Jump to content

Sylinterien alle tulevat korotuspalat


Recommended Posts

Posted

Mittailin ilman mitään korotuspaloja, niin tuli mäntä ihan putken tasalle. Jostain sitten luin et 1,5mm pitäs olla mäntä putken alapuolella ja ostin sellaset korotuspalat. Nyt kuiteski ne on erikokoiset kun koneistetut vastinpinnat. Mäntä jää näiden kanssa pahimmillaan 4mm putken alapuolelle!

 

Kansia ei oo laskettu ja puristuksia pitäs kuiteski saada.

 

Onko siis erilevyisiä korotuspaloja, vai mitä hittoa pitäs tehä? Kyseessä empin palat ja leveydeltään noin 6mm. Lohkoon koneistettu pinta on jotain 3mm paikkeilla.

 

Laitoin kuvan mukaan, jos se vähän selventäis. Vasemmalla puolella koneistettu pinta ja oikealla korotuspala paikallaan.

post-2508-13888359949966_thumb.jpg

Posted

Siinä vaihtoehdot dekin kasvattamiseen:

 

A Kavenna noita korotuksia (viila käteen ja hieromaan)

B Hanki kapeemmt rikat

C Männät sorvarille ja päästä siivu pois

D Tee kantteesi tommonen pokkaus:

post-78-13888359950121_thumb.jpg

Posted

Eli siis tollasia kapeempiakin korokepaloja on markkinoilla?

 

Noiden vanhojen prikkojen kaventaminen on varmaa melko työlöstä, kun joutuu käsin tekemään.

 

Kansien työstämistä vois kyllä kans harkita.

Posted

Eikös noita yläpään prikkoja saa alan myymälöistä eri halkaisijalla ja paksuudella. Estää samalla sylinterin painumisen kanteen... Niitä meillä käytetään, eikä ongelmia ole tämän suhteen esiintynyt.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...