Jump to content

Doppelin pohja(alustamassa)


Recommended Posts

Jos tarkoitus talvella ajaa niin peräöljyn+Tervan ja kotelonsuojan sekoitusta,terva pitää tavaran kiinni pellissä ja öljy hoitaa paikkoja,myös pintaruosteiset paikat suojaa. Kesäautoon ei välttämättä kannata jos "näyttelypeliä" tekee,mutta käyttöpelissä toimii. Ja itse koteloihin taas pelkkää kotelosuojaa.

Link to comment
Guest Toheltaja

jos oot pohjat puhaltannu, vetänny teollisuuspohjamaalit ja temadurin, et tartte ikinä kesäajossa mitään sinne pohjaan. Koteloihin öljyä, ei vahaa. Öljy valuu saumoihin yms paremmin kuin vaha, joka jää pinnalle, ja vanhoihin pullottaviin saumoihin jää helposti kosteuspesäkkeet. Jos pohjat on tehty inertalla, niin öljy ei tule läpi siitä, muista pohjamaaleista en mee takuuseen. Motoristit maalaa hitsatut ja modatut bensatankit ja öljytankit sisältä inertalla, kun se kuivuttuaan pitää bensaa ja öljyä, uskokaa tai älkää. Maalasin hiljattain yhden huokoisen tankin kans molemmin puolin puhalluksen jälkeen inertalla, nyt siellä on ollu 2 viikkoa bensaa, vielä ei tihku...

Link to comment
  • 2 weeks later...

Koteloöljy?

 

itse olen laittanut teräketjuöljyä ja sen verran kotelosuojaa(hieman alle 50%) ettei teräketjuöljy haise,se kun haisee suurinpiirtein kissankuselle...

ryömii tosi hyvin koteloissa ja ei jää mahdollisen ruosteen päälle niinkun pelkkä kotelosuoja-aine tekee.koteloihin kuitenkin lähes poikkeuksetta jää johonkin ruostetta,ainakin saumoihin

Link to comment
Motoristit maalaa hitsatut ja modatut bensatankit ja öljytankit sisältä inertalla, kun se kuivuttuaan pitää bensaa ja öljyä, uskokaa tai älkää.

 

Meikäläisen tuntemat motoristit on onneksi sen verran taitavia peltiseppiä, että bensa pysyy sisällä ilman inertaakin...

Link to comment

Koteloöljy?

 

itse olen laittanut teräketjuöljyä ja sen verran kotelosuojaa(hieman alle 50%) ettei teräketjuöljy haise,se kun haisee suurinpiirtein kissankuselle...

ryömii tosi hyvin koteloissa ja ei jää mahdollisen ruosteen päälle niinkun pelkkä kotelosuoja-aine tekee.koteloihin kuitenkin lähes poikkeuksetta jää johonkin ruostetta,ainakin saumoihin

 

Eikö se nyt kuitenkin ole hyväksi ett se ohut tunkeutuva öljy jää siihen pintaruosteen päälle ja imeytyy siihen. Parempi niin kuin paljaana se ruoste siellä kotelossa.

Link to comment
Motoristit maalaa hitsatut ja modatut bensatankit ja öljytankit sisältä inertalla, kun se kuivuttuaan pitää bensaa ja öljyä, uskokaa tai älkää.

 

Meikäläisen tuntemat motoristit on onneksi sen verran taitavia peltiseppiä, että bensa pysyy sisällä ilman inertaakin...

 

Ajatus varmaan onkin, että tankki ei ruostu sisältä.

 

t. Mika

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...