Guest MikkoV Posted April 1, 2008 Share Posted April 1, 2008 Oon harkinnut yhdestä harrastepirssistä luopumista, mitähän tuollaisesta voi saada jos hyvä tuuri käy. -64 mallin 1200 Standard, palttiarallaa museokunnossa. Ruosteeton, sisältä käytännössä virheetön, teknisesti kaik. ok, maalipinta on 20v. vanha ja luonnollisesti kulunut mutta menisi läpi museotarkistuksesta, kaikin puolin ihan OK. Tai totta sitä nyt yhden kuplan muuten hinnoittaa mutta mitä tuo stanumalli vaikuttaa asiaan, harvinainenhan tuo on mutta onko arvokkaampi? Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted April 1, 2008 Share Posted April 1, 2008 Nykyääänhän joka toinen myytävä auto on mallia "heittämällä museokilpiin". Joten jos se ei ole museokilvissä, niin tuolla lauseella ei ole kovin paljoa arvoa. Mutta vertaile mitä muilla on myynnissä, tarkastele toteutuneita kauppoja ja niissä olleita pyyntihintoja. Eikä pidä unohtaa että huutokauppa kyllä kertoo minkä verran ihmiset on jostain valmiita maksamaan, jos ei itse tavaran arvoa tiedä. Quote Link to comment
Guest MikkoV Posted April 1, 2008 Share Posted April 1, 2008 No okei, ehkä kysymys oli huonosti muotoiltu. M-rek tuonkuntoinen / ikäinen kupla 3-4kE, sen nyt tietää aika äkkiä katsellen, museokilvet tuohon voi kyllä hakea ja saatan sen vielä nyt tehdäkin, olsipa sitten itsekin kerrankin pussihousuillut. Mutta stanumalleja ei ole juurikaan myynnissä enkä itse ole niinsanotusti volkkariharrastaja vaikka sellainenkin nyt on harrasteautona ollutkin. Basic pointti oli että mitä tuo karvalakkimallius mahtaa loppupeleissä vaikuttaa asiaan, yksi oli ollut nettiautossa myynnissä ja sen perusteella ei pitkälle perusteta... Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted April 1, 2008 Share Posted April 1, 2008 Jos innostusta riittää, niin ehkä se museoleima kannattaa hakea. Kyllä sillä on (varsinkin?) stanussa merkitystä. Eipähän tarvi selitellä että ei ole mikään callook viritys. Muut varmaan tietää paremmin sanoa mikä on koko auton laita, mutta esim -64 ratti versus stanun -64 ratti irrallaan ostettuna on selvästi eri hintaset. Quote Link to comment
mikan Posted April 1, 2008 Share Posted April 1, 2008 Tuomon kanssa vahvasti samaa mieltä. Jos auto on mr-kuntoinen tai hyvin pienellä vaivalla mr-kuntoon tehtävissä, niin se kannattaa tehdä. On aivan eri myydä museorekisteröityä kuin "vähällä vaivalla" museorekisteröitävää. Itse en nimittäin ymmärrä ollenkaan, että autoja mainostetaan mr-kuntoisina, mutta sitten myyjä ei kuitenkaan ole tarkastuttanut autoaan. Mitä taas tulee stanun lisäarvoon, niin en usko että sillä on juurikaan merkitystä. t. Mika Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.