Guest juse Posted November 12, 2004 Posted November 12, 2004 Nyt tarvitaan kokemusperäistä tietoa vastapainokampiakseleista, "musta tuntuu" jutut ei kelpaa. Eli kumpi parempi: vakiokammesta hitsattu vai uusituotanto takorauta-akseli? Ja kyseessä on siis alin budjettiluokka, toisinsanoen esim. Bugpackin 69mm tai 74mm saksalaisesta hitsaamalla jälkijalostettu vastaan Kiinalaisperäinen CB Performance 4130 takotekele. Quote
Guest marko jääskeläinen Posted November 12, 2004 Posted November 12, 2004 Genebergin 69 vastapaino on paras jälkivalmiste joka on tehty vakiosta ja kestää+400hv tehot, Kiinan 4130 akselit on ok kestää+500hv tehot,kokemusta on tehojen puolesta kummastakin akselista päätä tuosta kumpi on parempi. tosin joillakin on hajonnut pienemmilläkin tehoilla,luoja tietää mitä noi akselit kestää.sen tiedän koneiden kestävyydestä että kun laitat koneen käyntiin niin koneen käyttöikä lyhenee........... Quote
Guest ritariässä Posted November 16, 2004 Posted November 16, 2004 ihan vaan varmistan, että puhutteko oikeesti 4130 materiaalista tehdystä vai 4340 raudasta tehdyistä?! Quote
DOODAH Posted November 16, 2004 Posted November 16, 2004 luultavasti kuitenkin 4140 värkistä kyse. Se on se CB akseleista halvemman materiaali. Quote
Guest juse Posted November 16, 2004 Posted November 16, 2004 Jep, saattaa olla että meni numerot sekasin... Quote
Guest marko jääskeläinen Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 hyvä pojjjat kyse on 4340 akselista eikä 4130 materiaalista toi pukkipäkki on 4340 rautaa,sama pää kesät talvet....... Quote
DOODAH Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 Mut CB kampia on kahta värkkiä. Halvempi 4140, ja kalliimpi 4340. Quote
Guest HanttaP Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 Onkos tuo kiinalainen 4340 kampiakseli oikeasti taottu vai vaan painevalukappaleesta koneistettu? Quote
Guest ritariässä Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 eiks nykyään lähes kaikki takokampurat oo kiinssa tehtyjä. osa siellä loppuun asti ja osan koneistukset sitten esim usassa. tuskin pelkkä valmistusmaa ´voi olla mörkö. tehdäänhän siellä uusia autojakin, niin miksei osattas tehdä kampiakseleita. entäs suominokian kiinan tehtaat?! taitaapi kyse olla lähinnä valmistuskustannullisista tekijöistä miksi kiinaan siirtynyt niin paljon tuotantoa. Quote
-tipi- Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 Mie en tiijä muuta kun et ulkolainen teräs on Kiinassa monta kertaa kalliimpaa, verrattuna kiinalaiseen. Kovat tullit jne. nääs. Vaan lienee kiinalaiset teräkset melkein yhtä hyviä...lienee Uddeholmin pojilla eriäviä mielipiteitä :o) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.