Guest Kokkis Posted November 10, 2004 Share Posted November 10, 2004 Epähuomiossa pihalle ilmestyi tuollainen *usilaituinen urheiluauton koppa, joka siis Kuplan pohjalle on aikanaan tarkoitettu. Olen tässä pienessä mielessäni yrittänyt hahmottaa mitä ihmettä sillä tekisin, sillä: -katsastusmies sanoo, että kanta-autoksi kelpaa vain todistettavasti "matching numbers" alkuperäinen auto. Korin luonteeseen ei oikein sovi 1200-kuutionen rumpujarrullinen alusta, ja omaan luonteeseen ei sovi ehjän ja toimivan Kuplan teurastaminen tähän tarkoitukseen. -kanta-autotarkastus maksaa 360-700 €, riippuu mistä kysyy, jos ylipäätään suostuvat katsomaan sinne päinkään. Hyviä ideoita? Itsellä tulee mieleen esim. seuraavaa: -kasata auto soveltuvalla ja mieleisellä tekniikalla ja joillain papereilla ja sitten hakea pari kertaa kesässä puuhakilvet korjausreissuja varten. Saako lappuja, jos on selvä "prosenttipeli"? -kasata peli jne, myydä se Viroon, laittaa kilpiin siellä (saa omavalmisteen) ja ostaa takaisin? -tehdä rata-auto? -unohtaa koko juttu, koska lasikuitu kelpaa vain soutuveneisiin? Quote Link to comment
-MITO- Posted November 10, 2004 Share Posted November 10, 2004 Ostamalta minulta -69 paperillisen 1300 kuplan pohjalevyn ;) Quote Link to comment
Guest Posted November 10, 2004 Share Posted November 10, 2004 Ostamalta minulta -69 paperillisen 1300 kuplan pohjalevyn ;) No tuo ei ihan riitä kanta-autoksi jos meinaa kilpiin (Suomessa)... Quote Link to comment
Ketsa Posted November 10, 2004 Share Posted November 10, 2004 Teurasta tuohon rojektiin ässämöhkö. Ei ainakaan rumempaa herkästi tule... ;) Niissä on levyjarrut, IRS ja 1600 kone. Keulan soveltaminen teettää vähän vaan töitä. Quote Link to comment
Guest v1lh0- Posted November 10, 2004 Share Posted November 10, 2004 Tee rata-auto!!!!!! Quote Link to comment
Guest Kokkis Posted November 10, 2004 Share Posted November 10, 2004 Mahtaakohan 02/03S-mallin pohjalevy olla korikiinnityksiltään sama kuin tavallisen? MacPärssonkeulaa varten pitäisi tehdä joku putkihässäkkä apurunko ja tolppia madaltaa että mahtuu etukannen alle. Kun näyttäisi katsastajalle niin nehän pillastuisi. Oikeaa kilpuria korista ei saa koska se on hyvin ja tukevasti tehty eli painava. Onko jossain katsastusasemaa jossa maahantuontitodistusta moottorin numeroineen ei vaadittaisi kanta-autotarkastuksessa? Quote Link to comment
Racing Posted November 10, 2004 Share Posted November 10, 2004 1. Et taida kovin montaa kuplaa löytää suomesta missä on alkuperäinen tehtaalla asennettu moottori. 2. 1302/03 korimallin pohjalevyn saa muutettua vastaamaan perusmallia kun hitsaa jarrupääsylinterin kiinnityspellin ja siitä eteenpäin keulan akselimallin kuplasta lisäksi pohjan runkotunnelin pohja on muistaakseni noin 30 senttiä keulasta vaihdettava. mutta tähän menee jo niin paljon prosentteja jotta unohda koko juttu. Quote Link to comment
Ketsa Posted November 10, 2004 Share Posted November 10, 2004 Mahtaakohan 02/03S-mallin pohjalevy olla korikiinnityksiltään sama kuin tavallisen? MacPärssonkeulaa varten pitäisi tehdä joku putkihässäkkä apurunko ja tolppia madaltaa että mahtuu etukannen alle. Kun näyttäisi katsastajalle niin nehän pillastuisi. Oikeaa kilpuria korista ei saa koska se on hyvin ja tukevasti tehty eli painava. Onko jossain katsastusasemaa jossa maahantuontitodistusta moottorin numeroineen ei vaadittaisi kanta-autotarkastuksessa? Ei perssonin etutolpat missään autossa niin lujassa ole, että sinne mitään ihmeellistä putkihässäkkää joutuisi tekemään. Riippuu tietysti koristakin mitä sen alle mahtuisi.... Kanta-auto tarkistus tarvii tehdä kun alkuperäisiä osia vaihdetaan yli 35%... Quote Link to comment
Guest Kokkis Posted November 11, 2004 Share Posted November 11, 2004 Korinvaihdon jälkeen kanta-autoa jäisi kyllä reilusti yli puolet, ongelma näyttää tosiaan olevan sopivan alkuperäisen löytäminen. Katsastuksesta, luvista ja niiden kustannuksista tämä homma jää kiinni. Ehkä nämä lasikuitureplikat olivat sellainen kukkanen autoverotuksen tunkiolla. Eli siis hupirata-auto, jossa ei välitetä katsastuksesta eikä prosenteista: jos lähtökohdaksi ottaa VW:n pohjalevyn, ja korin muodon saneleman litteän takamoottorin, niin mitä kannattaisi ryhtyä tekemään? Pyrkimys olisi siis siedettäviin ajo-ominaisuuksiin ja suorituskykyyn. Jos laki sitten joskus muuttuu niin vehkeet kiikutetaan leimalle. Quote Link to comment
Guest JariMauno Posted November 12, 2004 Share Posted November 12, 2004 löytyy 1303 pohja , ei tarvitse teurastaa koko autoa, tai sitten kokonainen 1303 josta saat kanta-auton kysele 040 5167560 tai jari.mauno@hus.fi ja tähän vielä Syncro pakun voimansiirto ja Golfin tolpat niin jopa on hupi-rata-auto Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.