Jump to content

Mitä rakentaa lasikuitukorista?


Guest Kokkis

Recommended Posts

Epähuomiossa pihalle ilmestyi tuollainen *usilaituinen urheiluauton koppa, joka siis Kuplan pohjalle on aikanaan tarkoitettu. Olen tässä pienessä mielessäni yrittänyt hahmottaa mitä ihmettä sillä tekisin, sillä:

-katsastusmies sanoo, että kanta-autoksi kelpaa vain todistettavasti "matching numbers" alkuperäinen auto. Korin luonteeseen ei oikein sovi 1200-kuutionen rumpujarrullinen alusta, ja omaan luonteeseen ei sovi ehjän ja toimivan Kuplan teurastaminen tähän tarkoitukseen.

-kanta-autotarkastus maksaa 360-700 €, riippuu mistä kysyy, jos ylipäätään suostuvat katsomaan sinne päinkään.

Hyviä ideoita? Itsellä tulee mieleen esim. seuraavaa:

-kasata auto soveltuvalla ja mieleisellä tekniikalla ja joillain papereilla ja sitten hakea pari kertaa kesässä puuhakilvet korjausreissuja varten. Saako lappuja, jos on selvä "prosenttipeli"?

-kasata peli jne, myydä se Viroon, laittaa kilpiin siellä (saa omavalmisteen) ja ostaa takaisin?

-tehdä rata-auto?

-unohtaa koko juttu, koska lasikuitu kelpaa vain soutuveneisiin?

Link to comment

Mahtaakohan 02/03S-mallin pohjalevy olla korikiinnityksiltään sama kuin tavallisen? MacPärssonkeulaa varten pitäisi tehdä joku putkihässäkkä apurunko ja tolppia madaltaa että mahtuu etukannen alle. Kun näyttäisi katsastajalle niin nehän pillastuisi. Oikeaa kilpuria korista ei saa koska se on hyvin ja tukevasti tehty eli painava.

Onko jossain katsastusasemaa jossa maahantuontitodistusta moottorin numeroineen ei vaadittaisi kanta-autotarkastuksessa?

Link to comment

1. Et taida kovin montaa kuplaa löytää suomesta missä on alkuperäinen tehtaalla asennettu moottori.

 

2. 1302/03 korimallin pohjalevyn saa muutettua vastaamaan perusmallia kun hitsaa jarrupääsylinterin kiinnityspellin ja siitä eteenpäin keulan akselimallin kuplasta lisäksi pohjan runkotunnelin pohja on muistaakseni noin 30 senttiä keulasta vaihdettava. mutta tähän menee jo niin paljon prosentteja jotta unohda koko juttu.

Link to comment
Mahtaakohan 02/03S-mallin pohjalevy olla korikiinnityksiltään sama kuin tavallisen? MacPärssonkeulaa varten pitäisi tehdä joku putkihässäkkä apurunko ja tolppia madaltaa että mahtuu etukannen alle. Kun näyttäisi katsastajalle niin nehän pillastuisi. Oikeaa kilpuria korista ei saa koska se on hyvin ja tukevasti tehty eli painava.

Onko jossain katsastusasemaa jossa maahantuontitodistusta moottorin numeroineen ei vaadittaisi kanta-autotarkastuksessa?

 

Ei perssonin etutolpat missään autossa niin lujassa ole, että sinne mitään ihmeellistä putkihässäkkää joutuisi tekemään. Riippuu tietysti koristakin mitä sen alle mahtuisi....

 

Kanta-auto tarkistus tarvii tehdä kun alkuperäisiä osia vaihdetaan yli 35%...

Link to comment

Korinvaihdon jälkeen kanta-autoa jäisi kyllä reilusti yli puolet, ongelma näyttää tosiaan olevan sopivan alkuperäisen löytäminen. Katsastuksesta, luvista ja niiden kustannuksista tämä homma jää kiinni. Ehkä nämä lasikuitureplikat olivat sellainen kukkanen autoverotuksen tunkiolla.

Eli siis hupirata-auto, jossa ei välitetä katsastuksesta eikä prosenteista: jos lähtökohdaksi ottaa VW:n pohjalevyn, ja korin muodon saneleman litteän takamoottorin, niin mitä kannattaisi ryhtyä tekemään? Pyrkimys olisi siis siedettäviin ajo-ominaisuuksiin ja suorituskykyyn.

Jos laki sitten joskus muuttuu niin vehkeet kiikutetaan leimalle.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...