Jump to content

Pyyhinkoneiston sopivuudesta


Recommended Posts

-63:een kuplaan piti vaihtaa pyyhinkoneisto, niin taas rupesi löytymään vaihtoehtoja harmiksi asti.

 

Alimmassa kuvassa näkyy nykyinen koneisto, joka on uudemman mallinen jossa varsi kiinnitetään keskimutterilla. Omituista koneistossa on se, että se on lepoasennossa apukuskin puolella eikä kuskin, eikös nuo uudemmat yleensä ole kuskin puolella?

 

Ylimpänä näkyvä koneisto on se, joka piti ko. kuplaan laittaa, mutta siinä on tappien etäisyys 400 mm, kun taas omassani vaikuttaisi olevan 405 mm. Tuo alempana kuvassa näkyvä koneisto vaikuttaisi sopivalta, siinä tappien etäisyys on tuon 405 mm, ja lepoasentokin vaikuttaisi olevan apukuskin puolella.

 

KYSYMYKSET:

Onko tuo kahdessa kuvassa alempana näkyvä koneisto sellainen kuin -63:een kuuluukin?

 

Mistähän vuosimallista tuo kuvissa ylempänä näkyvä koneisto sitten on?

 

Ja mistähän ihmeestä sitten on tuo koneisto joka kuplassa nyt on (moottori siinä on 12V pyöreä)?

post-948-13888359936784_thumb.jpg

post-948-1388835993732_thumb.jpg

post-948-1388835993783_thumb.jpg

Link to comment

Kysymys 1. Omassa -63 projektissani on juuri tuon mallinen pyyhkijänkoneisto 6V.

 

Kysymys 2. Tuon näköisiä koneistoja olen löytänyt 60-luvun lopun 12V kuplista.

 

Kysymys 3. Pyöreällä moottorilla varustetun koneiston olen purkanut ainakin -72 kuplasta.

Link to comment
Kysymys 1. Omassa -63 projektissani on juuri tuon mallinen pyyhkijänkoneisto 6V.

Eli tämän siis pitäisi sopia mullekin, mutta tapit on 5 mm liian kapealla. Herää epäilys että nuo reiät on modifioitu koneiston vaihdon yhteydessä.

 

Edit: Siis tässä on tapit juurikin oikeaala etäisyydellä eli 405mm. Ja siis ehkäpä reikiä ei olekaan modattu..

 

Kysymys 2. Tuon näköisiä koneistoja olen löytänyt 60-luvun lopun 12V kuplista.

Tässä on 6V moottori (jota on kyllä ilmeisesti 12V pyöritelty kun oli sen verta vahvasti palanut jumiin). Olisko tämä sitten -65 ja siitä eteenpäin?

 

Edit: Onko -65 ja siitä eteenpäin reikien/tappien väli siis 400mm?

 

Kysymys 3. Pyöreällä moottorilla varustetun koneiston olen purkanut ainakin -72 kuplasta.

Sellaiselta tämäkin vaikuttaa, mutta pyyhkimien asento on väärä/outo.

 

Edit: Ja jos uudemmissa reikäväli on 400mm, niin menee yhä oudommaksi tämän alkuperä, koska nyt tässä on reikäväli 405mm.

Link to comment
Minulla on siis omassa -63 kuplaprojektissa tuollainen kuvissa alimpana oleva koneisto.

Siinä on tappien etäisyys toisistaan 405 mm ja myös -63 korissa reikien etäisyys on tuo 405mm.

 

Ok, joo, sotkeuduin näköjään siis jo omissa kysymyksissäni :)

 

Tää oli hyvä tieto, eli tuon sovitan omaani.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...