Guest Posted April 27, 2008 Share Posted April 27, 2008 Kyseessä on 1302 vuodelta 71 ja olis tarkotus saada kone irti. Missä noi pultit sijaitsee ja mitä kaikkea muuta pitää irrottaa? Ja pitääkö sinne laittaa jotain tukia alle ettei esim. vaihteisto tipahda tms? Ekaa kertaa konetta pois ottamassa. Quote Link to comment
hanski. Posted April 27, 2008 Share Posted April 27, 2008 Kyseessä on 1302 vuodelta 71 ja olis tarkotus saada kone irti. Missä noi pultit sijaitsee ja mitä kaikkea muuta pitää irrottaa? Ja pitääkö sinne laittaa jotain tukia alle ettei esim. vaihteisto tipahda tms? Ekaa kertaa konetta pois ottamassa. kone on 4:llä pultilla kiinni (17mm avain sopii kaikkiin) 2 mutteria on vaihdelaatikon alareunoissa (lohkosta tulee pinnapultit, joka menee vaihdelaatikosta läpi..) ylemmät: toinen on kytkin vivun lähellä, pitää ryömiä auton alle tuon takia, hiukan piilossa ja kolossa mutta sieltä se löytyy... ja toinen löytyy hanttarin puolelta, puhallinkopan takaa... laatikko ei tipahda... saa kysyä lisää Quote Link to comment
mite^ Posted April 27, 2008 Share Posted April 27, 2008 Eiköhän ne kaikki koneet mahda olla kiinni laatikossa 4:llä 17mm kannalla. Yläpäässä pultit ja alpuolella on pinnapultit eli mutteri irtoo. Ite en oo koskaan siviiliautosta konetta ottanu pois. Kaasu vaijeri, letkut ja ja jotkin sähköjohdot pitänevät irroittaa. Laatikko ei tuu koneen mukana irti. Joku korjaus opas tai kaveri ketä irroittanut moottorin ois hyvä olla jeesaamassa, ekan kerran jälkeen sen tekee yksinkin jo :) Quote Link to comment
mite^ Posted April 27, 2008 Share Posted April 27, 2008 Jaa se hanski oli taas nopeempi :P Quote Link to comment
Guest Posted April 27, 2008 Share Posted April 27, 2008 Onko toinen noista ylemmistä siinä startin lähellä? Quote Link to comment
vilkku Posted April 27, 2008 Share Posted April 27, 2008 Onko toinen noista ylemmistä siinä startin lähellä? Siinähän se sijaitsee! Quote Link to comment
Guest Posted April 27, 2008 Share Posted April 27, 2008 Onko toinen noista ylemmistä siinä startin lähellä? juu se itseasiassa pitaa starttia kiinni. Piilossa startin rungon ylapuolella. About vastakkain alemman startin kiinnitysmutterin kanssa. Startin puolella kanta on puolikuun muotoinen eli mutteri sijaitsee konehuoneen puolella ja on irrotettava sita kautta. Quote Link to comment
hanski. Posted April 27, 2008 Share Posted April 27, 2008 Ekaa kertaa konetta pois ottamassa. moni luulee että se takahelma lähtee pois, hitsattu kiinni... eli auton perä ylös ja kone pujotetaan alakautta pois....tukeva tunkki on hyvä tuossa kohtaa+alustapukit auton alle... lämmönvaihtimien putket+lämmönvaihtimien vaijerit, on myös hyvä muistaa irroittaa auton alta.... Quote Link to comment
Guest Posted April 27, 2008 Share Posted April 27, 2008 Kiitos kaikille avusta, tällä erää. Kone saatu irti. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.