuhkuis muuten läpi... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.