Racing Posted November 2, 2004 Share Posted November 2, 2004 Tallin lattialla odottaa asennusta laatikossa Eberspächerin bensalämmitin 12V jostain 70 luvulta ja kaipaisin kuvia mitenkä tuo on järkevä tunkea kuplan etupellin alle ja kuinka letkut laittaa? Viikonloppuna pitäs jo saada kii täälä on kylmä! Quote Link to comment
Guest Posted November 2, 2004 Share Posted November 2, 2004 Mikähän malli mahtaa olla? http://www.conservatory.com/vw/manuals_nyx/ Mulla on lisäksi aika monta, ja runsaanlaisesti kokemusta noista. (Edit: Tänään sain juniksen bensalämppärin asennuksen valmiiksi.. jesh! BN4) Jan Quote Link to comment
Racing Posted November 2, 2004 Author Share Posted November 2, 2004 Jaa -a otas nyt sitten selkoa mallista.... No tunnistelaatas lukee ¨ jotain tietoja Heizleistung -kcal / h 1750 Volt 12 Benzin Prufzeichen S015 Gerät nr 8516 Werk nr. 10773 Lisäks pikkukyltti jossa jotain säi nr 200 B2 Mä EN ole noiden kanssa ennen leikkinyt kerta se ensimmäinenkin D:; Mutta vakaasti lauantaina olis tarkotus kytkeä sit talvifläkään kiinni. Ilman ajattelin laittaa kaiken meneen tuulilasin suuttimille koska auto lämpenee kyllä takajalkatilaan tulevalla ilmalla ja kun on raskas kaasujalka... Quote Link to comment
Guest Posted November 3, 2004 Share Posted November 3, 2004 nojoo, tuo taitaa sitten olla B2 malli. Voin jeesata asennuksen kanssa, ja katon onko mulla tohon manuska. (jos onkin niin on kotona, nyt olen duunissa) Jan Quote Link to comment
Guest Posted November 3, 2004 Share Posted November 3, 2004 Katos tältä sivulta noi B2 -linkit: http://www.type2.com/library/heating.htm Edit: Lisää linkkejä http://w1.111.telia.com/~u11107929/html/heating.htm Jan Quote Link to comment
Racing Posted November 3, 2004 Author Share Posted November 3, 2004 Ok,kiitti. Katsotaan viikonloppuna lisää. Quote Link to comment
Guest zrx Posted November 3, 2004 Share Posted November 3, 2004 Itsellänikin asennus kesken. Mitenkäs muut on laittanut tuon puhallusilman menemään, ikkunoille pelkästään, vai? En tehnyt kummallekaan imuilmalle reikää, toivottavasti toimii. Quote Link to comment
Racing Posted November 7, 2004 Author Share Posted November 7, 2004 Prkle!!! ei bensapumppu pelitä kunnolla,paljoko tuolla pitää olla kärkiväli???? vähän se naputtelee välillä kun kärkiä liikuttaa,pitänee viilata kärjet kun on aika heikos hapes. voiko sinne muuten laittaa normaali sähköpumpun tilalle jos tuota ei saa toimimaan? Puhallin toimii kyllä ja se tulppa kuumenee. En ole vielä edes laittanut autoon kiinni vaan testasin tallin lattialla bensakannun ja akun kanssa. Quote Link to comment
Guest Posted November 7, 2004 Share Posted November 7, 2004 Prkle!!! ei bensapumppu pelitä kunnolla,paljoko tuolla pitää olla kärkiväli???? vähän se naputtelee välillä kun kärkiä liikuttaa,pitänee viilata kärjet kun on aika heikos hapes. voiko sinne muuten laittaa normaali sähköpumpun tilalle jos tuota ei saa toimimaan? Puhallin toimii kyllä ja se tulppa kuumenee.En ole vielä edes laittanut autoon kiinni vaan testasin tallin lattialla bensakannun ja akun kanssa. Voitele mekanismi kevyesti ohuella öljyllä kauttaaltaan, esim. CRC. Putsaa kärkien kontaktipinta jollain 400 vesihiomapaperilla. Pumpun ei kuulukaan pumpata koko aikaa, vaan se ensin tikuttaa letkuun paineen, ja pysähtyy automaattisesti kun painetta on tarpeeksi. Paineentasaaja säätää sitten suuttimelle menevän paineen vielä sopivaksi. Kun letkussa piane laskee, pumppu tajuaa automaattisesti täräyttää taas yhden "sykäyksen". Muuta pumppua ei oikein voi käyttää, pitäisi tietää paljonko terve orggis pumppu antaa painetta, ja säätää muun sähköpumpun paine ylimääräisellä paineensäätimellä sopivaksi. Muuten menee varmaan skaala yli sen eberin oman säätimen. Jan Quote Link to comment
Marko Posted November 7, 2004 Share Posted November 7, 2004 Eberin pumppu ei ole painepumppu vaan sellainen joka antaa tietyn määrän tietyssä ajassa eli litraa/tunti muunlaisen pumpun käyttö tietää ongelmia Quote Link to comment
Guest Posted November 7, 2004 Share Posted November 7, 2004 Eberin pumppu ei ole painepumppu vaan sellainen joka antaa tietyn määrän tietyssä ajassa eli litraa/tunti muunlaisen pumpun käyttö tietää ongelmia MMMmmjhoo, siis yhdessä paineensäätimen kanssa se on määrämittari, ei siirtopumppu. Yksinään se on ihan tavallinen pumppu joka pumppaa niin kauan kun on letkussa vajaa paine. Pumpun rakenteellinen tuottopaine kun on saavutettu, pumppu pysähtyy. Samanlaisia rakenteeltaan on useimmat sähköiset bensapumput mitä kaasareille on tarvikkeena saatavilla. On myös jatkuvasti pyöriviä pumppuja mutta ei niistä sen enempää. Eberin pumppu siis ei välitä sinällään määrästä vaan tuijottaa vain painetta. Säädin hoitelee loput. Se ei voi säätää syötettyä määrää tasaisesti oikein, ellei paine sen takana ole jokseenkin vakio. Näiden kombinaatio sitten syöttää polttokammioon oikean *määrän* bensaa, sen määrän voi tarkistaa manuaalista. Suutin irti polttimesta ja virrat päälle, ja ohjataan bensasuihku mittalasiin, katotaan kuinka paljon tietyssä ajassa tulee nestettä, sitten jaetaan sopivasti tulos että saadaan vertauskelpoinen mitta-arvo ohjearvon kanssa. Mitä lie olis ollu, jotain millilitroja minuutissa. Montaa minuuttia ei systeemi pumppaa, kun se tunnistaa ettei liekki syttynyt, ja sammuttaa itse itsensä. No, useimmat ainakin. Jan Quote Link to comment
Racing Posted November 7, 2004 Author Share Posted November 7, 2004 Kiitti nyt selkisi jo hieman! Jesh jo toimii! Mulla on entiseltä omistajalta johdot jo laitettu,toisesta katkasijasta lähtee puhaltimelle ja toisessa siihen johonkin sytytyssolenoidiin?? joka naksuu kun katkaisijaa räpyttelee eli ja jommasta kummasta näistä sitten menee pumpulle myös piuhat. Mutta kun puhallin pyöriin ja napsaan tuosta katkaisijasta niin naksahtaa ja hetken päästä alkaa tohajamaan -> tulee lämmintä,mutta hetken päästä taas sammuu liekki???? ja tulee haaleeta ja sammuu palaminen kokonaan kun taas hetken on ja tekee saman homman niin toimii?? Mikäs täs vielä vois olla? Nyt lähden asenteleen autoon toivottavasti ei koko romu pala....D: Quote Link to comment
Racing Posted November 7, 2004 Author Share Posted November 7, 2004 Asennettu on,ja toimii ihan ok,viatkin hävisivät kokonaan enään bensaletku kiinni ja pakoputkeen pieni pää sisälokariin niin valmis. Vieläkin kaipaisin kuvia nokkapeltien alta mitenkä muut on laittanut letkut / mihinkä lämmitin on asennettu etutavaratilassa,itse asensin sen kuskinpuolelle sivuun pitkittäin ja pakoputki menee puhkotusta pellistä läpi sisälokariin,letkut vedin kuskinpuolen molempiin suulakkeisiin tuulilasille nurkkaan ja siihen keskemmälle ja apukuskin puolelle keskimmäiseen,(69 1300),puhaltaa aika heikosti lasille mutta kyllä lasi luulisi puhtaana pysyvän,itse auto pysyy kyllä lämpimänä omilla lämmönvaihtimillakin. Mielessä kävi myös että jos vetäis takajalkatilasta lämmönvaihtimilta suorat putket kojelaudan alta pellistä läpi ja tuulilasin suulakkeisiin ja pistäis bensiksen puhaltamaan vain sisätilaan,kun kynnyskotelot on lahot ja niissä ei todellakaan enää ilma kierrä... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.