Guest jarsat Posted May 21, 2008 Share Posted May 21, 2008 mikähän vikana/ kasannut väärin, kyseisen kaasarin. Kone lähtee käyntiin hyvin, mut kierrokset arviolta 3000 rpm tyhjäkäynnillä, kaasuvaijeri leposennossa ja läpät on kiinni. Seosruuvit 2 kierrosta auki (ruuvattu isommalle ja penemmälle ei vaikutusta kierroksiin). Ilmansuodattimen ollessa pois kurkattu kurkkuihin ja toiseen kurkkuun putki tiputtaa bensaa muutamia tippoja (neulaventtiilikö ei sulje kunnolla). Kaasari putsattu ja vaihdettu tiivisteet joten mahdollista on et jotain mennyt vikaan. Kaasarit kuitenkin jonkinverran outoja vielä ettei pysty hahmottamaan mikä vois olla pielessä, vinkkejä otetaan vastaan ja kokeillaan auttaako asiaan. olipas vaikeasti selitetty, mut toivottavasti joku saa selkoa. kuva vielä perään jos vaikka helpottais asiaa Quote Link to comment
Guest PaKe Posted May 21, 2008 Share Posted May 21, 2008 Minähän en näistä mitään tiedä, mutta muistaakseni seosruuvien viereisillä ruuveilla säädetään kurkut tasan jotta molemmista tulee saman verran gasoa. Koitas niitä ruuvata, jos toiseen menee nyt enempi tavaraa.. Ja korkeat kierrokset viittaa ilmavuotoon, kaikki tivarit paikallaan / mutterit kireellä? Samaan remppaan voisit tuon suodattimen siirtää jonnekkin ennen pumppua, tuosta kun se ajossa ratkee niin.. voi tulla kiire. Quote Link to comment
Guest Posted May 21, 2008 Share Posted May 21, 2008 neulaventtiili vuotaa, paineet liian isot, tai kaasarit putsattu paineilmalla ja onnistuttu pullauttamaan seoskanavien sisaiset lyijytulpat pois paikoiltaan. kayta konetta hiukan, niin etta ongelma alkaa esiintymaan. Sammuta kone. Irroita bensaletku pumpulta jotta linjasta saisi paineet veks. Katso tiputtaako kaasari bensaa imusarjaan omia aikojaan kaasulapan paalle. Se saattaa lorottaa kauankin sammuttamisen jalkeen bensaa. Silloin sielta on luultavimmin tulpat irronneet. Jos vuoto loppuu kun bensalinjan paine poistuu, niin vika on luultavasti neulaventtiilissa. Dellut ei tykkaa kovista paineista, kovin ronkelit oli mun 45:set saataa. Quote Link to comment
Guest Esko Posted May 21, 2008 Share Posted May 21, 2008 Onko sytytys kohdallaan? Quote Link to comment
Guest Mikal Posted May 21, 2008 Share Posted May 21, 2008 Eikös nuo letkunipat tuossa seosruuvin vieressä pitäis tulpata, saa niistä ilmaa. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted May 21, 2008 Share Posted May 21, 2008 Ei saa noista ilmaa ellei ne ole auki, kiinnipyöritettynä ne on tiiviitä. Niistä säädetään synkka (kurkkujen kesken siitä pienestä ruuvista joka on yleensä jumissa) Puavo@dwl Quote Link to comment
Guest Posted May 21, 2008 Share Posted May 21, 2008 onko läpät varmasti kiinni? ensimmäinen virhe: kaasuvipu ja tyhjäkäynninsäätöruuvi pitää olla akselin samalla puolella. olen joutunut muutamien kaasareiden läppäakseleita oikomaan juuri tuon takia. ne vääntyy aika herkästi... kaasari vex ja tyhjäkäyntiruuvi auki. valoa vasten katsoo onko läpät varmasti kiinni. jos imusarja menee yhteen tai on yhdistetty letkulla, niin ei ole niin tarkka kuin erillisillä putkilla oleva. kannattaa ottaa se oma suodatin pois, joka on tuon mokkulan alla johon bensaletku menee. aika monesti tukossa ja aiheuttaa harmaita hiuksia. ei kyllä vaikuta tähän vikaan, mutta niihin uusiin ongelmiin... Quote Link to comment
Guest jarsat Posted May 21, 2008 Share Posted May 21, 2008 kyllä kaikki tiivisteet paikoillaan ja pitäisi olla mutterit kireellä, mut tarkistelemme. vuodon ilmaisijaa ruikkimaan joka kohtaan jos vaikka sattuis vuotaan. hyvä vihtoehto myös letkun irroitus, kaaasarit pesty teijossa ja puhallettu paineilmalla hyvin varovaisesti.( entäs jos on irronnut tulpat?) sytkä on kohillaan korvakuulolla ja ennakkomerkeillä, strobolla ei ole päässy katsoon. ja johonkin suuntaan kääntää niin alkaa paukkuun. ei saa letkunnipat ilmaa kokeiltu on jos huomenna viisaampi kun kokeilee ja taas kokeilee Quote Link to comment
Guest Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 Mitttaa bensa paine max 0.2 bar rupeavat tiputtamaan läpän päälle jo 0.3 barissa vaikka olis kumikartio neulat. Imuvuoto imusarjassa saa liikaa ilmaa, kokeile ruiskuttamalla startti pilottia tiiviste kohtiin. Quote Link to comment
Guest jarsat Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 sen verran tutkittu ja hutkittu, että pumpun pistää pyöriin niin alkaa tiputtaan ja bensaletkun ottaa irti niin tiputtelee noin 10 tippaa läppien päälle, joten paineensäädin huomenna noutoon. mitäs tehtävissä jos lyijytulpat irronneet?? mitkähän paineet on facet (neliskanttinen) pumpussa ei ole oikein mahdollisuuksia mitata Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 Meillä tuommonen kaasarikäyttöön tarkotettu facet/bugpack/mikälie lisenssivehje onkaan, antoi just 0.25bar joka toimi kumineulasilla drla:illa ihan hienosti. Puavo @ dwl.fi Quote Link to comment
Guest jarsat Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 eli sen perusteella vois olla paineet kohillaan. koitetaan vaihtaa huomenissa neulaventtiili --> ja jos jatkuu niin vika vois olla lyijytulpissa( missä pitäisi sijaita ja onko mitään tehtävissä?) Quote Link to comment
Guest Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 Lyijytulpat on kanavien sisalla melko syvalla. Jotta niihin paasis kasiksi, pitaa ensin ulommat tulpat porata pois kaasarin ulkopinnasta. Sitten ronkkia irronneet tulpat ulos, ja joko laittaa uudet tulpat puristesovitteella, tai tehda kierteet ja laittaa jengatulppa loctiten kera. Sitten sama homma ulompiin tulppiin. Tallaista palvelua tarjoaa Keijo Sakselin Salossa: 0400-531198 Mulle korjasi 45 dellun noin ja tuli hyva. Jan Quote Link to comment
metake Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 Neliskanttista Facettia on ainakin neljä eri teholuokkaa, paineet vaihtelee 0.14 - 0.7 bar pumpun mukaan. Quote Link to comment
Guest jarsat Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 neulaventtiili vaihdettu ja edelleen tiputtaa. kellään sattunu jäämään toimivaa kaasaria ylitarpeiden sopivan edulliseen hintaan saa emännän tien päälle ja saa keskittyä rauhassa tuon entraamiseen. Vanha kaasari oli pict 28 ihan liian pieni oli tuohon ja sohlo muutenkin. Quote Link to comment
metake Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 Mulla on pict34 + imusarja. Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 Neulaventtilit eivät aiheuta ilmoitettua ongelmaa joten niiden vaihdolla ei vika korjaannu. Ongelman aiheuttaja on kaasuttimen sisällä olevissa kanavissa tai kanavassa. mikäli vain yhden läpän päälle alkaa moottorin sammuttamisen jälkeen nousta bensaa. Korjaus ei vaadi merkkikohtaisia erikoistyökaluja mutta ei onnistu pelkällä hylsysarjallakaan. T. muutaman Dellorton korjannut harrastelija. Quote Link to comment
metake Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 Tänäänhän taisi selvitä, että bensapumpulta paine on 0.6 bar, joten saattaa ne neulaventtiilitkin hivenen vuotaa. Quote Link to comment
Masa K Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 Ei saa noista ilmaa ellei ne ole auki, kiinnipyöritettynä ne on tiiviitä. Niistä säädetään synkka (kurkkujen kesken siitä pienestä ruuvista joka on yleensä jumissa) Puavo@dwl paljoko nuo pitäs yleensä olla auki... vai ? ite kans paininu 40 lorton käyntiongelmien kans. Ja Onko sillä tasaus putkella siinä imusarjan välissä merkitystä, kun on ollut vähän eriäviä mielipiteitä täällä. http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... 31_153.jpg Quote Link to comment
Guest jarsat Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 oli paine kova mut toisella pumpulla katsottuna jossa oli se 0,2 jotain tiputteli edelleen. Quote Link to comment
Guest jarsat Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 kaasari vaihdettu ja ei tiputa enään, bensan paine mitattu ja saatu tulokseksi 0,2 , riittääkö paine keski vebrun tarpeisiin vai pitäskö olla lähempänä 0,3. taas ollaan päästy uusiin asioihin ja on ihan hepreaa, mut kai sitä oppii Quote Link to comment
Teevee Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Ekalla sivulla tuossa kuvassa, mikä on tuo putki joka menee oikeanpuolimmaisen säätöruuvin yläpuolelta alas jakajalle? Quote Link to comment
Guest jarsat Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Ekalla sivulla tuossa kuvassa, mikä on tuo putki joka menee oikeanpuolimmaisen säätöruuvin yläpuolelta alas jakajalle? meni jakajan alipainekellolle, kyseinen kaasari ei enään kiinni koneessa. Quote Link to comment
Guest jarsat Posted June 6, 2008 Share Posted June 6, 2008 jatketaan tähän perään: läpät kun avaa bensaa tippuu kyllä mut mikä vikana kun koittaa startata niin tulpat ei edes kastu vaan pysyy ihan kuivana. ei edes haise bensalle mikä vikana????? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 6, 2008 Share Posted June 6, 2008 Veikkaisin vahvasti, että ei saa bensaa. Quote Link to comment
metake Posted June 8, 2008 Share Posted June 8, 2008 jatketaan tähän perään: läpät kun avaa bensaa tippuu kyllä mut mikä vikana kun koittaa startata niin tulpat ei edes kastu vaan pysyy ihan kuivana. ei edes haise bensalle mikä vikana????? Omat ainoat vähäiset keskidellorto kokemukset on sellaiset, että kun auto oli hiukan normaalia pidempään seissyt, niin aika armottomasti sai kaasua pumpata ennenkuin kone käynnistyi, ja siis ei ollut ryyppyä lainkaan. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.