mick Posted July 20, 2008 Share Posted July 20, 2008 Elikkäs, olisiko jotain räjäytyskuvaa, tai ohjeita kuinka noita Weber DCNF 36 kaasareita säädellään? Mittailin lämpötiloja käärmeenpesästä, ja kakkospytylle näytti yli 400 astetta kun muut oli jotain 120 astetta. Laihalla käy nähtävästi... Mikä ruuvi on esimerkiksi se läpän alapuolella oleva, mitä siitä säädetään? Quote Link to comment
mick Posted July 20, 2008 Author Share Posted July 20, 2008 http://www.piercemanifolds.com/44DCNF4.pdf 44 DCNF kaasarin räjäytyskuva, oliskohan 36 jotakuinkin samanlainen? Osat numero 42 ja 45, mitä noista säätyy? Quote Link to comment
Lasse Posted July 20, 2008 Share Posted July 20, 2008 Jenkkilän kaasarit saattavat poiketa euromalleista, joten noihin ei voi 100 % luottaa. Quote Link to comment
mick Posted July 20, 2008 Author Share Posted July 20, 2008 No nuo suuttimet kaasareista löytyy, mitä niistä säädetään? Miten kannattaa käännellä aloitusvaiheessa? Suutin kiinni, ja sitten 2 ja puoli kierrosta auki? Vai mistä lähen liikkeelle? Quote Link to comment
Guest desert Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Linkin kuvassa 42 on seosruuvi, aloita vaikka 2 kierrosta auki. Osa 45 on ohivirtausruuvi (air bypass) jolla tasataan kurkkujen välinen virtaus, oletusarvoisesti pidetään kiinni. Säätö aikaslailla samalla tavalla kuin muissakin tuplissa mukaan lukien tietysti vivustot ja suuttimet, niistä on juttua palstalla enemmänkin. Quote Link to comment
mick Posted July 21, 2008 Author Share Posted July 21, 2008 Linkin kuvassa 42 on seosruuvi, aloita vaikka 2 kierrosta auki. Osa 45 on ohivirtausruuvi (air bypass) jolla tasataan kurkkujen välinen virtaus, oletusarvoisesti pidetään kiinni.Säätö aikaslailla samalla tavalla kuin muissakin tuplissa mukaan lukien tietysti vivustot ja suuttimet, niistä on juttua palstalla enemmänkin. Noniin, kiitoksia! Eli nuo bybassit kiinni... Putkenpätkällä kuuntelemallako nuo säädetään? Quote Link to comment
mick Posted July 22, 2008 Author Share Posted July 22, 2008 Joooh... Osoittautuikin astetta hankalimmiksi säätää nuo kaasarit. Suutinkomboja on testattu kymmeniä, ei tuntus löytyvän toivottua vaikutusta. Lambdan mukaan kierroksilla alkaa olemaan jo riittävän rikkaalla, mutta tyhjäkäynti on laihalla. Suuttimet on vaiheltu moneen otteeseen, ja niitä bybass ja seosruuveja on testattu monessa asennossa. Seosruuvit on olleet täysin kiinni, puoli kiekkaa auki, kiekan auki, kaksi kiekkaa auki, ja olikohan välillä enemmänkin. Ei vaikuttanut mihinkään??? Kun menen tuonne tallille kohta, niin laitan tämänhetkisen suutinkombinaation esille... Voisi joku joka näistä vähääkään tietää tai on hyvä arvaamaan ni autella... Torstai aamuna olis tarkotus lähteä Himosta kohti tuolla, mutta ei kiinnostaisi hajottaa moottoria... Motti oli 82/94, kannet 38 / 44mm venoilla, engle fk-47, kiikut 1:1.25, Saksan 009. Ja kaasarit auttamatta liian pienet, mutta tällä hetkellä ainoat mitä löytyy, eli Weber DCNF 36, kaksikurkkuiset nurkissa. Suutinarvot tulee tuossa vartin päästä... Quote Link to comment
mick Posted July 22, 2008 Author Share Posted July 22, 2008 Pääsuutin ensin. Eli tuossa pdf:ssä yhdistelmä 12, 16 ja 20: Ilma 1.80mm (oli alussa 2.5mm) bensa(se alin osa, nro 20) 2.50mm (oli alussa 1.95mm) Tyhjäkäyntisuutin, nro 54: Ilma 1.5mm (oli alussa 2.5mm) bensa 1.5mm (oli alussa 1.2mm) Kurkku on 29mm Pääsuuttimella on kokeiltu erilaisia kokoja 1.30mm - 2.50mm ilmalle ja 1.35mm - 2.50mm bensalle. Tyhjäkäynnissä on menty läpi ilma 0.90mm - 2.50mm ja bensalle 1.2mm - 1.5mm. Yhdistelmiä lukuisia, osaan varmasti unissanikin purkaa - tinata - porata - koota tuon kaasarin... Eli pari päivää on testattu. Venttiilit säädetty 0.15, sytty sädetty noin 5 astetta ennakkoa, vähän alle 30 kierroksilla. Aluksi kävi laihalla vaikka mitä teki. Paukutti putkessa, ja kaasareissa, lämpeni. Oli laihalla sekä kierroksilla että tyhjäkäynnillä. Nykyisillä asetuksilla ei paukuta kaasareissa ollenkaan(tai "tsuppaile"), kierroksilla paukkaa putkessa vielä. Tyhjäkäynti laihalla, kierroksilla keskialueella. Kiihdytyspumpulla saa aikaiseksi mustat savut... Kierrokset laskee omituisen hitaasti, vähän ikäänkuin olisi huono kaasuvaijeri ja kaasu jäisi päälle. Mitä tuolle nyt osais tehdä? Jos jatkan testailua, niin BIF sunnuntainakin olen vielä täällä kotona vaihtelemassa suuttimia :( Auttakaa! Quote Link to comment
mick Posted July 22, 2008 Author Share Posted July 22, 2008 Voisiko olla että seosruuveja ei ole avattu tarpeeksi sittenkään? http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?p=589612&highlight=&sid=31341f18a0f8ce3a073f39f26ef83174 - Tyhjäkäynti seokset säädetään siten, että ensin kaikki seosruuvit noin 1,5 kierrosta (Webereissä, Dellortoissa se on jotain 4 kierrosta) auki auto tulille ja eikun seosruuveja pyörittelemään. Yhtä kerrallaan hiljaa auki päin kuunnes tyhjäkäynti ei enää nouse ja siitä noin varttikierros taaksepäin. tämä tehdään kaikille ruuveille. Tämän jälkeen haetaan optimi seos kaikkia ruuveja saman verta kääntelemällä. http://members.aol.com/dvandrews/webers.htm tuota pitää tarkastella tarkemmin... Quote Link to comment
Guest arto linden Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 Aukeehan kaasareiden läpät yhtäaikaa ? ( = kaasarit synkattu? ) Quote Link to comment
mick Posted July 23, 2008 Author Share Posted July 23, 2008 Aukeehan kaasareiden läpät yhtäaikaa ? ( = kaasarit synkattu? ) Kyllä Quote Link to comment
Guest desert Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 Olet tainnut vaihdella vääriä suuttimia, pdf kuvassasi no:54 ei ole tyhjäkäyntisuutin vaan käynnistys. Tyhjäkäynti on kaasarin kyljessä no:21 ja koko lähelle 0.50. Quote Link to comment
Mekanikko Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 Olet tainnut vaihdella vääriä suuttimia, pdf kuvassasi no:54 ei ole tyhjäkäyntisuutin vaan käynnistys. Tyhjäkäynti on kaasarin kyljessä no:21 ja koko lähelle 0.50. Eikös toi oo kuitenkin kiihdytyspumpun suutin. Noh-ongelma on kuitenkin ratkennut.. Quote Link to comment
mick Posted July 23, 2008 Author Share Posted July 23, 2008 Joops lähemmäksi hyvää päästiin jonkinverran. Kierroksillä lambda näytti jo ihan ok, mutta alhaalla silti jäi laihalle. Vaihdettiin sitten vanhat kunnon Kardon/Solex/Brosol setit paikalleen. On aivan liian pienet, mutta pääseepähän BIF ainakin noilla :) Quote Link to comment
Mika Heikola Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 osa nro 21 on tyhjäkäyntisuutin kuten tuolla jo aiemmin kerrottiin. Kiihdytyspumpun suutin on 19 ja se 54 jota porailitte on tosiaan ryypyn suutin. Tyhjäkäynnin kokoa voi joutua hakemaan 45-70 väliltä. Useimmin tuplissa 55-60. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.