Guest dj_ville Posted March 19, 2008 Share Posted March 19, 2008 onkohan jollakin tiedossa 1.7 typ4 koneen räjäytyskuvia jossain nettisivuilla??? aattelin kokeilla laittaa kuplaan... mitenkähän paljon muutoksia pitää tehä??? Quote Link to comment
bill Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 http://www.tunacan.net/t4/tech/ Quote Link to comment
Guest Jari Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 Pientä sovitusta joka puolelta vaatii eli isoimmat varmaan ovat jäähdytyksen muuttaminen ja pakoputkiston teko soveltuvaksi. Itsellä on just z - tyypin nelonen kuplaan sovitettuna. Boonuksena saa koneen tuettua suht hienosti käyttäen niitä takakannake kumeja joita moisessa on käytetty. Eikun väli tankoa kehiin ja kiinnitys puskurin kiinnitys kohtaan kierre tangoilla. Myös leimaus onnistui ilman erillisiä lisälupia ja selvityksiä eli normaalilla muutoskatsastuksella. Eteen vaihdoin levyjarrut ja keulalle kanava puhaltimen sisälle raitista ilmaa puhaltamaan niin ei ollut katsarilla mitään isompaa sanottavaa. Mut kannattanee ensin käydä konttorilla kyselemässä ja varmistaa et mitä pitää tehdä. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 Myös leimaus onnistui ilman erillisiä lisälupia ja selvityksiä eli normaalilla muutoskatsastuksella. Ei pitäs onnistua. Tossa kun on vakiona 68 hepoa. Miulla on luvanvaraisena just z-lohkonen kone ruiskulla ja peltisarjalla. Piti dynolappu näyttää todisteeksi siitä, ettei muutokset oo tuonu lisää tehoa. Quote Link to comment
Guest Jari Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 Onnistuu kun käytetään vertailu mallina 58,5 heppasta kuplaa jota on tehty brasiliassa eli siitä saa sen laskennallisen tehokaton 70,2 hepaa. Mulla ei tarvinnut esitellä teholappuja eikä muutakaan ihmeetä vipstaakia tarvinnut tehdä. Kävin ensin kirjallisuuden kanssa konttorilla juttelemassa ihmisen kanssa joka hyväksyy muutoksen ja selvitin tarkaan et mitä muutoksia haluu niin ei sit ollut mitään sanottavaa varsinaisessa leimaamisessa... joskaan ei tainut ihan sytkät olla mulla hollillaan kun käytin konttorilla... Eli historian kirjoja selaamaan ja kirjallisuutta mukaan ekan kerran kun konttorilla käy. Nyt on mulla maininta otteessa et autoon on vaihettu transportterin z- tyypinkone Quote Link to comment
Ketsa Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 Olisiko Jari sulla laittaa digikuvana tai skannauksena näkyville jotain dokumenttia tuosta brasilian 58,5hp kuplasta? Quote Link to comment
Guest Jari Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 Ei oo nyt kaverilta kävin lainaan kirjan jossa oli moisesta tosi pieni juttu. The Beetle muistaakseni yksinkertaisuudessaan... eli siinä oli moinen otettu kans esille... joskaan ei ollut bensiini käyttöinen vaan puupohjaisella alkoholilla toimiva ja lisäks näytti olleen katti versio.... mut kävi konttorilla niin mikä ettei eikä todellakaan tarvinnut kattia virittää... siinä oli swingi akseli eli kävi siitäkin syystä mulle vertailumalliksi jos ois ollut irs niin ois kelvannut kuulemma myös super beetle mut kun ei niin ei... voi toki olla katsareissa eroja mut ainakaan itsellä ei ollut mitään ongelmaa... kävin kylläkin 3.kertaa konttorilla kysymässä ennen kuin leimaan vein. Quote Link to comment
vwagen Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 Tuo Transporterin Z tyypin konekin kertoo jotain siitä millä tarkkuudella asiaan on konttorilla perehdytty. Quote Link to comment
Guest Jari Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 Well... mulla oli tosta z.tyypin koneesta laput mukana jossa ilmoitettu teho uutena (68hP)... Tosin netistä tulostettuna... ja sanoin et on transportterin /caravellen kone eli ihan se on se ja sama onko siinä kumpi mainittu kunhan hepat täsmää.. ja koneesta löytyy oikealla alkava numero ja koneen koko on se 1.68 litraa ja ei ollut muutenkaan mitään isompaa kun ei ihan kaikkia prosenttejakaan merkanneet prosenteiks tuli 15%... edelleen se voi olla ihan toisenlainen jollain toisella katsarilla ja konttorilla eli siksi sanoinkin et kannattaa ensin selvittää et mitä sanovat ja ruveta sit vasta tekemään.. Quote Link to comment
-AP- Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 Mikä on tuo brassi Kupla? Onko myyty todistetusti Euroopassa tai USA:ssa eli voidaanko käyttää vertailuautona? Quote Link to comment
Guest Jari Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 Ei ole myyty euroopassa ainakaan, en tiedä onko jenkeissä myyty. Ainakaan toi katsari ei vaatinut tiettyä maata missä ois myyty eli liekkö tehnyt virheen??? Oli kyllä just kyseisestä aiheesta ollut koulutuksessa eli oisko muuttunut noi säännökset löysemmiksi??? Alustavasti kun kyselin sillon sanoi et ei oo merkitystä missä tehty kunhan on tehtaan malli... mut kannattanee ensin joka tapauksessa kysyä katsarilta joka hyväksyy muutoksen ja etsiä historiikistä kyseinen versio. Quote Link to comment
-AP- Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 eli liekkö tehnyt virheen??? Oli kyllä just kyseisestä aiheesta ollut koulutuksessa eli oisko muuttunut noi säännökset löysemmiksi??? Kyllä. Ei. Quote Link to comment
Guest komppa Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 Ja taas yksi "laiton" moottoriasennus menee katsastuksesta läpi... Onneksi olkoon! Mutta kuinka mones tapaus tää oli vaikka 5-10 vuoden aikana, eli älkää mussuttako, vaan ottakaa opiksi! Katsastusasemalle mars ja kysymään. Sopimalla ja keskustelemalla ne luvat aukeaa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.