Jump to content

Bensalämmittimen asennuskuvia.


Recommended Posts

Jaa -a otas nyt sitten selkoa mallista....

 

No tunnistelaatas lukee ¨

jotain tietoja

 

Heizleistung -kcal / h 1750

Volt 12

Benzin

Prufzeichen S015

Gerät nr 8516

Werk nr. 10773

 

Lisäks pikkukyltti jossa jotain säi nr 200 B2

 

Mä EN ole noiden kanssa ennen leikkinyt kerta se ensimmäinenkin D:;

Mutta vakaasti lauantaina olis tarkotus kytkeä sit talvifläkään kiinni.

Ilman ajattelin laittaa kaiken meneen tuulilasin suuttimille koska auto lämpenee kyllä takajalkatilaan tulevalla ilmalla ja kun on raskas kaasujalka...

Link to comment

Itsellänikin asennus kesken. Mitenkäs muut on laittanut tuon puhallusilman menemään, ikkunoille pelkästään, vai? En tehnyt kummallekaan imuilmalle reikää, toivottavasti toimii.

Link to comment

Prkle!!! ei bensapumppu pelitä kunnolla,paljoko tuolla pitää olla kärkiväli???? vähän se naputtelee välillä kun kärkiä liikuttaa,pitänee viilata kärjet kun on aika heikos hapes. voiko sinne muuten laittaa normaali sähköpumpun tilalle jos tuota ei saa toimimaan? Puhallin toimii kyllä ja se tulppa kuumenee.

En ole vielä edes laittanut autoon kiinni vaan testasin tallin lattialla bensakannun ja akun kanssa.

Link to comment
Prkle!!! ei bensapumppu pelitä kunnolla,paljoko tuolla pitää olla kärkiväli???? vähän se naputtelee välillä kun kärkiä liikuttaa,pitänee viilata kärjet kun on aika heikos hapes. voiko sinne muuten laittaa normaali sähköpumpun tilalle jos tuota ei saa toimimaan? Puhallin toimii kyllä ja se tulppa kuumenee.

En ole vielä edes laittanut autoon kiinni vaan testasin tallin lattialla bensakannun ja akun kanssa.

 

 

Voitele mekanismi kevyesti ohuella öljyllä kauttaaltaan, esim. CRC. Putsaa kärkien kontaktipinta jollain 400 vesihiomapaperilla.

 

Pumpun ei kuulukaan pumpata koko aikaa, vaan se ensin tikuttaa letkuun paineen, ja pysähtyy automaattisesti kun painetta on tarpeeksi. Paineentasaaja säätää sitten suuttimelle menevän paineen vielä sopivaksi. Kun letkussa piane laskee, pumppu tajuaa automaattisesti täräyttää taas yhden "sykäyksen".

 

Muuta pumppua ei oikein voi käyttää, pitäisi tietää paljonko terve orggis pumppu antaa painetta, ja säätää muun sähköpumpun paine ylimääräisellä paineensäätimellä sopivaksi. Muuten menee varmaan skaala yli sen eberin oman säätimen.

 

 

Jan

Link to comment
Eberin pumppu ei ole painepumppu vaan sellainen joka antaa tietyn määrän tietyssä ajassa eli litraa/tunti muunlaisen pumpun käyttö tietää ongelmia

 

 

MMMmmjhoo, siis yhdessä paineensäätimen kanssa se on määrämittari, ei siirtopumppu. Yksinään se on ihan tavallinen pumppu joka pumppaa niin kauan kun on letkussa vajaa paine. Pumpun rakenteellinen tuottopaine kun on saavutettu, pumppu pysähtyy. Samanlaisia rakenteeltaan on useimmat sähköiset bensapumput mitä kaasareille on tarvikkeena saatavilla. On myös jatkuvasti pyöriviä pumppuja mutta ei niistä sen enempää. Eberin pumppu siis ei välitä sinällään määrästä vaan tuijottaa vain painetta. Säädin hoitelee loput. Se ei voi säätää syötettyä määrää tasaisesti oikein, ellei paine sen takana ole jokseenkin vakio.

 

Näiden kombinaatio sitten syöttää polttokammioon oikean *määrän* bensaa, sen määrän voi tarkistaa manuaalista. Suutin irti polttimesta ja virrat päälle, ja ohjataan bensasuihku mittalasiin, katotaan kuinka paljon tietyssä ajassa tulee nestettä, sitten jaetaan sopivasti tulos että saadaan vertauskelpoinen mitta-arvo ohjearvon kanssa. Mitä lie olis ollu, jotain millilitroja minuutissa. Montaa minuuttia ei systeemi pumppaa, kun se tunnistaa ettei liekki syttynyt, ja sammuttaa itse itsensä. No, useimmat ainakin.

 

Jan

Link to comment

Kiitti nyt selkisi jo hieman! Jesh jo toimii! Mulla on entiseltä omistajalta johdot jo laitettu,toisesta katkasijasta lähtee puhaltimelle ja toisessa siihen johonkin sytytyssolenoidiin?? joka naksuu kun katkaisijaa räpyttelee eli ja jommasta kummasta näistä sitten menee pumpulle myös piuhat. Mutta kun puhallin pyöriin ja napsaan tuosta katkaisijasta niin naksahtaa ja hetken päästä alkaa tohajamaan -> tulee lämmintä,mutta hetken päästä taas sammuu liekki???? ja tulee haaleeta ja sammuu palaminen kokonaan kun taas hetken on ja tekee saman homman niin toimii?? Mikäs täs vielä vois olla? Nyt lähden asenteleen autoon toivottavasti ei koko romu pala....D:

Link to comment

Asennettu on,ja toimii ihan ok,viatkin hävisivät kokonaan enään bensaletku kiinni ja pakoputkeen pieni pää sisälokariin niin valmis.

Vieläkin kaipaisin kuvia nokkapeltien alta mitenkä muut on laittanut letkut / mihinkä lämmitin on asennettu etutavaratilassa,itse asensin sen kuskinpuolelle sivuun pitkittäin ja pakoputki menee puhkotusta pellistä läpi sisälokariin,letkut vedin kuskinpuolen molempiin suulakkeisiin tuulilasille nurkkaan ja siihen keskemmälle ja apukuskin puolelle keskimmäiseen,(69 1300),puhaltaa aika heikosti lasille mutta kyllä lasi luulisi puhtaana pysyvän,itse auto pysyy kyllä lämpimänä omilla lämmönvaihtimillakin. Mielessä kävi myös että jos vetäis takajalkatilasta lämmönvaihtimilta suorat putket kojelaudan alta pellistä läpi ja tuulilasin suulakkeisiin ja pistäis bensiksen puhaltamaan vain sisätilaan,kun kynnyskotelot on lahot ja niissä ei todellakaan enää ilma kierrä...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...